5 روش برای مقابله با استرس

اگر دچار استرس هستید، (حال خواه بخاطر مسائل شغلی و خواه به دلیل مشکلات شخصی) اولین گام برای از بین بردن استرس و رسیدن به احساسی بهتر شناسایی علت استرس است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، اگر دچار استرس هستید، (حال خواه بخاطر مسائل شغلی و خواه به دلیل مشکلات شخصی) اولین گام برای از بین بردن استرس و رسیدن به احساسی بهتر شناسایی علت استرس است.

بدترین و زیانبار ترین کاری که می توانید برای مقابله با استرس انجام دهید این است که به فعالیت های ناسالم و خطرناکی چون کشیدن دخانیات یا نوشیدن الکل پناه ببرید.

به خاطر داشته باشید همیشه در زندگی، برای هر مشکلی راه حلی وجود دارد. به دست نگرفتن کنترل اوضاع و انجام ندادن هیچ کار موثر برای غلبه بر مشکل، موجب می شود مشکلاتتان بدتر شده و بیشتر شما را آزار دهند. کلید مدیریت استرس ایجاد قدرت عاطفی، به دست گرفتن کنترل اوضاع، داشتن ارتباطات اجتماعی خوب و موثر و خوشبینی و داشتن چشم اندازی مثبت است.

برای از بین بردن استرس چکار باید انجام دهید؟

فعال باشید و ورزش کنید.

فعالیت فیزیکی و تمرینات ورزشی بطور کلی موجب از بین رفتن استرس نمی شود ولی می تواند برخی از احساسات شدیدی که تجربه می کنید را کاهش داده و افکارتان را پاکسازی کند و شما را قادر سازد با آرامش بیشتری به مقابله با مشکلات و استرس هایتان بپردازید.

کنترل اوضاع را بدست گیرید.

برای هر مشکلی راه حلی وجود دارد. اگر شما همچنان به این فکر که: "من نمی توانم برای از بین مشکلم کاری انجام دهم." ادامه دهید، استرستان تشدید خواهد شد. احساس عدم کنترل بر اوضاع یکی از علل اصلی استرس و بیماری های روحی و روانی است.

بدست گرفتن کنترل اوضاع و مشکلات موجب افزایش قدرت و اعتماد بنفستان می شود. با اینکار شما متوجه خواهید شد که اگر در شرایط سخت به جای تکیه بر دیگران، به خود اتکا کنید زودتر می توانید مشکلتان را حل کنید. فقط کافیست برای از بین بردن استرس اراده کنید.

با افراد مورد اطمینانتان ارتباط برقرار کنید.

یک شبکه حمایتی خوب از خانواده، دوستان و همکارانتان که با آنها صمیمی هستید و احساس می کنید، آنها در زمان مشکلات می توانند از طرق مختلف به شما کمک کنند تشکیل دهید.

اگر با مردم ارتباط خوبی برقرار نکنید، در مواقعی که با مشکل مواجه شده و به کمک نیاز دارید، هیچ حامی ای دور و بر خود نخواهید داشت.

فعالیت هایی که به همراه دوستانمان انجام می دهیم به حفظ آرامش بیشتر ما کمک می کند. ما اغلب وقتی در کنار دوستانمان هستیم بیشتر می خندیم و احساس شادی می کنیم، این احساس یک مسکن بسیار عالی برای از بین بردن استرس است.

صحبت کردن درباره مشکلات با دوستان صمیمی تان به شما کمک می کند تا آرامش بیشتری برای فکر کردن به راه حل مشکلات پیدا کنید.

ساعاتی را صرف خود کنید.

گاهی اوقات ما اینقدر خود را وقف کار و مشکلات روزمره زندگی می کنیم که دیگر وقت کافی برای خود و انجام کارهایی که دوست داریم برایمان باقی نمی ماند. ولی در نظر داشته باشید همه ی ما به صرف کمی وقت برای فعالیت های اجتماعی، ورزشی و آرامش بخش نیاز داریم.

برای این منظور چند شب از هفته را به خودتان اختصاص دهید و در این ساعات از انجام کارهای معمول و روزمره خودداری کنید. در این زمان ها فقط به انجام فعالیت های مورد علاقه ی خود بپردازید.

خود را به چالش بکشید.

چه در محل کار یا در زندگی عادی، برای خود اهداف و چالش هایی در نظر بگیرید. بعنوان مثال یک زبان جدید یا یک ورزش جدید یاد بگیرید و یا استعدادهای خود را در محل کار محک بزنید. این کار اعتماد به نفستان را افزایش می دهد و برای از بین بردن استرس بسیار مفید است. با یادگیری مسائل جدید و محک زدن خود شما از نظر احساسی منعطف تر خواهید بود.

دیدگاه تان را بنویسید