گزارش جی پلاس

شباهت مسیر مهاجم استقلال به ستاره دورتموند/ مطهری- هالند؛ تازه واردهای جذاب!

ارلینگ هالند و ارسلان مطهری دو مهاجمی هستند که از لحاظ آماری کمی شبیه به هم هستند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، به هیچ وجه قصد مقایسه فنی این دو بازیکن را نداریم؛ بلکه صرفا به نکته‌ای آماری درباره ارسلان مطهری و ارلینگ هالند می‌پردازیم. دو مهاجمی که در نقل و انتقالات زمستانی پیراهن تیم جدیدی را پوشیدند و هر دو تا امروز که حدود یکی دو ماه از حضورشان گذشته، در تیم جدیدشان درخشیده‌اند.

ارلینگ هالند، مهاجم 19 ساله نروژی در شرایطی که از تیم‌های مطرح اروپایی نظیر منچستریونایتد و چلسی پیشنهادهایی در جیب داشت، تصمیم گرفت به بوریسیا دورتموند برود و بازی در بوندس‌لیگا را تجربه کند.

هالند 19 ساله که از سالزبورگ در اتریش جدا شد و پیراهن دورتموند را پوشید، عملکرد فوق‌العاده‌ای به نمایش گذاشته و نشان داده ارزش سرمایه‌گذاری 20 میلیون یورویی را داشته. هالند تا امروز در بوندس‌لیگا 5 بازی برای دورتموند انجام داده، 305 دقیقه در زمین حضور داشته و 8 گل به ثمر رسانده است.

او در جام حذفی آلمان هم یک بار در ترکیب دورتموند قرار گرفته، 44 دقیقه بازی کرده و یک گل هم زده است. در لیگ قهرمانان اروپا هم هالند شگفت‌انگیز ظاهر شد و برابر پاری سن‌ژرمن و در شبی که 90 دقیقه در زمین حضور داشت، دو گل به ثمر رساند.

11404946_959

آمار کلی هالند، انجام 7 بازی، 439 دقیقه حضور در زمین و به ثمر رساندن 11 گل است. ارلینگ هالند هر 40 دقیقه یک گل زده است که در دنیای فوتبال شاید تکرارنشدنی باشد. یک آمار رویایی برای مهاجمی که گفته می‌شود به زودی جای رونالدو و مسی را در دنیای فوتبال خواهد گرفت.

ارسلان مطهری هم که نیم‌فصل از ذوب‌آهن جدا شد و پیراهن استقلال را پوشید، آماری نه به اندازه هالند فوق‌العاده اما ویژه را به نام خود ثبت کرده است.

مطهری در لیگ برتر دو بار در ترکیب استقلال قرار گرفته، 180 دقیقه در زمین حضور داشته و سه گل برابر نفت مسجدسلیمان و پرسپولیس به ثمر رسانده است. او در لیگ قهرمانان آسیا هم 4 بار برای استقلال به میدان رفته، 216 دقیقه در زمین بوده و 3 بار دروازه حریفان را باز کرده است. آمار کلی مطهری انجام شش بازی، 396 دقیقه حضور در زمین و 6 گل زده است. یعنی به طور میانگین هر 66 دقیقه یک گل زده است. شاید اگر گل مطهری مقابل الاهلی عربستان مردود اعلام نمی‌شد، این مهاجم 26 ساله آمار بهتری به نام خود ثبت می‌کرد.

استقلال و الریان/ ارسلان مطهری

باز هم تکرار می‌کنیم که در این گزارش به هیچ وجه عملکرد فنی دو بازیکن را مقایسه نمی‌کنیم. چون یکی با توانایی هایی فوق العاده بالاتر در بوندس‌لیگا حضور دارد و پیراهن دورتموند را پوشیده و دیگری عضو تیم داخلی کشورمان یعنی استقلال است و در لیگ ایران بازی می‌کند. نکته مهم آمار این دو مهاجم است که تاحدودی ویژه و جذاب بود؛ به طوری که انگار چندین سال است در دورتموند و استقلال حضور دارند و به هماهنگی کامل با سایر بازیکنان رسیده‌اند.

دیدگاه تان را بنویسید