نکاتی برای رنگ کردن اصولی دیوارهای منزل

نزدیک عید که وقت خانه تکانی است. شاید تصمیم گرفته باشیم دستی به سر و روی خانه هم بکشیم مانند رنگ، تعمیر و عوض کردن برخی وسایل. برای دیوارهای خانه، سفید تنها انتخاب ما نیست.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، می‌توانیم رنگ‌های دیگری هم در خانه امتحان کنیم که حس و حال سرزندگی را به ما بدهد. یکی از مهم‌ترین اصول دکوراسیون خانه در رنگ‍‍‌های دیوارهایش است. این مقاله به شما کمک می‌کند که چگونه خانه خود را برای عید دیزاین کنید. حالا بیایید از دیوارها شروع کنیم.

۱. رنگ‌ها را بشناسیم

  • از رنگ‌های درخشنده مانند رنگ‌های زرد، بنفش، نارنجی،آبی کلاسیک، سبز و تمام سایه‌های دیگر ای رنگ‌ها استفاده کنیم. این‌ها رنگ‌های زنده‌ای هستند که حال و هوای خانه را عوض می‌کنند. رنگ‌هایی که وقتی از سر کار به خانه می‌رسید به شما انرژی دوباره می‌دهند.
  •  استفاده از سایه‌های تیره رنگ‌های قرمز، بنفش، آبی و سبز شما به ما حس اعتماد و خوش‌حالی می‌دهد.
  • استفاده از رنگ‌های گرم و صمیمی مانند سفید مایل به صورتی، نارنجی و زرد کم رنگ به ما احساس آرامش و امنیت خاطر می‌دهد.
  • رنگ‌های سرد و خنک کننده را مانند سبز و آبی روشن انرژی‌های ما را متعادل می‌کنند و با دیدن‌شان آرامش قبل خواب را به دست می‌آوریم. توصیه می‌شود از این رنگ برای اتاق خواب خود استفاده کنیم.
  • آبی کاربنی یا آبی کلاسیک نشان‌گر اعتماد، استواری و ارتباطات قوی است. توصیه می‌شود از این رنگ در پذیرایی استفاده کنیم.

۲. تناسب و تناقض‌های زیبا در خانه داشته باشیم

این تضادها و تناقض‌ها را می‌توانید با وسایل خانه و رنگ دیوارها ایجاد کنیم. به طور مثال اگر رنگ مبلمان شما صورتی است دیوارها را آبی آسمانی کنید و اگر مبلمان زرشکی است، دیوارها را  صورتی روشن کنیم. این تناسب و تضاد رنگ‌ها باعث می‌شود چشم‌مان زود به همه چیز عادت نکند و برایم عادی نشود. در این کار جرات به خرج دهیم و از رنگ‌هایی استفاده کنیم که تا به حال استفاده نکرده‌ایم، دیوارها را زرد و مبلمان را سبز انتخاب کنید. مهم آن حس و حالی است که منحصر به خانه شماست و باعش می‌شود با خوشحالی به خانه برمی‌گردیم.

۳. رنگ اتاق‌ خواب‌مان را جدی‌تر بگیریم

اتاق خواب جایی است که ما تقریبا بیش از ۱ سوم عمر خود را آنجا می‌گذرانیم. رنگ‌هایی که برای دیوارهایش انتخاب می‌کنیم و وسایلی که تهیه می‌کنیم باید همگی در راستای فراهم آوردن آرامش ما باشد. رنگ‌های کالباسی، آبی مایل به طوسی، کرم، قهوه‌ای و این قبیل رنگ‌ها ما را به آرامش دعوت می‌کند و خواب ما را با کیفیت‌تر می‌کند.

۴. برای آشپزخانه رنگ‌های روشن انتخاب نکنید

آشپزخانه به این دلیل که محل طبخ و پخت غذا است به مرور زمان دوده می‌گیرد و خواه ناخواه چرک‌مد می‌شود. توصیه می‌شود که آشپزخانه را از رنگ‌های قابل شست‌وشو و پر رنگ استفاده کنیم. سبز آوا کادویی و سبز دودی از رنگ‌های مناسب آشپزخانه هستند که آشپزخانه با کمی نور پردازی به مکان دلچسب‌تری تبدیل می‌شود.

مطلب مرتبط: ایده هایی جالب برای تزئین دیوارها و تغییر دکوراسیون

دیدگاه تان را بنویسید