چرا زنان بیشتر از مردان به جدایی فکر می‌کنند؟

یک روانشناس درباره علت آن که زنان بیشتر از مردان به جدایی فکر می‌کنند، توضیحاتی داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،‌ رضا فریدی روانشناس بالینی و فعال آسیب‌های اجتماعی درباره علت آن که چرا زنان بیشتر از مردان به جدایی فکر می‌کنند، اظهار کرد: در ابتدا باید اذعان کرد که طلاق تجربه‌ای مخرب و تلخ است و این اتفاق ادامه زندگی زوجین و به ویژه کودکان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وی افزود: کودکان از جمله افرادی هستند که از جدایی والدین خود آسیب می‌بینند و این مسئله می‌تواند ریتم عادی زندگی روزانه‌ افراد را مختل کند.

این روانشناس گفت: دلیل اصلی اینکه زنان بیشتر از مردان به پایان زندگی زناشویی خود تمایل دارند و سریع‌تر در این مسیر حرکت می‌کنند، مشکلات بیشتر زنان در چارچوب زندگی است.معمولا عدم پذیرش نقش مهم زنان در جامعه و به رسمیت نشناختن توانایی‌ها و استعدادهای آن‌ها باعث سرخوردگی و عدم تحمل شرایط زندگی می‌شود.

وی با بیان اینکه مردان معمولا توقع دارند که زنان هم وظایف خانه داری و هم تربیت فرزندان را حتی در صورت شاغل بودن انجام دهند، گفت: زنان در این عصر، نمی‌توانند خود را در این چارچوب بپذیرند و توانایی‌ها و قابلیت‌هایشان را فقط در خانه بگذارند.

این روانشناس ادامه داد: علاوه بر این، مسائلی مثل حساسیت، زودرنجی و روحیه شکننده زنان نیز باعث می‌شود نتوانند در مقابل مشکلات و بحران‌های زندگی، تحمل به خرج دهند. آن‌ها در واقع به این مسئله فکر می‌کنند که آیا تحمل این شرایط ارزشش را دارد یا نه؟، حال لازم است که زوجین نسبت به این موضوع آگاهی داشته باشند که طرز تفکر زن‌ها با مردان کاملا متفاوت است.

وی افزود: زنان با ارزش‌ها، هنجارها، باور‌ها و توقعات امروز زندگی می‌کنند، اما اکثر مردان جامعه ما هنوز در گذشته زندگی می‌کنند و این تفکر را دارند که زن باید فرمانبردار آن‌ها باشد.

این روانشناس درباره شایع ترین علل درخواست طلاق زنان نیز گفت: اعتیاد همسر، ازدواج اجباری، تفاوت واقعیات زندگی با رویاها، عدم شناخت کافی از همسر به دلیل دلبستگی بیشتر زنان پیش از ازدواج، کمتر بودن توانایی سازگاری، خیانت توسط مردان، مشکلات اقتصادی (به دلیل وظیفه تأمین نیاز‌های مالی خانواده توسط مرد) و دخالت خانواده‌ها در زندگی به خصوص خانواده شوهر، پرخاشگری، بداخلاقی و خشونت خانگی را می توانیم علل درخواست طلاق زنان بیان کنیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید