برخی دوستان احساسی برخورد می‌کنند

هادی رضایی: برای اعزام‌ها از سیاست‌مان عدول کردیم

دبیر اجرایی کمیته ملی پارا المپیک گفت: برای اعزام‌ تیم‌ها به پارا المپیک یک مقدار از سیاست‌‌هایمان عدول کردیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، هادی رضایی در مورد مصوبه اعزام فوتبال 5 نفره و بسکتبال با ویلچر به پارالمپیک و آیا از این کار راضی هستید یا خیر، اظهار داشت: این بحث دو تیم تنها نبود، بحث 8 رشته دیگر هم است. این سیاست 14 ماه قبل گذاشته شد و ما هم روی آن پافشاری کردیم، اما روز پنجشنبه تصمیم جدیدی گرفته شد و یک مقدار از سیاست‌مان عدول کردیم. شاید اگر دو هفته زودتر این کار انجام می‌شد، فوتبال نابینایان هم می‌توانستند اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: هر رشته فرصتی برای ثبت‌نام دارد، متأسفانه چون در فوتبال پنج نفره 10 روز از زمان آخرین فرصت برای ثبت‌نام می‌گذشت، سهمیه ما به تایلند تعلق گرفت و ما باز هم درخواست دادیم اگر تیمی انصراف داد، ما در رزرو اول قرار بگیریم،‌ اما در مورد بسکتبال با توجه به اینکه تنها 4 روز از فرصت پایانی گذشته بود، آنها درخواست ما را با توجه به اینکه سهمیه به کشور دیگری واگذار نشده بود، قبول کردند و گفتند یک نامه رسمی بدهید. با این شرایط، بسکتبال با ویلچر ما در پارالمپیک شرکت می‌کند. رشته‌هایی دیگری هم مانند پاراشنا، پاراتیراندازی و پارادوومیدانی هستند که باید برای اعزام‌شان تصمیم بگیریم. 

دبیرکل کمیته پارالمپیک در مورد اینکه آیا از مصوبه و تخطی از سیاست‌ها ناراحت هستید یا خیر، گفت: بحث ناراحتی نیست، بحث ما سیاست است. نباید این سیاست را می‌گذاشتیم. من سخنگوی یک گروه هستم و افراد زیاد دیگری هم درگیر کار هستند. ورزش ما نیاز به سیاست و تقسیم‌بندی دارد که در کجاها چه افرادی با چه راندمانی شرکت کنند. با توجه به اوضاع اقتصادی و سیاسی باید یک مقدار راحت‌تر کار کنیم و زیاد هزینه نکنیم. این سیاست بسیار خوبی بود که تدوین شده است.

وی عنوان کرد: برخی دوستان و رسانه‌ها احساسی برخورد می‌کنند، ما هم احساس داریم و دوست داریم کاروان 200 نفره داشته باشیم،‌ اما در آن صورت دیگر نتیجه نباید ملاک باشد و فقط به حضور مربوط شود. من به عنوان دبیر اجرایی باید کارها را انجام دهم.

رضایی در مورد اینکه اگر برای جانبازان و معلولین هزینه شود، چندان بیراه نیست، گفت: برعکس شده است. ما برای پارالمپیکی ها محدودیت گذاشته‌ایم و برای المپیکی ها نه. ورزش یک واقعیت بوده و حرفه‌ای است، حداقل برای یک نفر 200 میلیون تومان برای پارالمپیک باید هزینه شود، اما اگر نتیجه ملاک باشد، این هزینه می‌تواند برای زیرساخت‌ها، استعدادیابی و مسابقات مختلف هزینه شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال اگر با اعزام 40 یا 100 نفر 20 میلیارد برای پارالمپیک هزینه کنیم، اگر 10 میلیارد هزینه کنیم و 10 میلیارد دیگر را برای تورنمنت‌های مختلف بگذاریم، آن وقت ورزشکاران جانباز و معلول بیشتری به مسابقات بین‌المللی اعزام می‌شود. نگاه‌ها متفاوت است، اگر نگاه حرفه‌ای است، حتما باید در یک رشته مانند والیبال نشسته و وزنه برداری اول شویم و هزینه‌ها را مدیریت کنیم. 

 

دیدگاه تان را بنویسید