طرح اپل و گوگل برای تولید نرم‌افزار در راستای مقابله با کرونا

دو شرکت اپل و گوگل اعلام کردند که قصد دارند به صورت مشترک با ایجاد یک فناوری ره‌گیری از گسترش شیوع ویروس کرونا جلوگیری کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،‌ دو شرکت اپل و گوگل آمریکا، اعلام کردند که قصد دارند به صورت مشترک، روی یک نرم افزار ره‌گیری که می‌تواند در جهت کنترل شیوع ویروس کرونا به افراد کمک کند، کار کنند.

شکل‌گیری این همکاری که از قضا، تاکنون شاهد موارد بسیار کمی از آن بوده‌ایم با توجه به آنکه سیستم عامل 99 درصد گوشی‌های هوشمند جهان، مربوط به این دو شرکت است،‌ می‌تواند سرعت تشخیص و کمک کردن به افراد مشکوک به ابتلای ویروس کرونا را افزایش دهد.

این نرم افزار می‌تواند کاربران را بر آن دارد تا تست کرونا دهند و یا خود را قرنطینه کنند.

کارشناسان حوزه سلامت می‌گویند ساخت این نرم‌افزار، ره‌گیری نقش مهمی را در مدیریت شیوع ویروس کرونا در زمانی که شاهد لغو محدودیت‌های اجتماعی و اقتصادی هستیم، ایفا خواهد کرد.

دو شرکت اعلام کردند؛ که ساخت این نرم افزار را دو هفته پیش شروع کرده تا بتوانند بر مانع تفاوت‌های نرم‌افزاری بر گوشی‌های اپل و اندروید گوگل، غلبه کنند.

بر اساس این فناوری، گوشی کاربران قرار است با استفاده از بلوتوث، سیگنال‌هایی را به فاصله دو متر از کاربران، ارسال می‌کند و گوشی‌ها می‌توانند اطلاعات افرادی که کاربران با آن‌ها ارتباط دارند را از این طریق به دست آورند.

از سوی دیگر در صورتی که یک نفر تست کرونای مثبت داشته باشد می‌تواند از طریق گوشی، متوجه شد که وی با چه کسانی ارتباط داشته است تا بتوان آنها را نسبت به خطر موجود، آگاه کرد.

دیدگاه تان را بنویسید