واکنش نصیرزاده به اظهارنظر جنجالی کفاشیان

کارشناس حقوقی فوتبال در خصوص اظهارنظر جنجالی علی کفاشیان درباره گول زدن فیفا توسط فدراسیون فوتبال ایران و همچنین شرایط فدراسیون و اصلاحات اساسنامه توضیحاتی داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، هوشنگ نصیرزاده در خصوص روند اصلاح اساس نامه فدراسیون فوتبال ایران اظهار داشت: من خبری در این رابطه ندارم اما نقشه ای که فیفا داده در مورد زمان بندی است و فدراسیون زمان بندی خودش را تهیه کرده و دیروز آخرین روز آن بود و فکر می کنم فدراسیون پنج شنبه آن را ارسال کرده و زمان تشکیل مجمع و انتخابات و اصلاح اساس نامه همه در آن مشخص است.

وی در ادامه افزود: زمان اساس نامه سال ۹۰ هم اختیارات فدراسیون همانی بود که فیفا در نظر گرفته بود و اصلا این اساسنامه ای هم که اصلاح شود کاری به اختیارات رئیس فدراسیون ندارد و اختیارات همان است اما یکسری موارد است که حتما باید مورد بررسی قرار بگیرد و روسای کمیته انضباطی و کمیته استیناف و اخلاق حتما باید در مجمع رای بیاورند در حالیکه قبلا خود هیات رییسه به انتخاب روسای آن کمیته ها رای می داد اما قرار این بار مجمع این روسا را انتخاب کند و این افراد حتما باید رای بیاورند اما در کل چیزی از اختیارات رئیس فدراسیون کم نمی کند. 

کارشناس حقوقی فوتبال در خصوص این که نبی می تواند برای ریاست فدراسیون فوتبال کاندیدا شود گفت: ما پیش گویی نمی توانیم داشته باشیم اما نبی می تواند بعد از اصلاح اساسنامه انصراف داده و برای انتخابات فدراسیون ثبت نام کند با این حال خود ایشان باید در این رابطه پاسخگو باشند. اگر نبی بخواهد استعفا دهد می تواند قبل انتخابات این کار را انجام دهد. 

نصیرزاده در خصوص مزایده های شرکت هایی که می خواهند با فدراسیون کار کنند گفت: تمام قراردادها باید با امضا و تایید رئیس فدراسیون باشد و با توجه به اینکه چند قرارداد پیش از استعفای رییس بوده قبل از استعفایش بوده قانونی است و فدراسیون جدید هم باید از آن تبعیت کند‌. برخی از قراردادهای اقتصادی ای که در سازمان لیگ است می تواند در تشکیلات سازمان لیگ انجام شود و با توجه به این که در اساسنامه فدراسیون فوتبال بعد از رئیس، نایب رئیس اول و دوم و حتی سوم حق امضا دارند حتما این قراردادها را دیده اند اما در کل من اطلاعی در این رابطه ندارم.

وی در خصوص ادعای کفاشیان که گفته بود فیفا را گول زده ایم عنوان کرد: فکر می کنم برداشت ها از صحبت های کفاشیان اشتباه بوده است. ایشان گفت با توجه به این که ما اساسنامه را دادیم، بعدا مصوب نشد، آقای کفاشیان از لفظ خاص خودش به عنوان شوخی استفاده کرد. درست می گوید چرا که ما طبق ماده یک، به ایجاد تشکیلات حقوقی مستقل اشاره کردیم در حالی که به تصویب نرسید. ایشان منظورش این بود که علیرغم این که به فیفا گفتیم این اتفاق نیفتاد و در اساسنامه جدید این اتفاق خواهد افتاد.

این کارشناس در ارتباط با حضور بازنشسته ها در فوتبال گفت: طبق تبصره ۲ در قانون بازنشسته ها که در رابطه با برنامه های عمرانی است و آقای قاضی زاده هاشمی هم گفت که من هم نوشتم، این جا اجازه داده شده برای کارهای پاره وقت به شرطی که یک سوم حقوق روال اداری بگیرند اشکالی ندارد و از افراد بازنشسته می شود استفاده کرد. همچنین در کارهای دولتی هم می توان از آنها استفاده کرد اما بستگی به این دارد که دولت چه اتفاق نظری در این رابطه با فدراسیون داشته باشد. به همین دلیل ممکن است در فوتبال باز هم شاهد افراد بازنشسته باشیم. ممکن است دیوان عدالت اداری هم در این رابطه نظر دهد اما تا وقتی که شخصیت حقوقی فدراسیون مشخص نشود نمی توان در این رابطه نظر خاصی داد.

دیدگاه تان را بنویسید