لغو تمام مسابقات ورزشی کشوری و لیگ‌های دسته اول و دوم از روز دوشنبه به مدت ۱۰ روز

استقلال و ذوب آهن بدون تماشاگر شد/ وضعیت پرسپولیس و سپاهان هنوز نامعلوم

ستاد مقابله با گسترش بیماری کرونا در ورزش فدراسیون پزشکی ورزشی، با صدور از لغو تمام رویدادهای ورزشی کشوری، لیگ های دسته اول و دوم همه رشته های ورزشی خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در این اطلاعیه آمده است: پیرو هماهنگی به عمل آمده با معاونت ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان و نظر به اهمیت  حفظ سلامت ورزشکاران و دست اندرکاران ورزش و همچنین علاقه مندان و تماشاگران رویدادهای ورزشی، اعلام می گردد از روز دوشنبه ۵ اسفندماه ۱۳۹۸ تمام مسابقات ورزشی کشوری و لیگ های دسته اول و دوم در تمام رده های سنی به مدت ۱۰ روز لغو اعلام می گردد.

تصمیمات بعدی این ستاد متعاقبا و از طریق اطلاعیه های بعدی اعلام می شود.

 یادآور می شود، ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش پیرو دستور ویژه وزیر ورزش و جوانان به فدراسیون پزشکی ورزشی در خصوص فعالیت این فدراسیون در زمینه پیشگیری از بیماری کرونا ویروس در ورزش راه اندازی شد.

از سوی دیگر روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران اعلام کرد؛ مسابقه استقلال تهران و ذوب آهن اصفهان از هفته بیستم لیگ برتر فصل ۹۹-۹۸  روز یکشنبه (۴ اسفند ۹۸) بدون حضور تماشاگر برگزار خواهد شد.

با توجه به شیوع بیماری کرونا و بنا بر توصیه وزارت بهداشت، بازی استقلال با ذوب‌آهن اصفهان در تهران بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد.

باشگاه استقلال در این‌باره به هوادارانی که اقدام به خرید بلیت این مسابقه کردند، از طریق شرکت توسعه و تجهیز، مبالغ پرداختی آنها عودت داده خواهد شد.

 با وجود ممنوعیت حضور هواداران در بازی استقلال و ذوب آهن، سازمان لیگ هنوز دستوری درباره بازی سپاهان - پرسپولیس و همچنین شهرخودرو - نفت مسجدسلیمان اعلام نکرده است.

باشگاه سپاهان نیز با ارسال پستی در صفحه توئیتر  خود عنوان کرد دیدار پرسپولیس و سپاهان با تماشاگر برگزار می شود.

 

 

40

این در حالی است که چند ساعت پیش نیز حمیدرضا دادخواه، دبیر هیات فوتبال استان اصفهان گفت: شورای تامین اصفهان تصمیم خودش را در مورد برگزاری بازی سپاهان و پرسپولیس بدون حضور تماشاگران گرفته اما این تصمیم هنوز به هیات فوتبال استان ابلاغ نشده است.

همچنین معاونت عملیات یگان ویژه نیز اعلام کرد که هنوز چنین تصمیمی به آن‌ها ابلاغ نشده است.

مسعود تابش مدیرعامل باشگاه سپاهان درباره برگزاری بازی سپاهان- پرسپولیس بدون تماشاگر، به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا ویروس جدید اظهار کرد: حساسیت الان زیاد است و اگر بازی بدون تماشاگر باشد حق میزبانی ما منتفی می شود. خواهش ما این است که این بازی به تعویق بیفتد و خواهان برگزاری مسابقه با هوادار نیستیم. البته هنوز به صورت رسمی چیزی به ما ابلاغ نشده است.

او ادامه داد: بازی ما با استقلال در جام حذفی به خاطر آلودگی هوا و به خاطر سلامتی مردم به تعویق افتاد. درخواست ما این است که این بازی هم به تعویق بیفتد. به هیچ وجه نمی خواهیم سلامتی مردم به خطر بیفتد.

تابش که با یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد در پاسخ به این پرسش که اگر فشردگی مسابقات اجازه تعویق بازی را ندهد چه اتفاقی میفتد هم اظهار کرد: به هر حال می توانند یک شرایطی فراهم کنند. در همین بازی فردا حتی بدون تماشاگر 50 نفر از تیم ما و 50 نفر از تیم حریف و عوامل مسابقه حضور دارند. این ها هم انسان هستند. ما خواهان تعویق مسابقه هستیم. ما حاضریم حتی چهار روز یک بار بازی کنیم اما بازی فردا به تعویق بیفتد. باز هم تاکید می کنم سلامتی مردم در اولویت اول است و حاضر به خطر افتادن سلامتی مردم نیستیم.

باشگاه پرسپولیس: اگر بازی در تهران بود سپاهان همین نظر را داشت؟

مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس درباره اظهارات مدیرعامل باشگاه سپاهان که خواستار لغو دیدار پرسپولیس و سپاهان شده بود، اظهار کرد: مسئولین برای مبارزه با کرونا در ورزش با جمع بندی همه مسائل به این نتیجه و تصمیم واحد رسیده اند که سه مسابقه لیگ برتر در روزهای یکشنبه بدون تماشاگر برگزار شود. این یک تصمیم کلی است  و مختص یک تیم نیست اما متاسفانه مسئولین باشگاه سپاهان  نمی خواهند قانون اجرا شود و مدام مخالفت خود را با این موضوع اعلام می دارند.

وی تصریح کرد: باید احترام به تصمیمات کلان و مهم را در دستور کار قرار داد و  طبق تصمیم کلی مسوولان بازی های فردا بدون حضور تماشاگران باید برگزار شود. این بازی اگر در تهران هم برگزار می شد نیز بدون تماشاگر بود کمااینکه این تصمیم برای کلیه بازی های فردای لیگ برتربوده و برخی اظهاراتی که درباره چنین مسائلی شنیده می شود جای تعجب دارد.

وی ادامه داد: آقای سهیل مهدی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ هم در جلسه هماهنگی طی تماسی بر لزوم برگزاری بازی بدون حضور تماشاگران تاکید کرده‌اند. باشگاه سپاهان نسبت به این موضوع اعتراض دارد. انها صراحتا می گویند یا بازی با تماشاگر برگزار یا لغو شود و این پذیرش برگزاری بازی با حضور تماشاگر  در شرایطی که بنا بر نظر مسوولان باید بازی های فردا  بخاطر جلوگیری از شیوع بیماری کشنده و خطرناک کرونا بدون تماشاگر برگزار شود جای تعجب بسیار دارد. ایا اگر بازی در تهران بود هم چنین نظری داشتند؟ چرا باید گفت یا با تماشاگر و یا لغو بازی؟ آیا نباید سلامت مردم بر هر چیزی ارجح باشد. در این شرایط آیا رواست تماشاگران دو تیم و دیگر بازی ها در کنار هم و روی سکوها بازی ها  را تماشا کنند و خیلی راحت سلامت و  جان شان در خطر قرار گرفته و دچار مخاطره و  اسیب های جبران ناپذیر شوند.

وی افزود: از برخی مسائل و اتهامات واهی که مطرح می شود و متاسفانه با انها برخوردی هم صورت نمی گیرد متعجبیم. نیاز به گفتن حقایقی که چون روز روشن اشکار است هم نیست چرا که مستندات نشان می دهد تیم پرسپولیس در فصل جاری از ناحیه تصمیمات اتخاذ شده، اشتباهات داوری و برنامه مسابقات مجموعا بیش از هر تیمی متضرر شده است‌.

 

خبر مرتبط؛

پرسپولیس و سپاهان،‌ بدون تماشاگر در اصفهان؟/ سهیل مهدی: نظر سازمان لیگ تعیین کننده نیست! / تصمیم با وزارت بهداشت است

بیانیه مشترک باشگاه‌های شهرخودرو و سپاهان برای لغو مسابقاتشان

دیدگاه تان را بنویسید