آیا در روزهای کرونایی از لنز استفاده کنیم؟

ویروس کرونا از طریق چشم نیز می‌تواند وارد بدن شود. پس برای استفاده از لنز‌های چشمی باید به نکات بهداشتی توجه کنید

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، همان طور که مکررا گفته شده است، ویروس کرونا از طریق تماس با سطوح آلوده به این ویروس به بدن انسان منتقل می‌شود. این بیماری، یک بیماری عفونتی ویروسی است که از طریق چشم، دهان و بینی وارد بدن شده و باعث تخریب بافت اندام‌های بدن از جمله ریه ها می‌شود؛ بنابراین محافظت و حفظ اصول بهداشتی در رابطه با هر آن چه با صورت شما تماس پیدا می‌کند، بسیار مهم است.

این روز‌ها بیشتر درباره پیشگیری از انتقال ویروس از طریق بینی و دهان صحبت می‌شود، در حالی که تماس از طریق چشم نیز می‌تواند باعث انتقال کرونا به بدن شود. به همین منظور، آکادمی چشم پزشکی آمریکا نکاتی را برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا از طریق چشم ارائه کرده است.

اصول بهداشتی پیشگیری از ابتلا به کرونا از طریق چشم

۱) در روز‌های شیوع کرونا به جای لنز‌های چشمی از عینک استفاده کنید؛ چرا که افراد زمانی که لنز می‌زنند بیشتر چشم هایشان را می‌مالند و ممکن است با دست‌های آلوده، ویروس را به چشم هایشان منتقل کنند.

۲) عینک نوعی محافظت در برابر انتقال ویروس به چشم ایجاد می‌کند؛ بنابراین استفاده از آن توصیه می‌شود. اما توجه داشته باشید که محافظت صددرصدی نداشته و ممکن است ویروس از آن عبور کند.

حسنی// آیا می‌تونایم در روز‌های کرونایی از لنز‌های چشمی استفاده کنیم؟


۳) در صورتی که از دارویی برای چشم‌هایتان استفاده می‌کیند، سعی کنید در این روز‌ها ذخیره بیشتری از آن داشته باشید تا کمتر به داروخانه مراجعه کرده و در خانه بمانید. همچنین ممکن است احتیاج به قرنطینه خانگی داشته باشید و در این صورت وجود دارو در خانه الزامی است.

۴) از مالیدن چشم‌هایتان خودداری کنید. اگر دچار خارش چشم شدید، حتما قبل و بعد از دست زدن به چشم هایتان، دست هایتان را با آب و صابون بشویید.

حسنی// آیا می‌تونایم در روز‌های کرونایی از لنز‌های چشمی استفاده کنیم؟


۵) از نزدیکی و تماس با افراد آلوده به ویروس کرونا خودداری کنید، چرا که سرفه، عطسه و حتی صحبت کردن این افراد می‌تواند منجر به انتقال ویروس به چشم، دهان و بینی شده و شما را نیز آلوده کند. همچنین تماس با سطوح آلوده امکان انتقال ویروس را فراهم می‌کند؛ بنابراین قبل از دست زدن به صورتتان از تمیز بودن دست هایتان و شست و شوی آن‌ها مطمئن باشید.

 

دیدگاه تان را بنویسید