مزایای فضای مجازی در مقابله با "کرونا"

فوق دکترای رفتارشناسی می گوید: در حال حاضر که امکان ارتباطات رو در رو پایین آمده و به دلیل پرهیز از واگیری بیماری کرونا مدارس و مجامع فرهنگی و علمی تقریبا تعطیل شده اند، تنها راه باقی مانده برای یادگیری و یاد دادن فضای مجازی است و استفاده از این فضا در مبارزه با این بیماری بسیار کمک کننده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، حسین باهر روز شنبه در این خصوص توضیح داد: برخلاف اینکه در گذشته از این تکنولوژی‌های جدید چندان استفاده صحیحی نمی شد اما امروز به شدت برای استفاده بهینه از این فضا تلاش می شود.

وی اظهار داشت: پیش از این بیشتر در فضای مجازی اتلاف وقت می‌کردیم اما اکنون در به در دنبال این هستیم که یک نکته آموزنده در مورد ویروس کرونا بیاموزیم، احوال کسی را بپرسیم یا اطلاعاتی را به این و آن در ارتباط با بیماری برسانیم.

باهر با اشاره به تست آنلاین کرونا که سازمان نظام پزشکی راه اندازی کرده است، گفت: با این تست کسی که در منزل نشسته است،‌ متوجه می شود که نیاز به تست حضوری دارد یا خیر؟ اکنون فضای جدیدی به وجود آمده که ما می توانیم از این رسانه در زندگی خود بهره بگیریم.

فوق دکترای رفتارشناسی اضافه کرد: شرایط موجود به ما نشان داد که می توان از تکنولوژی‌های دیجیتالی حداکثر استفاده بهینه را داشت تا بتوانیم در دنیای مدرن نیز زندگی راحت و توام با آرامش داشته باشیم.

باهر در مورد استفاده چین از پهپاد برای نظارت بر خیابان ها و تردد مردم و همچنین تست مردم به وسیله پهپاد از تراس منازل ادامه داد: آنها در این مسایل از ما پیشرفته تر هستند، مشکلات چین زودتر از ما آغاز شد و راه حل را زودتر یافتند. این شرایط برای ما هم فرصتی فراهم کرد که اگر بیندیشیم می توانیم کارهایی انجام دهیم که قبلا به آن، فکر هم نکرده بودیم.

وی توضیح داد: اکنون که چند روز تعطیلات اجباری به وجود آمده، من تازه شروع به یادگیری کرده ام و از اقصی نقاط جهان اطلاعات کلی پزشکان در مورد بیماری های تنفسی و واگیردار را مطالعه کرده ام.

فوق دکترای رفتارشناسی با اشاره به تلاش کشور ما در شرایط شیوع کرونا برای بکارگیری آموزش از راه دور گفت: اینها نشان می دهد تاکنون ما با تکنولوژی مدرن همخوانی نداشتیم بدان معنا که وسایل را داشتیم اما مسایل را نداشتیم، حالا که مسایل پیدا شده، کاربرد بهینه وسایل نیز فراهم شده است.

از مهندسی معکوس برای مقابله با کرونا استفاده کنیم 

باهر ادامه داد: همچنین یکی دیگر از مسایل ابتدایی که قبلا به آن توجه کامل نمی کردیم و اکنون از طریق فضای مجازی به ما آموزش داده می شود این است که نظافت را به طور کامل رعایت کنیم و این نظافت ها چگونه است. بسیاری مسایل بهداشتی که پیش از این برای ما ندیده انگاشته می شد، مورد توجه قرار گرفته است.

این جامعه شناس اظهار داشت: علاوه بر آن بسیاری از مسایل عرفانی ما که به آن بی توجه بودیم، ویروس ما را واردار کرده که مورد توجه قرار دهیم. اولا بدانیم دست بالای دست بسیار است و قدرت های نهفته در هستی، بازتاب اعمال ما خواهد بود. ما در طبیعت دستکاری کردیم و اکنون طبیعت پاسخ آن را می دهد. اما وقتی آتش گرفت، تر و خشک با هم می سوزند.

به گفته وی، حتی اگر قبول کنیم این ویروس مهندسی شده باشد، می توانیم از طریق مهندسی معکوس با آن مقابله کنیم. داروی آن را از خودش بگیریم و علیه آن بسازیم، این یک روش واکسیناسیون در هستی است. یعنی هر میکروبی را بگیریم و علیه خودش بکار ببریم.

باهر اظهار داشت: از همکاران و روشنگران ملی و بین المللی تقاضا دارم، اگر نکاتی سازنده درباره پیشگیری و درمانگری این بیماری و کسالت های روحی ناشی از اندیشه به آن، در ذهن دارند، حق روشنگری را ادا کنند و نشان دهند دانایی هر کسی با نیکویی که می کند به زیبایی تبدیل می شود و اکنون زمانی است که هر کسی از گنجینه حضور خودش در حد توان، در راه آسایش و آرامش دیگران دریغ نورزد.

ویروس کرونا که رسما کووید- ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.
طبق آمار رسمی تا روز گذشته ۱۶ اسفند ماه ۴۷۴۷ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شدند که از این تعداد ۹۱۳ نفر بهبود یافته و ۱۲۴ نفر نیز فوت کرده اند.

تمام مدارس و دانشگاه های سراسر کشور برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا هم اکنون تعطیل هستند. 

دیدگاه تان را بنویسید