قیمت پیشنهادی بلیت مترو در سال ۹۹

لایحه افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی شهر تهران در سال ۹۹ در کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر تهران در حال بررسی است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، لایحه افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی شهر تهران در سال ۹۹ در کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر تهران در حال بررسی است. این لایحه پس از بررسی در کمیسیون‌های شورای شهر باید در صحن شورا نیز به تصویب برسد و پس از تایید مصوبه در هیأت تطبیق فرمانداری از سوی شهرداری برای اجرا ابلاغ می‌شود.

در لایحه پیشنهادی شهرداری به شورای شهر تهران تغییراتی برای کارت‌های اعتباری مترو پیشنهاد شده و در صورت تصویب، کارت‌های روزانه اعتباری، هفتگی، ماهانه و… نیز به جز کارت‌های سالانه صادر خواهد شد.

پیشنهاد شهرداری برای افزایش قیمت‌ها به میزان تورم رسمی اعلام شده و زمان اجرای قیمت‌های جدید از اول اردیبهشت سال آینده است. بر این اساس قیمت بلیت تک‌سفره مترو با افزایش حداکثر به میزان نرخ تورم اعلامی از سوی مراجع قانونی در پایان سال ۱۳۹۸ نسبت به نرخ مصوبه قیمت بلیت مترو در سال ۱۳۹۸ پیشنهاد شده است. همچنین بلیت تک‌سفره حومه ۲۰۰ تومان گران‌تر از بلیت تک‌سفره درون‌شهری و بلیت تک‌سفره به هشتگرد ۵۰۰ تومان بیشتر از بلیت تک‌سفره داخل شهری خواهد بود. بهای بلیت تک‌سفره فرودگاه امام خمینی (ره) نیز ۹ هزار تومان پیشنهاد شده است. براساس لایحه پیشنهادی شهرداری تهران شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه موظف است به منظور ترویج فرهنگ استفاده از مترو و حمایت از شهروندانی که به‌صورت مستمر از مترو استفاده می‌کنند، نسبت به انتشار بلیت‌های روزانه و هفتگی و کارت بلیت‌های مبلغ‌دار - مدت‌دار اقدام کند.

قیمت بلیت مدت‌دار روزانه مترو نیز شش‌هزار تومان پیشنهاد شده است. این نوع بلیت مخصوص استفاده در تمام خطوط متروی تهران (به جز فرودگاه امام خمینی (ره) در خط یک) است. مسافرانی که از مبدأ خطوط متروی تهران و حومه استفاده می‌کنند با خرید این نوع بلیت می‌توانند بدون محدودیت مسافت طی شده در خطوط مختلف مترو حداکثر برای ۶ بار در روز و مسافرانی که از مبدأ هشتگرد در خط ۵ از مترو استفاده می‌کنند با خرید این نوع بلیت می‌توانند بدون محدودیت مسافت طی شده در خطوط مختلف مترو حداکثر برای ۴ بار در روز استفاده کنند. این بلیت فقط مخصوص استفاده در شبکه مترو است. مدت اعتبار این نوع بلیت ۲۴ ساعت پس از اولین استفاده است. بهای بلیت هفتگی مترو هم ۳۰ هزار تومان پیشنهاد شده است. این بلیت مخصوص استفاده در تمام خطوط متروی تهران به جز فرودگاه امام خمینی (ره) است. مسافرانی که از مبدأ خطوط متروی تهران و حومه استفاده می‌کنند با خرید این نوع بلیت می‌توانند بدون محدودیت مسافت طی شده در خطوط مختلف مترو حداکثر برای ۲۶ بار در هفته و مسافرانی که از مبدأ هشتگرد در خط ۵ استفاده می‌کنند، با خرید این نوع بلیت می‌توانند بدون محدودیت مسافت طی شده در خطوط مختلف مترو حداکثر برای ۲۰ بار در هفته استفاده کنند. کارت بلیت‌های مبلغ‌دار و مدت‌دار (ماهانه، سه ماهه، شش ماهه و سالانه) مخصوص استفاده در تمام خطوط مترو است که با در نظر گرفتن ۲۰ درصد تخفیف در هنگام فروش به مسافر ارائه می‌شود و متناسب با استفاده مسافر و بر اساس مسافت طی شده مبلغ کرایه از اعتبار کارت کسر می‌شود.

دیدگاه تان را بنویسید