احتمال انتقال کرونا از طریق آب و سطح بدن ماهی به انسان

اداره کل دامپزشکی استان تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: عامل بیماری کرونا برای ماهی بیماریزا نیست ولی در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی از طریق آب وسطح بدن ماهی قابلیت انتقال به انسان را دارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، اداره کل دامپزشکی استان تهران در اطلاعیه‌ای الزامات و توصیه‌هایی را به منظور خرید و نگهداری ماهی قرمز شب عید ارائه کرد. در این اطلاعیه آمده است:

با عنایت به وضعیت شیوع بیماری کرونا در کشور و خصوصاً استان تهران بدینوسیله به آگاهی و اطلاع شما مردم می‌رساند عامل این بیماری برای ماهی بیماریزا نیست ولی در صورت عدم رعایت نکات ایمنی و بهداشتی از طریق آب و سطح بدن ماهی قابلیت انتقال به انسان را دارد؛ لذا ضروری است ضمن خرید ماهی قرمز از مراکز مجاز از جمله اماکن تعیین شده توسط شهرداری‌ها که با اداره کل دامپزشکی هماهنگ هستند، حتی الامکان در ظروف یکبار مصرف به منزل حمل شده و بلافاصله در ظروف مناسب حاوی آب لوله کشی از قبل آماده (۲۴ ساعت قبل) با دستکش یکبار مصرف تخلیه و ظرف قبلی با رعایت موازین بهداشتی در سطل زباله انداخته شود.

در ضمن توصیه می‌شود از دست زدن به آب حاوی ماهی قرمز (خصوصاً اطفال و خردسالان) جلوگیری و پس از اتمام تعطیلات تا زمانی که ماهی در ظرف زنده است نگهداری شده و از رهاسازی آن در منابع آبی و استخر پارک‌ها خودداری شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید