جی پلاس

کرونا، تعطیلی مسابقات، فیفا و تکمیل مثلث بدشانسی بیرانوند

ویروس کرونا و تعطیلی مسابقات اروپایی تا مدت زمان نامعلوم، موجب تغییر زمان پایان قرارداد بازیکنان با باشگاه های خود شده است. با این تصمیم فیفا، بیرانوند با یک مشکل جدی مواجه خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ چند ماه قبل بود که علیرضا بیرانوند بعد از چندین فصل حرف و حدیث، بالاخره با پیشنهاد باشگاه بلژیکی آنتورپ و پرداخت مبلغ رضایت نامه او از سوی این تیم، توانست از پرسپولیس جدا و به فوتبال اروپا منتقل شود.

طبق گفته بیرانوند این باشگاه بلژیکی به دنبال انتقال وی از نیم فصل بود که دروازه بان پرسپولیس به علت حضور سرخپوشان در کورس قهرمانی این فصل، با این پیشنهاد موافقت نکرد تا فصل جاری به پایان برسد.

قبل از اتفاقات ماه های اخیر، دروازه بان تیم ملی نهایتا در ابتدای تابستان می توانست به تیم جدیدش برود و با حضور به موقع در تمرینات آماده سازی این تیم، شانس خود را برای در اختیار گرفتن پیراهن شماره یک باشگاه افزایش دهد.

بیرانوند و بشار رسن

 

*تعطیلی مسابقات و طولانی شدن فصل با شیوع کرونا

زمانی که در آخرین روزهای سال 2019 میلادی سروکله کرونا در چین پیدا شد، کسی فکر نمی کرد این ویروس جهان را برهم ریزد و تغییرات مهمی را در روند زندگی انسان ها به وجود آورد.دبا گذشت دو، سه ماه از آن روزها، اکنون مسابقات باشگاهی به جز چند کشور، در تمام نقاط جهان تعطیل شده و مشخص نیست چه سرنوشتی در انتظار این فصل از فوتبال خواهد بود.

در ایران هنوز 9 هفته از مسابقات لیگ برتر باقی مانده و بدون شک نمی توان از الان سرنوشت پایان فصل و وضعیت تیم های قهرمان و سقوط کننده به لیگ دسته یک را پیش بینی کرد. به همین دلیل مباحث مطرح شده درباره چگونگی پایان مسابقات با اختلاف های بسیاری زیاده همراه شده است.

افزایش اختلافات میان تیم ها، موجب مصمم شدن سازمان لیگ برای برگزاری ادامه فصل و تعیین سرنوشت تیم ها از طریق مسابقه شده است تا بحث و جدلی در این میان وجود نداشته باشد.

با این اتفاق، حداقل مسابقات فصل جاری در تابستان تمام خواهد شد و در بدترین حالت و با طولانی شدن شیوع این ویروس، چه بسا مسابقات تا ابتدای پاییز نیز ادامه پیدا کند.

*تصمیم قطعی فیفا درباره طولانی شدن قرارداد بازیکنان

به تعویق افتادن مسابقات در اروپا، یکی از مشکلات مهم تیم‌ها به شمار می رود چرا که تکلیف بازیکنانی که قراردادشان در اول تابستان به پایان می‌رسد، نامشخص بود و معلوم نبود آن ها چطور باید از تیمشان جدا شوند اما حالا فیفا در این رابطه راه حلی ارائه کرده است.

قرارداد بازیکنان معمولا تا پایان فصل  بوده اما با توجه به شرایط فعلی قاعدتا این فصل بیشتر از موعد مقرر ادامه پیدا می‌کند و به همین دلیل فیفا اجازه داد بازیکنان بیشتر از تاریخ پایان قرارداد و تا پایان رسمی فصل در تیم خودشان بازی کنند. تاریخ پایان قرارداد نیز زمانی فرا می‌رسد که تکلیف فصول در کشورهای مختلف مشخص شود.

به عنوان مثال بسیاری از قراردادها تا اول تابستان هر سال است اما با این شرایط فصل فوتبال در کشورها ممکن است تا اواسط تابستان به طول انجامد و قرارداد بازیکنان تا آن مقطع معتبر خواهد بود. همچنین قراردادهایی که از حالا برای ابتدا فصل بعد بسته شده، همان زمان با شروع فصل آینده اعتبار پیدا می‌کنند.

بیرانوند

 

*بدشانسی های بیرانوند برای رسیدن به فوتبال اروپا

در این بین بلژیکی ها بدشانس تر از هر کشوری بودند. لیگ فوتبال این کشور در حالی به حالت تعطیلی در آمد که تنها یک هفته به پایان مسابقات مانده بود و اگر کرونا یک هفته دیرتر به بلژیک می رسد، اکنون مسابقات این کشور هم تمام شده بود.

در بدترین حالت، لیگ فوتبال این کشور با برگزاری یک هفته از مسابقات هم، چندان به طول نمی انجامد و تیم ها می توانند برای شروع فصل جدید، تمرینات خود را زودتر از هر کشوری آغاز کنند.

این موضوع برای بیرانوند چندان خوب نیست چرا که در شرایط مشابه باید تا پایان فصل جاری ایران صبر کند که شاید تا اواسط تابستان طول بکشد و نمی تواند همانند هم تیمی های جدیدش در آنتورپ به  موقع در تمرینات این تیم حاضر شود و در شرایط نابرابر با سایر بازیکنان شاغل در بلژیک قرار خواهد گرفت.

 

دیدگاه تان را بنویسید