نگرانی ملی پوش شنای کشورمان از شیوع "کرونا" و بلاتکلیفی مسابقات

سینا غلامپور می‌گوید با توجه به شیوع ویروس کرونا برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک با مشکلاتی رو به رو هستند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، ملی پوش شنا در مورد لغو مسابقات انتخابی المپیک شنا در شرایط شیوع ویروس کرونا گفت: ما قرار بود در شش مسابقه کسب انتخابی المپیک شرکت کنیم که اولین آن مجارستان و اواخر اسفند بود. هشت ماهی برای آن تمرین کردیم اما در حال حاضر به خاطر شرایط کرونا اعلام کردند که نمی توانیم در آن مسابقات شرکت کنیم. گویا مجارستان هیچ کشور خارجی را به مسابقه راه نمی دهد و فقط می خواهند مسابقات را داخلی برگزار کنند.

وی ادامه داد: من خودم پیگیر شدم و گویا مسابقات دوبی و ترکیه هم که قرار بود بعد از مجارستان برپا شود به همین دلیل فعلا لغو شده است. در حال حاضر هیچ مسابقه ای نیست که بتوانیم شرکت کنیم حتی مسابقاتی هم که در آمریکا در حال برگزاری بود به صورت تعلیق درآمد و ادامه مسابقات به سه ماه دیگر موکول شد.

ملی پوش شنا در ادامه گفت: قرار شده که در مسابقات انتخابی المپیک خردادماه شرکت کنیم اما با توجه به شرایط، احتمال می دهم که حتی به آن مسابقات هم نرسیم. اگر یک درصد هم این ویروس در خرداد هنوز وجود داشته باشد نمی توانیم در مسابقات شرکت کنیم. نمی دانم با این وجود شرایط برای المپیک چه می شود. به نظرم باید با این شرایط مسابقات المپیک هم به تعویق بیفتد. اگر المپیک به تعویق بیفتد می توانیم مسابقات ورودی المپیک بعد از خرداد ماه را شرکت کنیم.

وی گفت: شناگران در سال تنها یک یا دوبار به اوج تمرینی خود می رسند و می توانند در مسابقات شرکت کنند. برنامه ما برای اسفند بود که حال نمی توانیم در مسابقات شرکت کنیم. شناگران خیلی از نظر روحی بهم ریخته اند.

غلامپور به برگزاری یک کمپ در کشور خارجی اشاره کرد و گفت: اگر مسابقات المپیک عقب نیفتد باید کمیته ملی المپیک برنامه ای بریزد تا ورزشکارانی که مستعد سهمیه المپیک هستند یا ورودی را دارند در یک کمپ خارجی اردو داشته باشند و در مسابقات انتخابی شرکت کنند. یک ماه دوماه تمرین کنند و بعد از آن به مسابقه المپیک بروند.  

دیدگاه تان را بنویسید