آمازون ۱۰۰ هزار کارگر جدید استخدام می کند

شرکت خرده فروشی آنلاین آمازون تصمیم دارد ۱۰۰هزار کارگر جدید استخدام کند تا بتواند درخواست های مشتریان در اوج شیوع ویروس کرونا را پاسخ دهد. همچنین دستمزد کارگران شرکت افزایش می یابد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، با توجه به افزایش تقاضای محصولات مرتبط با پاندمیک ویروس کرونا در پلتفرم خرید اینترنتی آمازون، این شرکت تصمیم دارد ۱۰۰ هزار کارگر جدید در آمریکا استخدام کند و همچنین دستمزدها در انگلیس، اتحادیه اروپا و آمریکا را افزایش دهد.

این شرکت خرده فروشی آنلاین اعلام کرده بودجه ای ۳۵۰ میلیون پوندی صرف افزایش دستمزد ساعتی کارگران می کند. برهمین اساس تا آخر ماه آوریل دستمزد ساعتی کارگران در آمریکا ۲دلار، در انگلیس۲ پوند و در اتحادیه اروپا ۲ یورو افزایش می یابد. همچنین این شرکت قصد دارد افرادی که به دلیل شیوع ویروس کرونا شغلشان را از دست داده اند یا  شغل ثابت ندارند را استخدام کند.

در کنار این موارد، این شرکت به کارگرانی که به ویروس کرونا مبتلا شده اند دو هفته مرخصی می دهد و بودجه ای برای پیمانکاران بخش تحویل محموله و مشاغل فصلی در نظر گرفته است.

طی روزهای گذشته آمازون اعلام کرده بود با انبوه درخواست کالاهای بهداشتی و مرتبط با ویروس کرونا روبرو شده، به طوریکه انبارهای آن خالی شده و همچنین  محموله های مشتریان با تاخیر ارسال می شود. 

 این شرکت در حال حاضر حداقل دستمزد ساعتی یعنی در انگلیس ۹.۵۰ پوند و در آمریکا ۱۵دلار به کارگرانش پراخت می کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید