اعتراض ایران به فدراسیون جهانی ژیمناستیک

رضا خیرخواه می‌گوید که تصمیم فدراسیون جهانی ژیمناستیک در باره عدم برگزاری فینال مسابقات باکو اجحاف است و اگر فینال این رقابت ها برگزار شود شانس ایران برای المپیکی شدن بسیار زیاد خواهد بود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سرمربی تیم ملی ژیمناستیک ایران در خصوص تصمیمات عجیب فدراسیون جهانی ژیمناستیک مبنی بر اینکه فینال مسابقات باکو برگزار نخواهد شد و نتایج مرحله مقدماتی برای فینال محاسبه خواهد شد، گفت: برای سعید رضا کیخا در مرحله مقدماتی این رقابت ها برنامه سبکی را برنامه ریزی کرده بودیم تا بعد از راهیابی به فینال برنامه اصلی را اجرا کرده و شانسش را برای اول شدن امتحان کند. متاسفانه براثر ویروس کرونا این مسابقات تعطیل شد.  هیچ یک از ما فکر نمی کردیم که فدراسیون جهانی چنین تصمیمی بگیرد.

او افزود: همه متصور بودیم که فینال برگزار خواهد شد. اگر سعید رضا کیخا در فینال مسابقات باکو مقام اول را کسب می‌کرد خیلی به المپیک نزدیک‌تر می شدیم اما هنوز مسابقات قطر وجود دارد و باید تلاش های خود را انجام دهیم. فعلا فدراسیون، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش پیگیر این موضوع هستند. اگر رای فدراسیون جهانی برگردد و فینال این رقابتها برگزار شود شانس ایران برای المپیکی شدن بسیار زیاد خواهد بود. اگر فینال برگزار نشود باید توجه خودمان را به مسابقات قطر معطوف کنیم و تلاش خودمان را انجام دهیم و ناامید نباشیم.
سرمربی تیم ملی ژیمناستیک ایران در خصوص این تصمیم فدراسیون جهانی بیان کرد: این تصمیم اجحاف بود. همه می دانستند که کیخا صد درصد در این مسابقات اول می ‌شد و اگر بدبینانه فکر می کردیم او در جایگاه دوم می ایستاد. اگر فینال می رفتیم یک برنامه سبک در قطر ما را راهی المپیک می‌کرد.
خیرخواه در باره تقسیم امتیازات رقیبان کیخا در مسابقات باکو گفت: سعید رضا با دو ورزشکار برای المپیکی شدن در حال رقابت است. یکی از رقیبان او در مسابقات باکو  با وجود عدم برگزاری فینال برایش اولی زده شد و  دیگری یک ورزشکار ژاپنی است که کیخا برای المپیکی شدن با او درحال رقابت است.
او در باره اعتراض ایران به فدراسیون جهانی ژیمناستیک گفت: اعتراضات در خصوص این تصمیم صورت گرفته است. اکنون فدراسیون جهانی ژیمناستیک تعطیل است و اعضای آن با ویدئو کنفرانس جلسات خود را پیگیری می کنند. همچنین زمان زیادی تا المپیک داریم و امیدواریم که تصمیمات فدراسیون جهانی در این خصوص تغییر کند. 
خیرخواه همچنین گفت: فدراسیون ژیمناستیک ایران برای حضور ملی پوشان در باکو دور اندیشی هایی انجام داد که قابل تحسین بود. حتی برای ویزای استرالیا بسیار زحمت کشیده شد و فدراسیون ژیمناستیک ایران، کمیته ملی المپیک مخصوصا آقای علی‌نژاد رایزنی های لازم را انجام دادند که جا دارد از آنها تشکر کنم. با این همه مشکل به آذربایجان رفتیم. معتقد بودم که اگر آذربایجان می خواست که مسابقات را لغو کند بهتر بود مانند مسابقات قطر آن را به تاخیر بیندازد. تاکنون چنین چیزی ندیده بودم که وسط مسابقات، رقابتها را لغو کنند و برای من جای تعجب داشت. انتظار ایران و کشور های دیگر این است که به دلیل لغو مسابقات توسط خود فدراسیون جهانی، حداقل فینال را برگزار کنند زیرا کشورها برای آمدن به این مسابقه هزینه زیادی کرده بودند.
او در ادامه گفت: خیلی از ورزشکاران در ژیمناستیک در مرحله مقدماتی جایگاه پنجم یا ششم می ایستند اما در فینال مقام اول را کسب می کنند زیرا مربی برنامه دارد قبل از فینال دست خود را برای دیگر ورزشکاران رو نکند یا برنامه سبک در نظر می گیرد که راحت ورزشکارش به فینال برسد. معتقدم این ظلمی بود که مخصوصا به کشور ما و فدراسیون ژیمناستیک ایران شد زیرا زحمات بسیاری برای حضور در این مسابقات انجام شده بود. از همه اشخاص خصوصا از خانم درگاهی که با وجود فشار های اعزام به دلیل کرونا و مشکلات مالی ما را کمک کردند تشکر می کنم.
سرمربی تیم ملی ژیمناستیک ایران در پایان گفت: فدراسیون پیگیری های لازم را انجام داده و اعتراض خود را خواهد نوشت. حتی ممکن است دیگر کشو ها هم به این موضوع اعتراض کنند و امیدواریم که در درجه اول کرونا از بین برود و همه مردم ایران و ورزشکاران بتوانند به صورت عادی فعالیت های خود را ادامه دهند.

 

دیدگاه تان را بنویسید