هوای تهران امروز در شرایط «قابل قبول» است

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون ۵۸ و هوا در شرایط قابل قبول قرار دارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ بنا بر پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، در نخستین ساعات روز یکشنبه (۱۰ فروردین) با توجه به شرایط مساعد جوی طی ساعات گذشته همراه با بارش باران، وزش باد و پراکندگی آلاینده‌ها، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده سالم و پاک قرار خواهد گرفت.

به‌تدریج با افزایش میزان پایداری جوی و کاهش سرعت باد، پراکندگی آلاینده‌ها محدود شده و پیش‌بینی می‌شود کیفیت هوا در مناطق پرتردد در وضعیت نامطلوب قرار بگیرد؛ بنابراین در ساعات پایانی امروز یکشنبه در بیشتر مناطق پایتخت افزایش غلظت ذرات معلق نسبت به شب گذشته و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود.

صبح روز دوشنبه (۱۱ فروردین) با افزایش سرعت باد از غلظت ذرات معلق کاسته شده و احتمال می‌رود کیفیت هوا در بیشتر مناطق در شرایط مطلوب قرار بگیرد. در طی روز با رشد ناپایداری جوی و وزش باد احتمال می‌رود از غلظت آلاینده‌ها کاسته شود، همچنین با تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت دوشنبه پیش‌بینی می‌شود کیفیت هوا در بیشتر مناطق پایتخت در وضعیت سالم و پاک قرار بگیرد.

براساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۹ و هوا در شرایط پاک بود. این شاخص هم‌اکنون ۵۸ و هوا در شرایط قابل قبول است.

 

دیدگاه تان را بنویسید