ضرری که کرونا به فدراسیون اسکی زد/ قرارداد دیزین فسخ شد

به دلیل شیوع ویروس کرونا و لغو تمامی فعالیت های ورزشی، فدراسیون اسکی تصمیم گرفت پیست دیزین را به شرکت توسعه تحویل دهد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، فدراسیون اسکی به منظور درآمدزایی تصمیم گرفت پیست دیزین را در سال 98 از شرکت توسعه اجاره کند.  بر این اساس فدراسیون اسکی به عنوان بهره بردار پیست دیزین معرفی شد.

از اول دی‌ماه هم پیست بین المللی دیزین باز و قیمت بلیت ها برای روزهای مختلف هفته اعلام شد.

* کرونا برنامه های اسکی را بهم ریخت

با توجه به اینکه فدراسیون اسکی این پیست را اجاره کرده بود، می توانست با شرایطی که دیزین دارد و با توجه به قیمت بلیت ها درآمدزایی کند اما شیوع ویروس کرونا تمامی برنامه های فدراسیون را بهم ریخت.

فدراسیون اسکی فقط توانست 2 ماه ابتدایی فصل را از ظرفیت پیست دیزین استفاده کند اما با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی تمامی رویدادها و فعالیت های ورزشی و تداوم آن تا سال جدید فدراسیون هم تصمیم گرفت این پیست را به شرکت توسعه واگذار و در واقع قرارداد را فسخ کند. این پیست 20 اسفند به شرکت توسعه تحویل داده شد.

* افتخاری: فقط ۲ ماه از ظرفیت پیست استفاده کردیم

سیدعبدی افتخاری رئیس فدراسیون اسکی در گفتگو با فارس در این خصوص اظهار داشت: فدراسیون در ابتدا با این نگاه پیست را در اختیار گرفت که آن را به پیمانکار اجاره بدهد اما در مسیر واگذاری دچار مشکل شدیم و تصمیم گرفتیم پیست را خودمان اجاره کنیم.

 افتخاری ادامه داد: پیست دیزین سال به سال فرسوده می شود. از بعضی از خطوط فقط ۳۰ درصد ظرفیت مورد استفاده قرار می‌گرفت. ما دو ماه از پیست استفاده کردیم که حداقل باید تا اردیبهشت این فعالیت با توجه به برف موجود صورت می‌گرفت اما شیوع ویروس کرونا باعث شد تا تمامی فعالیت ها لغو شود.

* پیست را 20 اسفند تحویل دادیم

 با توجه به اینکه فدراسیون اسکی نتوانست درآمدی از پیست دیزین داشته باشد در خصوص اجاره و حقوق پرسنل دچار مشکل و خسارت شد. افتخاری امیدوار است بتواند با کمک شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی این مشکل را حل کند.

 رئیس فدراسیون اسکی درخصوص این خسارت هم توضیحاتی را ارائه کرد و اظهار داشت: بعد از رایزنی با شرکت توسعه قرارداد را فسخ کردیم و 20 اسفند پیست را تحویل دادیم. فکر می‌کنم بهترین تصمیم را گرفتیم تا بیشتر خسارت نبینیم.

افتخاری در پاسخ به این سوال که شما با اجاره پیست دیزین چقدر خسارت دیده اید تاکید کرد: در این خصوص باید کارشناسان رسمی آمار دقیق را بگویند، امیدوارم شرکت توسعه هم با ما همکاری کند.

* استانداردسازی دیزین ۵ میلیارد هزینه نیاز دارد

 با توجه به شرایط موجود شرکت توسعه می تواند برای سال آینده دوباره پیست دیزین را واگذار کند.

افتخاری در پاسخ به این سوال که آیا در صورت فراهم شدن شرایط تمایل دارید دوباره پیست را اجاره کنید تصریح کرد: بستگی به شرایط دارد، اینکه استانداردسازی ها به کجا می رسد. این استانداردسازی ۴-۵ ماه زمان و بیش از 5 میلیارد تومان هزینه لازم دارد.

وی ادامه داد: اگر پیست با قیمت معقول واگذار شود می توانیم آن را اجاره کنیم اما اگر ۴-۵ میلیارد باشد فکر نمی کنم دیزین بتواند این درآمد را کسب کند.

بر اساس اعلام مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان، اجاره بهای اماکن واگذار شده به بخش خصوصی در ماه های اسفند و فروردین به طول کامل بخشیده شده است. باید دید با این تصمیم تکلیف فدراسیون اسکی با این خسارات و اجاره ها چه خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید