لیگ قهرمانان اروپا؛

لغو دیدار یاستریسکی و ترنتینو به دلیل کرنا

دیدار تیم‌های یاستربسکی و ترنتینو در چارچوب لیگ قهرمانان اروپا با موافق CEV لغو شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، شیوع ویروس کرونا در ایتالیا موجب شد تا مسئولان تیم والیبال یاستربسکیِ لهستان در نامه‌ای به کنفدراسیون اروپا (CEV) خواهان لغو دیدار تیم‌شان در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل ترنتینو شوند.

کنفدراسیون والیبال اروپا ابتدا با این درخواست مخالفت کرد، اما چند روز بعد اعلام شد که شرایط برای برگزاری این مسابقه فراهم است. باشگاه یاستربسکی بعد از این واکنش کنفدراسیون اروپا اعلام کرد که حاضر است در زمین بی طرف مقابل نماینده ایتالیا قرار بگیرد. آنها پیشنهاد کردند که بازی تیم‌شان با ترنتینو به میزبانی اتریش برگزار شود.

پس از اینکه کنفدراسیون والیبال اروپا اعلام کرد مانعی برای برگزاری بازی در ترنتو وجود ندارد، مسئولان یاستربسکی قید سفر به ایتالیا را زدند. این تصمیم ممکن بود در نهایت با به حذف یاستربسکی از لیگ قهرمانان اروپا روبرو شود.

آدام گورول، مدیرعامل باشگاه یاستربسکی در این خصوص اظهار داشت: پیشنهاد دادیم تا این بازی در مکانی دیگر برگزار شود، اما ایتالیایی‌ها اصرار داشتند هیچ خطری برای برگزاری بازی وجود ندارد. سلامتی بازیکنان برای ما مهمترین موضوع است.

همچنین لوکاس کامپا، پاسور آلمانی یاستربسکی هم در واکنش به این اتفاق گفت: من شخصاً از این ویروس ترسی ندارم، اما برای فرزندان و همکارانم نگران هستم. به عقیده من نرفتن به ایتالیا یک تصمیم درست است. ممکن است ما نتیجه بازی رفت را از دست بدهمی، اما هنوز چیزی تمام نشده است. ما هنوز فرصت داریم و باید برای بازی برگشت آماده شویم.

داوید کونارسکی، پشت خط‌زن یاستربسکی هم نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و عنوان کرد: سفر به ایتالیا خطرناک است. مسئله قرنطینه بزرگترین مشکل ما است، ما بابت سلامتی خودمان ترسی نداریم، چرا که جوان و از لحاظ بدنی قوی هستیم، اما این موضوع دلیل نمی‌شود که نتوانیم این ویروس را منتقل کنیم‌. ورزش تنها بخشی از کار ما است و سلامتی خودمان و عزیزان‌مان در اولویت قرار دارد.

پس از کش و قوس‌های فراوان مسئولان یاستربسکی اعلام کردند که کنفدراسیون والیبال اروپا استدلال‌های این باشگاه برای سفر نکردن به ایتالیا را پذیرفته و موافق تعویق این بازی است.

کنفدراسیون والیبال اروپا پس از فشارهای زیاد سرانجام با درخواست این باشگاه لهستانی موافقت کرد، اما تاریخ و مکان جدیدی برای برگزاری این دیدار مشخص نکرد.

دیدگاه تان را بنویسید