قدرت کلمات هوشنگ ابتهاج در این روزهای سخت

قدرت کلمات و از آن مهم‌‎تر ادبیات را نمی‌توان دست کم گرفت. گاهی یک بیت شعر یا یک جمله ادیبانه حال شما را از این رو به آن رو می‌کند؛ یعنی می‌تواند حالتان را از بد به خوب تغییر دهد یا برعکس!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،‌ در این روزهای سخت که انگار همه‌مان در گردنه‌ای پر پیچ و خم گیر افتاده‌ایم، نیاز به امیدواری و آرامش مهم‌تر از هر چیزی است. ادبیات با قدرت فوق‌العاده‌اش می‌تواند این آرامشِ رفته را به ما برگرداند. روز گذشته یک شعر  استاد بزرگ ادبیات معاصر فارسی منتشر شد که خواندنش برای همه امیدبخش است.

نفسی تازه زیر سایه شعر معاصر

اصلاً دیدن چهره هوشنگ ابتهاج با آن محاسن سفید و صورت آرام، خودش به تنهایی آرامش را به دلت می‌آورد. ویدئوهای شعرخوانی سایه یکی از پربازدیدترین ویدئوهای فضای مجازی، به ویژه در میان ادب‌دوستان است. حالا در این روزهای پراضطراب، دختر سایه ویدئویی جدید از پدرش منتشر کرده که در آن شعری امیدوارکننده خطاب به مردم و دوستدارانش می‌خواند؛ شعری که گذر از این مرحله را نوید می‌دهد و می‌گوید اگر چه سخت است، اما نفسی تازه کن و دوباره به راهت ادامه بده.

«این همه راه آمدی آری بنشین خسته‌ای و حق داری/ نفسی تازه کن نمی‌دانم چند مانده است از شب دشوار/ تا رسیدن هنوز باید رفت، کار سخت است و راه ناهموار».

29 فوریه، یعنی 10 اسفند قرار بود به مناسبت تولد این شاعر معاصر، شب شعری در کلن آلمان برگزار شود. همه چیز آماده بود اما ویروس کرونا آن را لغو کرد. یلدا ابتهاج با انتشار این ویدئو در صفحه شخصی‌اش نوشت: «امید که این فیلم کوتاه بعد از ضرورت به تعویق افتادن برگزاری شب شعر در کلن آلمان، مرهمی بر روزهای سخت امروز ما و همچنین نویدبخش روزهای آینده ما باشد».

 

دیدگاه تان را بنویسید