شیوع کرونا و افزایش دو برابری مصرف میوه و مرکبات

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران از افزایش دو الی سه برابری مصرف مرکبات و میوه در پی شیوع کرونا در تهران خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،‌ سعید راد در نشست خبری مجازی که امروز برگزار شد در مورد اقدامات سازمان میادین میوه و تره‌بار در پی کنترل شیوع کرونا گفت: سازمان میادین از اول اسفند ماه که بحث شیوع کرونا مطرح شد دستورالعمل‌هایی را به همه میادین و مراکز ابلاغ کرد.

وی با بیان اینکه از آنجایی که قیمت مرکبات، مواد پروتئینی و میوه در این میادین نسبت به بازار آزاد کمتر است اظهار کرد: میزان مراجعه مردم افزایش یافت که در همین راستا سنجش تب کلیه همکاران در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با بیان اینکه میادین میوه و تره بار روزانه دو بار ضد عفونی می‌شوند و کارگران نیز می‌بایست حتما از ماسک و دستکش استفاده کنند، گفت: از همشهریان تقاضا می‌شود در مراجعه به بازار و میادین میوه و تره بار حتما از ماسک و دستکش استفاده کنند و اگر دستکش ندارند اجازه دهند که همکاران ما اقلام مورد درخواست آنها را دستچین کنند.

راد با بیان اینکه از همشهریان تقاضا می‌شود دستکش و ماسک‌های خود را در سطل‌های مخصوصی که در میادین میوه و تره بار تعبیه شده بندازند گفت: یکی از مسائلی که مدام در این روزها مورد پرسش قرار می‌گیرد بحث فروش آنلاین میوه، مرکبات،‌ مواد پروتئینی و ... است که در میادین میوه و تره بار عرضه می‌شود؛ باید بگویم سازمان فناوری شهرداری تهران چند سامانه فروش اینترنتی را به ما معرفی کرده است که در حال حاضر کارشناسان ما در حال اتخاذ راهکارهای اجرایی هستند که البته باید بگویم ما تاکید کردیم حتما باید قیمتی که در میادین اعلام می‌شود بر روی این سامانه‌ها نیز بارگذاری شود.

وی افزود: به تازگی یکی از اپراتورها کدهای QR را در تمام غرفه‌ها تعبیه کرده است تا پرداخت همشهریان با سرعت بیشتر انجام گیرد.

راد در مورد کمبود میوه و مرکبات در میادین گفت: این موضوع صحت ندارد و ما در مورد تامین میوه و مرکبات مشکلی نداریم و با توجه به توصیه‌های انجام شده در مورد مصرف ویتامین C در پی شیوع کرونا شاهد افزایش مصرف دو الی سه برابری مرکبات و میوه‌ها هستیم اما چون پیش بینی‌های فروش فوق‌العاده در اسفند ماه داشته‌ایم و تولید این مواد خوب بوده است، در تامین این کالاها مشکلی نداریم.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که چه راهکاری برای کاهش اجتماع مردم در میادین میوه و تره بار داریم؟ گفت: پیک فروش ما در اسفند ماه ۲۵ تا ۲۹ اسفند ماه است که البته این بر اساس روال سنوات گذشته بوده است و باید ببینیم امسال چه اتفاقی می‌افتد اما بر همین اساس طبق سنوات گذشته از صبح تا ساعت ۲۱ شب به صورت یکسره فعال هستیم اما دقت داشته باشیم که مردم با ساعت کار مراکز میوه و تره بار آشنا هستند و خودشان مدیریت می‌کنند. به گونه‌ای که جمعه گذشته به صورت یکسره فعال بودیم اما از ساعت ۲ به بعد کمتر از ۱۰۰ عدد مشتری داشتیم و این نشان می‌دهد که خود مردم حضورشان را مدیریت می‌کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید