معرفی برترین انیمیشن ها برای بزرگسالان با کودک درون فعال!

انیمیشن و کارتون‌ها نیز می‌توانند برای بزرگسالان ساخته شوند و در این مطلب بهترین‌ آن‌ها معرفی شده اند.

لینک کوتاه کپی شد

 

به گزارش جی پلاس، بیشتر اوقات، مردم تصور می‌کنند یک فیلم که به صورت انیمیشنی ساخته شده، فقط باید برای بچه‌ها باشد و تماشای آن توسط بزرگسالان کمی عجیب است.

با این حال، نگاهی کوتاه به تاریخ فیلم‌های انیمیشنی، نشان می‌دهد که تعداد زیادی از آن‌ها وجود داشته و دارند که مورد استقبال و توجه بزرگسالان نیز قرار گرفتند. در ادامه به برخی از آنها اشاره می شود؛

واترشیپ داون «Watership Down»

این انیمیشن سینمایی تولید سال ۱۹۷۸ میلادی از ترکیب افسانه با عالم حیوانات بهره گرفته است. این فیلم داستان گروهی از خرگوش ها را دنبال می‌کند که سعی می‌کنند خانه جدیدی را برای خود پیدا کنند. به نظر می‌رسد داستان به اندازه کافی ساده است، اما بعد از این موضوع خرگوش‌ها شروع به قتل وحشیانه خرگوش‌های دیگر می‌کنند. صحنه‌هایی واقعا نگران کننده و خونین در فیلم وجود دارد که در هنگام جدال دو قبیله خرگوش رخ می‌دهد.

دیگ سیاه «The Black Cualdron»

این اثر، یکی از انیمیشن‌های دیزنی در سال ۱۹۸۵ است که خیلی کم مورد توجه واقع شد. اگرچه از بسیاری از جهات فیلم ناقصی است، اما با این وجود سزاوار این است که آن را به عنوان باز کننده راهی که دیزنی در آن قرار گرفته است، بدانیم. داستان انیمیشن کمی نا هماهنگ است و فیلمسازان کاملاً از چگونگی اقتباس خود مطمئن نبودند. این انیمیشن داستان یک پسر جوان به نام تاران به همراه دوستان بی‌پروایش را روایت می‌کند که در تلاش هستند، پانیل و دیگ جادویی سیاه را قبل از این که به دست نیرو‌های خبیث بیفتد، پیدا کنند.

ارباب حلقه‌ها «The lord of The Rings»

سال‌ها پیش از آنکه سه گانه محبوب و معروف ارباب حلقه‌ها به کارگردانی پیتر جکسون ساخته شود، طرفداران کتاب‌های تالکین مجبور بودند انیمیشن «ارباب حلقه ها» را روی پرده سینما تماشا کنند. اگرچه این انیمیشن لحظات غیر قابل درکی دارد، اما در کل یک اقتباس متفکرانه و قابل توجه از رمان‌های تالکین با چند سکانس ترسناک است.

راز نیمح «The Secret of NIMH»

در فیلم‌هایی که سالانه توسط دان بلات ساخته می‌شود، این فیلم در جایگاه بالا قرار دارد. داستان موشی که به دنبال خانه‌ای جدید برای فرزندانش است و ممکن است به نظر برسد که برای کودکان ساخته شده، اما این فیلم برای بزرگسالان است.

دوستدار تو، ونسان «Loving Vincent»

این انیمیشن سینمایی یکی از آثار حیرت انگیز هنر سینمایی است که بعد از مشاهده کردن آن، فراموش کردنش غیر ممکن است. این فیلم محصول سال ۲۰۱۷ به شکلی طراحی و ساخته شده که شما احساس می‌کنید در یکی از نقاشی‌های معروف ونسان ون گوگ حضور دارید. به علاوه این فیلم زیبایی‌های بصری و داستانی، مرگ و میر و ماهیت نبوغ هنری را تصویر می‌کشد. داستان این فیلم انیمیشنی درباره‌ زندگی ونسان ون گوگ هنرمند بسیار معروف هلندی است؛ هنرمند و نقاشی که در یک دهه بیش از ۲۱۰۰ کار هنری تولید کرد!

آقای روباه شگفت انگیز «The Fantastic Mr. Fox»

وس اندرسون شهرت خود را به عنوان یک کارگردان عجیب و غریب به دست آورده است. کمدی کم نظیر با صداپیشگی ستارگان هالیوودی مثل جرج کلونی، مریل استریپ و مایکل گامبون از ویژگی‌های برجسته است. اگرچه این فیلم می‌تواند توسط کودکان هم دیده شود و آن‌ها هم از آن لذت ببرند، اما حس شوخ طبعی فیلم تنها می‌تواند توسط بزرگسال‌ها لمس شود. داستان این فیلم درباره‌ روباهی به نام فاکس می‌باشد که به همراه خانواده‌اش در تپه‌ای در زندگی سه مزرعه زندگی می‌کند. او هر شب به یک مزرعه دستبرد می‌زند، اما طولی نمی‌کشد که کشاورزان تصمیم می‌گیرند تا روباه را به دام بیندازند.

مزرعه حیوانات «Animal Fatm»

رمان تمثیلی جرج اورول درباره خطرات کمونیسم یکی از مشهور‌ترین آثار اوست و جای تعجب نیست که این فیلم در دهه ۵۰ ساخته شود، زمانی که ایالات متحده و انگلستان هم تحت تاثیر اتحاد جماهیر شوروی و تاثیر فزاینده آن قرار گرفتند. یکی از نکته‌های قابل توجه این فیلم پایان برجسته آن است که پیوند همگی حیوانات را به تصویر می‌کشد. داستان این انیمیشن از شبی آغاز می‌شود که یک خوک به نام میجر پیر تمام حیوانات مزرعه را به دور خود جمع می‌کند و از ظلمی که انسان‌ها به آن‌ها کرده‌اند، حرف می‌زند. خیلی زود آن‌ها علیه انسان‌ها شورش می‌کنند و موفق می‌شوند کشاورزان را شکست دهند.

دیدگاه تان را بنویسید