رئیس سازمان خصوصی سازی: قیمت‌گذاری پرسپولیس مشخص شده

رئیس سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: اولین دستور رئیس جمهور به وزیر اقتصاد در سال جدید تسریع در روند واگذاری همه بنگاه‎های دولتی است و قصد داریم پرسپولیس و استقلال را در سال جاری واگذار کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، علیرضا صالح گفت: میل به واگذاری این دو باشگاه کاملاً وجود دارد و حتی اولین دستور رییس جمهور به وزیر اقتصاد در سال 99 تسریع در روند واگذاری‌ همه بنگاه های دولتی بوده است.

* به روز رسانی اساسنامه دو باشگاه

رییس کل سازمان خصوصی‌سازی درباره سازوکار خصوصی‌سازی دو باشگاه تصریح کرد: در مرحله اول اقداماتی که انجام می‌شود، اساسنامه دو شرکت طبق فرمت‌های سازمان بورس به روز رسانی می‌شوند. حال اینکه این اقدامات چگونه انجام شود، بستگی به همکاری مدیران دو باشگاه و وزارت ورزش دارد که البته وزارت تمام قد ایستاده تا این کار صورت بگیرد.

*اعلام برنامه 3 ساله پرسپولیس

صالح اشاره کرد: تاکنون تقریباً قیمت‌گذاری باشگاه پرسپولیس مشخص شده است و حتی این باشگاه برنامه سه ساله‌اش را هم به ما داده است، البته مدیران باشگاه به دنبال ارائه برنامه 5 ساله بودند ولی ما اجازه ندادیم و با برنامه 3 ساله باشگاه را وارد بورس می‌کنیم.

این مقام مسئول با بیان این مطلب که قرار نیست به یک‌باره باشگاه‌ها را واگذار کنیم، افزود: ابتدا باید اساسنامه‌ها تغییر کند و بعد هم باید صورت‌های مالی انجام شود و در ادامه با برگزاری مجمع‌های فوق‌العاده کارها باید جلو برود. ‌

* بدهی‌های سنگین سرخابی

رییس کل سازمان خصوصی‌سازی درخصوص بدهی‌های سنگین استقلال و پرسپولیس یادآور شد: این دو شرکت مشمول ماده 141 هستند ولی اگر کار واگذاری ورزشگاه‌ها به آنها انجام شود، آنها از ورشکستگی خارج می‌شوند. 

* عدم فروش سهام باشگاهها در دوری به صورت یکجا

وی تصریح کرد :علاوه بر این قرار نیست سهام باشگاه‌ها در بورس به صورت یکجا به فروش برسد و ابتدا تنها 5 درصد برای کشف قیمت و 5 درصد هم برای سهام شناور تا حباب ایجاد نشود، عرضه خواهد شد.

* رعایت قواعد بورس توسط شرکتهای تجاری

وی با بیان اینکه «قطعا برای هواداران دو باشگاه در واگذاری جایگاهی در نظر می‌گیریم»،گفت: هر شرکتی که می‌خواهد به بورس برود باید برنامه ٣ ساله کسب و کار بدهد و هر زمانی که نتواند این برنامه را پیاده کند در بورس به مشکل بر خواهد خورد، چون مردم بر اساس برنامه شرکت‌ها به بورس وارد می‌شوند. 

وی اضافه کرد: اگر یک شرکت تجاری قواعد بورس را رعایت نکند و مغایر برنامه‌اش حرکت کند، دچار مشکل می‌شود. باشگاه پرسپولیس قراردادهای برنامه 3 ساله خود را بسته و کار در باشگاه استقلال هم در حال انجام است. تا زمانی که این کارها صورت نگیرد، ما قطعاً روند واگذاری را انجام نمی‌دهیم.

* مشخص شدن حساب‌وکتاب‌های دو باشگاه‌ با فدراسیون

صالح تاکید کرد: مسئله مهم دیگر مشخص شدن حساب‌وکتاب‌های دو باشگاه‌ با فدراسیون، وزارت ورزش و صندوق قهرمانان و پیشکسوتان است که تا زمانی که روشن نشود، اصلاً وارد بورس نمی‌شوند. اخیرا هیات واگذاری مصوب کرده که این باشگاه‌ها در بورس پذیرش شوند و می‌خواهیم تا شهریورماه ماه این کار را انجام دهیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید