4 سهمیه پارالمپیک برای نابینایان و کم بینایان قطعی شد

نایب رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان گفت: تا امروز تنها ۴ سهمیه پارالمپیک توکیو از سوی کمیته ملی پارالمپیک مورد تایید قرار گرفته که امیدوارم این تعداد سال آینده توسط ورزشکاران دوومیدانی افزایش پیدا کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، علی اصغر هادی زاده، اظهار کرد: تا امروز ۲ سهمیه در رشته دوومیدانی و ۲ سهمیه در جودو برای شرکت در بازیهای پارالمپیک توکیو از سوی کمیته ملی پارالمپیک مورد تایید قرار گرفته و هنوز وضعیت سایر سهمیه های کسب شده در رشته دوومیدانی نابینایان و کم بینایان مشخص نیست و منتظر تایید نهایی از سوی کمیته ملی پارالمپیک هستیم.

وی گفت: اگر حضور فوتبال پنج نفره در توکیو از سوی کمیته ملی پارالمپیک مورد تایید قرار می گرفت ما می توانستیم در رشته های دوومیدانی، جودو و فوتبال پنج نفره در پارالمپیک توکیو حضور پیدا کنیم که متاسفانه این شرایط از سوی کمیته ملی پارالمپیک فراهم نشد و ما تنها با دو رشته در توکیو شرکت خواهیم کرد.

هادی زاده اضافه کرد: دوومیدانی یکی از امیدهای ما برای افزایش سهمیه ها است و قطعا در مسابقات انتخابی که اردیبهشت سال آینده با حضور نماینده IPC در ایران برگزار می شود، سعی داریم سهمیه های خود را افزایش دهیم.

وی پیرامون این پرسش که آیا در دوومیدانی زنان نیز امید به کسب سهمیه دارید یا خیر، گقت: هاجر صفرزاده و عذرا مهدوی کیا دو نفر از ورزشکاران نابینا و کم بینا هستند که سهمیه ورودی را کسب کرده اند اما چون رکورد ورودی آنها مطابق با سیاست کمیته ملی پارالمپیک نیست باید در انتخابی اردیبهشت شرکت کنند و با افزایش رکورد خود سهمیه خود را برای حضور در پارالمپیک توکیو به تایید نهایی کمیته ملی پارالمپیک برسانند.

وی در پایان همچنین از افزایش سهمیه در جودوی نابینایان و کم بینایان خبر داد و افزود: خجسته یکی دیگر از جودوکاران کم بیناست که برای شرکت در توکیو باید بتواند در یکی از مسابقات بین المللی که سال آینده در انگلستان و آذربایجان برگزار می شود، شرکت کند و با قرار گرفتن در جمع ۱۰ جودوکار برتر شانس حضورش را در توکیو افزایش دهد. امیدوارم این شرایط برای او فراهم شود تا تعداد سهمیه های خود را در جودو نیز افزایش دهیم.

دیدگاه تان را بنویسید