سود میلیاردی تلویزیون از پخش سریال پایتخت

محاسبه سود میلیاردی تلویزیون از پخش سریال پایتخت ۶ تلویزیون از پخش سریال پایتخت چقدر سود کرد؟ اطلاعات تکمیلی را در این مطلب بخوانید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،‌ بازه های زمانی عید و ماه رمضان برای تلویزیون سودآوردترین زمان ها محسوب می شوند. در این ایام بسیاری از مخاطبان تلویزیون و برنامه های آن را می بینند. مدیران سیما هم معمولا سعی می کنند بهترین برنامه هایشان را در بازه های زمانی یاد شده پخش کنند.

یکی از سوالات بینندگان سریال پرمخاطب پایتخت، هزینه یا درآمدزایی آن برای سیماست. در این باره شاید یک حساب و کتاب ساده راهگشا باشد. برای بررسی درآمد آگهی‌های بازرگانی قبل و وسط این مجموعه، شب جمعه را مدنظر قرار دادیم. در این شب مجموعا ۱۲۵۱ ثانیه آگهی پخش شد که البته جزو شب‌های کم‌آگهی محسوب می‌شد. (در شب-های اول بالا بودن زمان آگهی حتی به اعتراض عوامل سریال انجامید).

در نظر بگیرید که تعرفه آگهی سال‌ ۹۸ برای برنامه‌ای مثل پایتخت ثانیه‌ای ۱۱ میلیون تومان بوده. اگر این رقم را برای سال ۹۹ پنجاه درصد بالاتر فرض کنیم، یعنی آگهی پخش شده دست‌کم ثانیه‌ای ۱۵ میلیون تومان خواهد بود.

این رقم ضرب در ثانیه‌های پخش شده، مبلغی در حدود ۱۹ میلیارد تومان آگهی برای یک قسمت را نشان می‌دهد. یعنی برای پخش بیش از ده قسمت سریال بیش از ۲۰۰میلیارد تومان سود بدون هزینه، نصیب صدا و سیما خواهد شد که رقمی نجومی است. 

گفتنی است اگرچه هزینه 20 میلیاردی برای ساخت این سریال 16 قسمتی بالا است اما درآمد صداوسیما از این سریال که اسپانسر هم دارد ظاهرا بسیار زیاد است.

دیدگاه تان را بنویسید