آموزش هایی سرگرم کننده برای کودکان/ شکار ماهی و بازی با اعداد

بهار، فصل گردش‌ها و تفریح‌های حسابی از راه رسیده و همه مجبور هستیم در خانه بمانیم، حالا که فرصتی برای تفریح و سرگرمی در این هوای خوش نیست، بیایید برای کودکان‌مان در خانه اسباب سرگرمی را فراهم کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سرما که به پایان می‌رسد طبیعت بیدار می‌شود و روح گشت و گذار و سیر در طبیعت هم در ما. برای کودکانی که فصل سرد و کم تحرک زمستان را گذرانده‌اند، بهار نوید روزهای پر هیاهو و پر جنب و جوش است. حالا اما نه از آن گردش‌ها خبری هست و نه از آن جنب و جوش‌ها. کودکان محکوم به ماندن در خانه هستند بدون آنکه بتوانند درک درست و منطقی‌ای از این تصمیم بزرگ‌ترها داشته باشند. در شرایطی که کودکانمان بیش از قبل به همراهی ما نیاز دارند، نباید از آن غافل بمانیم. یکی از جذاب‌ترین راه‌های همراهی با کودکان، حضور در روند خلق یک وسیله بازی، سرگرمی یا یک کاردستی خلاقانه است. با هم راه ساخت چند بازی و کاردستی ساده را یادبگیریم.

بازی ماهی و قلاب

به قلاب انداختن ماهی‌های رنگی و رقابت بر سر به دست آوردن هر چه بیشتر آنها، حتما یک تجربه جذاب برای کودکان است. برای ساخت این سرگرمی ساده به این وسایل نیاز داری:

سه یا چهار برگ کاغذ رنگی A۴

یک مقوای ۲۰ در ۲۰ یا کمی بزرگ‌تر

کمی نخ

دو سیخ چوبی

۱۰ سانتی‌متر سیم فلزی

ماژیک یا قلم

ابتدا باید ماهی‌های رنگی‌مان را درست کنیم. برای این کار، کاغذهای رنگی را در ابعاد ۱۰ در ۵ به تعدادی که دوست دارید برش دهید. دو لبه ۵ سانتی را با چسب بچسبانید تا شکل لوله در بیاید. لوله‌ها را تا نیمه به شکل ریش کردن برش‌های یک سانتی بدهید تا بتوانید از آن به عنوان پایه برای ایستادن درست ماهی‌ها روی صفحه استفاده کنید. حالا به کمک یک نوار کاغذ نیم سانتی چیزی شبیه به دسته، بالای سر ماهی‌ها بچسبانید تا بتوان با قلاب ماهی‌ها را شکار کرد. با کمک ماژیک یا یک قلم، برای ماهی‌ها چشم یا خال‌های رنگی بکشید تا جذاب‌تر شوند.

بر سر هر کدام از سیخ‌ها چوبی، به اندازه ۳۰ سانتی متر نخ ببندید و انتهای آن را به سیم فلزی که شبیه به قلاب کرده‌اید ببندید. حالا شما دو چوب ماهیگیری دارید.

ماهی‌های آماده شده را روی صفحه مقوایی قرار دهید و با قلاب ماهیگیری خود، آنها را شکار کنید.

در ادامه بخوانید:

تفریح‌های خانوادگی در روزهای قرنطینه کرونا؛ راهکارهای جذاب و ساده برای مدتی که در خانه‌ هستیم

۱۰ راه ساده برای آشپزی با کودکان در روزهای قرنطینه

چرتکه مقوایی

کار کردن بچه‌ها با اعداد ذهن آنها را فعال‌تر می‌کند و کودک می‌توانند با معادله‌های کوچک ساعت‌ها وقت بگذرانند. ساخت یک چرتکه مقوایی نیاز به این لوازم دارد:

۳ لوله دستمال کاغذی حوله‌ای (دستمال آشپزخانه)

۵ لوله دستمال کاغذی کوچک (قطر لوله‌ها باید از لوله‌های بلند حوله‌ای بیشتر باشد)

یک مقوای ۲۰ در ۵۰

دو رنگ ماژیک یا قلم

ابتدا هر کدام از لوله‌های خالی دستمال کاغذی کوچک را به سه لوله کوچک تقسیم کنید.  با برش دادن آنها، ۱۵لوله کوچک به دست می‌آید که باید با ماژیک، اعداد را روی آنها بکشید. یادتان باشد اعداد زوج را با یک رنگ و اعداد فرد را با رنگی دیگر بنویسید. حالا سه لوله بلند را با فاصله، روی مقوا به شکل سه استوانه بچسبانید.

در این بازی می‌توانید ابتدا از کودک بخواهید اعداد را در دسته‌های پنج تایی به ترتیب در سه استوانه پشت سر هم بچیند. بعد از آن می‌توانید با توضیح اعداد زوج و فرد و نشان دادن تمایز رنگی آن، از کودک بخواهید اعداد زوج و فرد را در استوانه‌های مجزا قرار دهد. بازی‌های دیگری هم شما می‌توانیدبا این اعداد برای تقویت ریاضی بچه‌ها طراحی کنید. با بزرگ‌تر کردن صفحه بازی و بالابردن اعداد، می‌توانید این بازی را برای سنین بیشتر جذاب‌تر کنید.

دیدگاه تان را بنویسید