یه قل دو قل، بازی افزایش تمرکز و سرعت

برای نجات کودکان از آسیب های بازی های دیجیتالی بد نیست سری به بازی های قدیمی بزنیم

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، ویروس کرونا همه‌گیر شده است و راهی جز ماندن در خانه نیست. فرزندان شما ساعت‌های زیادی از شبانه روز را مجبور به گذران وقت در خانه هستند. مانند قبل نمی‌توان از آنها انتظار داشت که برای خود سرگرمی و مشغولیت ایجاد کنند و کاری به شما نداشته باشند. واقعیت این است که در این روزهای سخت هیچ چیز واجب‌تر از توجه نشان دادن به فرزندان‌تان نیست چرا که آنها بیشترین آسیب را از این وضع می‌بینند بدون آنکه واکنش چندانی از خود بروز دهند.

پس باید زمانی بیش از گذشته برای آنها کنار بگذارید و این وقت را با سرگرمی‌ها و برنامه‌های جالب پر کنید. اجازه ندهید فرزندان‌تان برای سپری کردن اوقات و سرگرم شدن، به بازی‌های دیجیتالی وابسته شوند. شاید آنها هیچ وقت از بازی‌های قدیمی که هم فرد را به جنب و جوش سوق می‌داد و هم ذهن را فعال می‌کرد چیزی نشنیده باشند اما شما می‌توانید آنها را با این بازی‌ها آشنا کنید.

سرعت را چاشنی دقت کنید

تمرکز و تعادل حرف اول را در بازی یه قل دو قل می‌زند. بازیکنان باید با دقت بالایی به پرتاب و دریافت سنگ‌ها یا مهره‌ها واکنش نشان دهند. سرعت، آن روی دیگر سکه بازی است. اگر سرعت عمل کافی نداشته باشی، خیلی سریع از گردونه رقابت خارج می‌شوی. بسیاری از بازی‌های قدیمی در محیط‌های باز انجام می‌شوند اما این بازی را می‌توان در خانه و فضاهای آپارتمانی به راحتی انجام داد.

برای انجام این بازی شما تنها نیاز به چند سنگ یا مهره دارید. آنها باید حدود یک سانتی متر باشند. سنگ‌ها نه خیلی سنگین باشند که بازی آنها سخت باش نه آنقدر سبک که روی دست نماند.

اینطور بازی کنید

پنج سنگ را با فاصله از هم روی زمین بچینید و هر کدام از آنها را به صورت جداگانه کمی به هوا پرتاب کنید و در همان زمان یکی از سنگ‌ها را از روی زمین بردارید و بعد سنگ در حال پایین آمدن را از روی هوا بگیرد. این کار را برای همه سنگ‌ها تکرار کنید. حالا چهارسنگ را دو به دو کنار هم قرار دهید و سنگ پنجم را به هوا پرتاب کنید، این بار به جای یک سنگ دوتا سنگ بردارید. این کار را با برداشتن سنگ‌ها به شکل سنگ سه‌تایی و چهارتایی ادامه دهید.

سنگ‌ها را جابه‌جا کنید

اگر توانستید این مراحل را رد کنید، نوبت به مرحله سخت‌تری می‌رسد. هر کدام از سنگ‌ها را جداگانه پرتاب کنید و در فاصله بازگشت، یکی از سنگ‌ها را از روی زمین بردارید و همزمان سنگ روی هوا را بگیرید. بعد سنگ را دوباره پرتاب کنید و سنگ دوم را با یکی دیگر از سنگ‌های روی زمین جابه‌جا کنید. این کار را با تعویض تمام سنگ‌های روی زمین به اتمام برسانید.

دیوار بسازید

مرحله بعدی گذران سنگ‌ها از دیوار است. در این مرحله، باید دست کمکی خود را کنار سنگ‌های چیده شده روی زمین بگذارید تا دیواری درست شود. با دست اصلی یک سنگ را به هوا پرتاب کنید و در فاصله بازگشت سنگ به زمین، یکی از سنگ‌های روی زمین را از یک سمت دیوار به سمت دیگر ببرید، این کار را تا تمام شدن تما سنگ‌ها ادامه دهید.

تعادل را حفظ کنید

در این مرحله، باید سنگی را به هوا پرتاب کنید و بعد خیلی سریع همان دستی که با آن سنگ را به بالا پرتاب کرده‌اید، برگردانید تا سنگ روی دست قرار بگیرد. تمرکز اینجا به کمک شما می‌آید تا شما بتوانید سنگ را روی دست خود نگهدارید و نگذارید بر زمین بیافتد. حالا همین کار را با پرتاب دو سنگ و بعد سه سنگ انجام دهید. کسی که بتواند تمام این مراحل را پشت سر بگذارد برنده است.

البته این بازی مراحل دیگری هم دارد که بسته به تخصص بازیکنان، سخت‌تر می‌شود.

مطلب مرتبط:آموزش هایی سرگرم کننده برای کودکان/ شکار ماهی و بازی با اعداد

دیدگاه تان را بنویسید