شعار مرکز مشاوره دانشگاه تهران در سال ۹۹ اعلام شد

رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران شعار سال ۱۳۹۹ این مرکز را «خود مراقبتی و دیگر مراقبتی؛ مسئولیت فردی‌ و اجتماعی» عنوان کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،‌ حمید پیروی با اشاره به شعار سال ۹۹ مرکز مشاوره دانشگاه تهران گفت: یک روند تازه در گسترۀ سلامت "مراقبت از خود" و "مراقبت از دیگری" است، به این معنا که افراد بر پایۀ دو بنیان مسئولیت فردی و اجتماعی در جهت ارتقاء سلامت، پیگشیری و محدود کردن عواملی که شاخص های سلامت را تهدید می کند، کوشش کنند.

 وی ادامه داد: به بیانی دیگر سلامت جسمانی، روانشناختی، معنوی و اجتماعی به جز کوششی مشترک در متن اجتماع محقق نمی شود که نمونۀ اخیر آن درهم تنیده شدن مرزهای سلامت فردی و اجتماعی با گسترش ویروس کووید-۱۹ بود که مفهوم مسئولیت نسبت به حفظ سلامت را از دایرۀ فردی تا پهنای جهانی گسترش داد و حفظ تندرستی را از پیچیدگی های علم پزشکی و فناوری به سطح سادۀ تعهد فردی به خود و دیگری دستخوش تغییر کرد.

رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: بنابراین «مراقبت فردی» و «مراقبت از دیگری» دو مفهوم در هم تنیده بوده و به این معنا هستند که ما نسبت به سلامت یکدیگر مسئول هستیم و به بیانی ساده تر هرکسی را که می شناسیم و می توانیم روی سلامت آن تأثیر گذار باشیم، در دایرۀ مسئولیت اجتماعی ما قرار می گیرد، به نوعی که مراقبت از یکدیگر تبدیل به بخشی از مأموریت ما می شود.

وی تاکید کرد: پس همه با هم، در سال  جدید «انسانی مراقب و مسئول بودن» را تمرین می کنیم. سال نو فرصتی است تا تعهد و مسئولیت جدیدی را ایجاد و تمرین کنیم، بنابراین همه، در همه جا و در هر زمان مسؤلانه رفتار کنیم، تا جهان را جایی سلامت تر و مطمئن تر برای زیستن کنیم و مصداق آیۀ " وَلِکُلٍّ وِجْهَةٌ هُوَ مُوَلِّیهَا فَاسْتَبِقُواْ الْخَیْرَاتِ أَیْنَ مَا تَکُونُواْ یَأْتِ بِکُمُ اللّهُ جَمِیعًا إِنَّ اللّهَ عَلَی کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ"(۱۴۸، سورۀ بقره) در نیکی کردن و همگرایی اجتماعی از هم پیشی بگیریم.

 

دیدگاه تان را بنویسید