گزارش جی پلاس از روز تلخ دیگری برای فوتبال ایران

بازنده اتفاقات دیروز اصفهان فقط مردم بودند!/ تمام ماجرای یک لغو جنجالی

دیدار تیم های سپاهان و پرسپولیس به علت دیر حاضر شدن تیم اصفهانی در ورزشگاه، با دستور ناظر بای لغو شد تا به گفته مسئول برگزاری لیگ برتر، کمیته انضباطی درباره سرنوشت آن تصمیم گیری کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ دیدار حساس تیم های پرسپولیس و سپاهان از هفته بیستم لیگ برتر که در سال های گذشته به دلایل مختلف با حواشی مختلف همراه بوده است، این بار هم خالی از حاشیه نبود و این بازی تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا و برخی اختلافات میان دو تیم، با اتفاقات عجیبی مواجه و سرانجام لغو شد.

اتفاقی که نه در فوتبال دنیا اما متاسفانه شبیهش را در فوتبال ایران داشتیم و عده ای با اجازه بیجایی که از برخی مسئولان بی کفایت دارند، مثل آب خوردن هزینه های میلیونی و میلیاردی هنگفتی به بیت المال تحمیل می کنند آن هم از روی عمد، لجاجت سلیقه ای و صرفا برای کسب اعتبار کاذب برای جایگاه حقوقی شان!

اتفاقی که دیروز در جریان دیدار پرسپولیس و سپاهان برای فوتبال ایران افتاد و رفتارهای بعدی آن بیش از پیش شائبه حرکت های برنامه ریزی شده را در اذهان متبادر می سازد و متاسفانه هزینه مالی تمام این اتفاقات را مردم ایران باید بپردازند؛ آن هم در پریشان احوالی اقتصادی و اجتماعی کنونی!

* ماجرا از کجا شروع شد؟

با فرارسیدن زمان مسابقات فوتبال باشگاهی و شیوع ویروس کرونا در ایران که منجر به آلودگی چندین نفر و جان باختن چند نفر از هموطنان تاکنون شده، مسئله سلامتی تماشاگران و ورزشکاران در رویدادهای ورزشی اهمیت بیشتری پیدا کرده و در همین راستا ستاد مقابله با شیوع کرونا تصمیم گرفت با توجه به شرایط خاص مطرح شده از سوی سازمان لیگ برتر، سه مسابقه در روز یکشنبه بدون حضور تماشاگران و پس از آن حداقل به مدت 10 روز کلیه رویدادهای ورزشی لغو شود.

*سازمان لیگ مجوز بازی بدون تماشاگر گرفت

در راستای جلوگیری از تجمع مردم در مکان های مختلف از جمله ورزشگاه‌ها و عدم امکان کنترل و تفکیک افراد مبتلا به این بیماری، نماینده وزارت بهداشت در جلسه شورای تامین استان تهران حاضر شد و بعد از شنیدن اظهارات نماینده سازمان لیگ، وزارت بهداشت و ستاد مقابله با ویروس کرونا در ورزش در اطلاعیه ای اعلام کرد که بازی ها ورزشی بدون حضور تماشاگران برگزار شود.

سازمان لیگ به علت شروع دیرهنگام لیگ برتر در ابتدای فصل جاری و لغو مسابقات مختلف به علت آلودگی هوا و بازی های تیم ملی امید، خواستار برگزاری برگزاری مسابقات تحت تدابیر ویژه شده است. 

سهیل مهدی - مسئول مسالقات سازمان لیگ نیز در گفت و با خبرنگار جی پلاس؛ درباره موضع سازمان لیگ درباره این اتفاقات می گوید ویروس کرونا و شیوع این بیماری در سطح کشور یک بحث ملی است و ما تابع نظرات مسئولان و نهادهای مختلف هستیم اما با توجه به فشردگی مسابقات، پیشنهاد ما این است که مسابقات تحت تدابیر ویژه ای برگزار شود.

وی همچنین درباره حفظ سلامتی بازیکنان در طول برگزاری مسابقات گفته بود: موضوع سلامتی تماشاگران و ورزشکاران مهم است اما نمی توانیم مسابقات را لغو کنیم. در نتیجه پیشنهاد کردیم که تدابیری اندیشیده شود که ما به بحران نخوریم. 

*موافقت وزارت بهداشت با خواسته سازمان لیگ

بعد از برگزاری جلسه شورای تامین استان تهران، وزارت بهداشت و این شورا نیز با برگزاری بازی ها بدون حضور تماشاگران موافقت کردند تا فقط سلامتی حدود ۱۰۰ نفر از عوامل دخیل در برگزاری بازی تامین شود که نسبت به چندین هزار تماشاگر کار راحت تری است. 

*مخالفت سپاهان و شهرخودرو با احتمال محرومیت هواداران

با تصمیم شورای تامین اصفهان برای برگزاری بازی الکلاسیکو ایران بدون حضور تماشاگران و با وجود ابلاغ نشدن مطلب به هیات فوتبال و عدم اطلاع رسانی سازمان لیگ، مسئول سپاهان برای دفاع از حق میزبانی خود به صدا در آمدند و با مطرح کردن مسائلی مانند لزوم حفظ سلامتی بازیکنان و منفعت پرسپولیس از نبود هواداران سپاهان، خواستار لغو یا برگزاری بازی با حضور تماشاگران شدند.

در همین راستا پرسپولیسی ها نیز زبان اعتراض گشودند و این باشگاه سپاهان را خطاب قرارداد و اعلام کرد که اگر بازی در تهران و بدون حضور تماشاگران اعلام شده بود، آیا باز هم سپاهان خواستار لغو بازی می شد یا خیر. 

در ادامه سپاهان نیز با توئیتی، سازمان لیگ را متهم به سود رساندن به یک تیم خاص کرد که این تیم پرسپولیس بود. 

اما در شرایطی که استقلال به علت فشردگی مسابقاتش این مهم را پذیرفته، باشگاه های سپاهان، پرسپولیس و شهرخودرو جنگی لفظی را آغاز کردند که با تحرکات خاص رسانه ای از جمله مسائلی مانند سلامت جان هوادار و بازیکن، در صدد منفعت بیشتر از این شرایط هستند.

تناقض در رفتار برخی از مسئولان این تیم‌ها بعد از انفعال سازمان لیگ در ابلاغ آخرین وضعیت، با دلخوری و ناراحتی هواداران و تماشاگران فوتبال همراه شده و عده ای بر این باور بودند برخی از تیم‌ها که حقوق های میلیاردی به بازیکنان خود می دهند و دم از اهمیت هوادار می زنند، کمترین ارزش را برای آن‌ ها قائل هستند!

*برگزاری بازی بدون حضور تماشاگران و ادامه اعتراضات عوامل سپاهان

در نهایت تصمیم بر برگزاری بازی بدون حضور هواداران گرفته می شود تا به این شکل، دو تیم با وجود گلایه هایی که دارند، آماده حضور در این دیدار شوند.

حتی تا چندین ساعت قبل از این دیدار، باز هم عوامل تیم سپاهان انتقاداتی را به سازمان لیگ وارد می دانند ولی همه چیز مهیای برگزار مسابقه می شود.

*حضور هواداران سپاهان مقابل هتل تیم خودی

در حالی که کمتر از دو ساعت تا برگزاری این دیدار باقی مانده بود، ویدئوهایی از حضور هواداران سپاهان مقابل هتل تیم مورد علاقه خود منتشر می شود.

این موضوع با انتشار ویدئویی از شایان مصلح مبنی بر اینکه معلوم نیست برای بازی آماده شوند تشدید می شود چرا که او حضور پرتعداد هواداران و ممانعت آن ها از حرکت اتوبوس تیم را عاملی برای نرسیدن تیمش به بازی معرفی می کند.

*حضور پرسپولیس در نقش جهان و اعتراض پیروانی به نیامدن کاروان سپاهان

در حالی که پرسپولیس به عنوان تیم مهمان خودش را یک ساعت قبل از بازی به ورزشگاه رسانده، خبری از سپاهان نیست و این موضوع اعتراض پیروانی را به ناظر بازی را به دنبال دارد.

علت اعتراض پیروانی مربوط به خبری است که جلال مرادی، ناظر بازی به سرپرست پرسپولیس می دهد و می گوید به علت تجمع هواداران مقابل هتل سپاهان، امکان دارد کاروان تیم میزبان دیرتر به ورزشگاه برسد و بازی با تاخیر آغاز شود.

* افراد منتسب به هواداران سپاهان یک خیابان را بستند

انتشار ویدئوهایی که حاکی از بستن یکی از مسیرهای دسترسی به ورزشگاه نقش جهان اصفهان، نگرانی ها را درباره برگزاری برای افزایش داد. در ادامه خبری منتشر می شود که اتوبوس حامل تیم سپاهان پنچر شده تا به ورزشگاه نرود.

*بازی به تاخیر افتاد

ادامه تجمع هواداران مقابل هتل سپاهان، منجر به حرکت دیرهنگام کاروان این تیم به سمت ورزشگاه می شود و در نتیجه در شرایطی که بازی باید در ساعت 16:15 برگزار شود، تیم سپاهان به ورزشگاه نمی رسد.

افشین پیروانی می گوید که ناظر بازی اعلام کرده بازی در ساعت 16:45 برگزار خواهد شد.

سپاهان و پرسپولیس

 

*ادامه اعتراض سپاهانی ها به برگزاری بازی

در شرایطی که بازی با تاخیر 30 دقیقه ای آغاز خواهد شد، فتاحی، سرپرست سپاهان کماکان منتقد برگزاری بازی است و می گوید هواداران تیمش به خاطر این رفتارها حق دارند و حاضر بودند دو روز یک بار به میدان بروند اما بازی بدون تماشاگر برگزار نشود.

در خلال این اتفاقات، امیر قلعه نویی ترکیب تیمش را منتشر می کند تا امیدواری برای برگزار بازی افزایش یابد اما کماکان خبری از رسیدن سپاهان به ورزشگاه نیست.

* اتمام حجت ناظر بازی با قلعه نویی و شروع مراسم ابتدایی مسابقه بدون حضور سپاهان

اتوبوس سپاهان دقایقی قبل از شروع بازی به ورزشگاه می رسد اما تیم میزبان هنوز تمرینات ابتدایی خود برای گرم کردن بدن بازیکنان را برگزار نکرده و نیازمند زمان است اما ناظر بازی به قلعه نویی اعلام می کند که بازی دیرتر از زمان مقرر شده برگزار نخواهد شد.

داوران و تیم پرسپولیس ساعت 16:45 وارد زمین می شوند و مراسم ابتدایی بدون حضور سپاهان برگزار می شود. همه لبخند می زنند و نگرانی در چهره داوران مشخص است.

*خروج پرسپولیس و تیم داوری از زمین مسابقه

در نهایت داور چند دقیقه صبر می کند و با تماس هایی که صورت می گیرد، ناظر بازی اجازه خروج داوران و تیم مهمان را از زمین مسابقه صادر می کنند تا همه به رختکن بروند و اتفاقی که نباید می افتاد، رخ بدهد.

*سپاهانی ها می گویند بازی برگزار می شود

در حالی که پرسپولیس و تیم داوری راهی رختکن شدند، تابش، مدیرعامل سچاهان می گوید به علت برخی مشکلات دیر به ورشگاه رسیدند ولی آماده ورود به زمین و برگزاری مسابقه هستند.

با این وجود، سهیل مهدی، مسئول برگزاری لیگ برتر می گوید داور می تواند تا نیم ساعت دیگر هم بازی را به تعویق بیاندازد اما همه چیز به خودش بستگی دارد.

*بازی لغو شد

در حالی که گفته می شود امکان دارد بازی ساعت 17:15 برگزار شود، برخی از عوامل پرسپولیس با چمدان های خود راه خروج از ورزشگاه را در پیش می گیرند و در نهایت ساعت 17:28 دقیقه، سهیل مهدی اعلام می کند که بازی لغو شده است.

*سپاهانی ها داخل زمین نشدند

یحیی گل محمدی در هنگام خروج از ورزشگاه می گوید سپاهان می توانست با تاخیر نیم ساعتی در زمین حاضر شود اما بازیکنان این تیم برای گرم کردن وارد نشدند.

این ادعا توسط خبرنگاران هم تایید می شود چرا که تیم سپاهان که فرصت لازم برای حضور در زمین را داشت، وارد زمین نمی شود.

تابش در واکنش به این موضوع ادعا می کند که بازیکنان تیمش در تونل ورزشگاه گرم کرده اند و حضور نداشتن  تدارکات در کنار زمین به معنای آماده نشدن سپاهان برای برگزاری بازی نیست.

انصاری فرد، مدیرعامل پرسپولیس اما نظر سرمربی تیمش را تایید می کند و معتقد است سپاهان قصدی برای برگزاری بازی نداشته است.

*مسئول یگان ویژه ادعای سپاهان را رد کرد

در حالی که سپاهانی ها معتقدند هواداران تیمشان جلوی کاروان این تیم را گرفتند تا در زمین حاضر نشوند، مسئول یگان ویژه اصفهان این ادعا را رد می کند و می گوید سپاهانی ها دیر آماده شدند و هواداران مزاحمتی برای این تیم نداشتند. او می گوید همه چیز آماده برگزاری مسابقه بود.

*سپاهان ویدئو منتشر کرد

در واکنش به این ادعا، سپاهانی ها ویدئویی از تجمع هواداران مقابل هتل خود منتشر کردند و گفتند که هواداران اجازه خروج آن ها از ورزشگاه را نداده اند. آن ها در کنار این ویدئو می گویند که بعد از پنالتی به نفع پرسپولیس در بازی سال گذشته، اکنون تیم حریف می خواهد از آب گل آلود کرونا، زالو بگیرد.

ویدیوی جالبی که سپاهان از گرم کردن بازیکنانش منتشر کرد

فیلم لو رفته از رختکن سپاهان در دیدار با پرسپولیس/ ویدیو

 

*سپاهان مشغول تمرین می شود

در حالی که بازی لغو شده و کاروان پرسپولیس ورزشگاه را ترک کرده است، امیر قلعه نویی و تیمش با تاخیری بیش از یکساعته وارد زمین می شوند و به تمرین می پردازند.

*ادامه کش مکش میان دو تیم

پرسپولیسی ها می گویند سپاهان دنبال فرافکنی است و هیچ تیمی تاکنون در تونل ورزشگاه مشغول گرم کردن نشده است. از سوی دیگر قلعه نویی می گوید تیمش آماده مسابقه بوده و ناظر بازی می توانست به علت اتفاقاتی که رخ داده، بازی را تا چند ساعت هم به تاخیر بیاندازد کما اینکه در جام حذفی بازی 4 ساعت به تاخیر افتاد.

* ماجرا به کجا رسید؟

به گزارش جی پلاس؛ با ادامه کش مکش میان دو تیم، پرونده به کمیته انضباطی ارجاع می شود و اکنون این قانون است که تصمیم خواهد گرفت بازی مجددا برگزار شود یا به نفع پرسپولیس سه بر صفر اعلام خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید