میزان مرگ و میر معتادان مبتلا به کرونا سه برابر افراد عادی است

به گفته مدیر کل سابق درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر، سیستم ایمنی معتادان ضعیف‌ترین از افراد دیگر است، بنابراین معتادان، مستعد ابتلا به کرونا هستند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،‌ سعید صفاتیان مدیر کل سابق درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: تمامی مواد مخدرها، محرک‌ها و روانگردان‌ها مانند تریاک و حشیش، باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شوند.

وی افزود: زمانی که سیستم ایمنی بدن ضعیف می‌شود، آسیب پذیری بدن نسبت به تمام بیماری‌های جسمی و روحی بیشتر می‌شود.
 
صفاتیان در پاسخ به این سوال که مصرف کدام ماده مخدر، سیستم ایمنی را بیشتر از سایرین ضعیف می‌کند، گفت: برخی مواد مخدرها  مانند هروئین و کوکائین، تاثیرات مخرب تری در بدن دارند؛ بنابراین بیشتر باعث تضعیف سیستم ایمنی می‌شوند.
 
مدیر کل سابق درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: علاوه بر نوع ماده مخدر مصرفی، میزان مصرف و دوره مصرف نیز در تضعیف سیستم ایمنی تاثیرگذار هستند.
 
وی افزود: افرادی که دُز مصرف آن‌ها بالاست یا مدت زیادی که اعتیاد دارند، در برابر ویروس‌ها و میکروب‌ها کمتر مقاومت بدنی دارند.
 
صفاتیان اظهار کرد: برخی معتادان که به عنوان معتادان خیابانی شناخته می‌شوند، میزان مصرف، نوع ماده مخدر و زمان مصرف آن‌ها بیشتر از سایر معتادین است و از آنجایی که سیستم ایمنی ضعیف تری دارند؛ مستعد بیمارشدن هستند.
 
مدیر کل سابق درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به افرادی که ادعا می‌کنند معتادان به ویروس کرونا مبتلا نمی‌شوند؛ گفت: بر اساس آخرین نتایج تحقیقات مرکز مطالعات اعتیاد، میزان مرگ و میر معتادان سه برابر افراد پاک است. همچنین معتادانی که از ابتلا به کرونا جان خود را از دست نمی دهند، آثار مخرب تری را در ریه‌های آسیب پذیر خود تا پایان عمر خواهند داشت.
 
وی در پایان اظهار کرد: شایعاتی که مصرف مواد مخدر را عللی بر ابتلا نشدن به ویروس کرونا می‌دانند، صحت ندارند.

 

دیدگاه تان را بنویسید