در نخستین روز از همایش آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک روی داد:

بازخورد مثبت شرکت کنندگان از محورهای همایش و نمایشگاه ارزش ها

نخستین روز از همایش آکادمی ملی المپیک با پرداختن به دو نشست جنبش المپیک و پارالمپیک: فرهنگ و ورزش قهرمانی و بهینه سازی عملکرد ورزشکاران نخبه و همچنین بازخورد خوب شرکت کنندگان از نمایشگاه دستاوردهای ارزش المپیک پیگیری شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، ناهید کریمی مسئول هماهنگی نشست جنبش المپیک و  پارالمپیک که مسئولیت نمایشگاه دستاوردهای معمان و دانش آموزان را نیز در این همایش بر عهده داشت گفت: در نخستین روز از همایش آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک که با استقبال خوبی از سوی اساتید و علاقمندان به علوم ورزشی پیگیری شد، سخنرانی هایی از سوی اساتید این حوزه انجام گرفت که دقیقاً به معرفی جنبش المپیک و پارالمپیک و همچنین ارزش های مطرح در آن پرداخته شد.  

کریمی در ادامه به نخستین نمایشگاه دستاوردهای معلمان و دانش آموزان آموزش دیده از سراسر کشور که در دوره های تعلیم و تربیت مبتنی بر ارزش های المپیک حضور داشتند اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه که به صورت هم زمان با همایش آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برپا شد با استقبالی خوب و بازخوردهایی مثبت از سوی معلمان تربیت بدنی، تعدادی از مسئولین فدراسیون های ورزشی، مربیان و دانشجویان تربیت بدنی شرکت کننده در همایش مواجه شد.

وی افزود: دکتر مهرزاد حمیدی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، دکتر رضا قراخانلو، دکتر تجاری، دکتر محمد دهخدا، دکتر عیدی علیجانی، دکتر بهمن میرزایی، شرکت‌کنندگان همایش و تعدادی از مربیان و ورزشکاران تیم‌های ملی از جمله بازدیدکنندگان این نمایشگاه بودند. البته بسیاری از افرادی که برای نخستین بار با این دستاوردها و آموزش های مرتبط با آن آشنا شدند، متقاضی حضور و مشارکت برای برنامه ها و نمایشگاه های بعدی شدند.

همچنین در نشست دوم همایش آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک که با موضوع بهینه سازی عملکرد ورزشکاران نخبه و با مدیریت دکتر حمید آقا علی نژاد برگزار شد، موضوعات به روز حوزه طراحی تمرین و به اوج رسانی عملکرد ورزشکاران نخبه شامل مانیتورینگ ورزشکاران، خستگی و استقامت ترکیبی، ملاحظات تمرینی در ورزشکاران جوان، تیپرینگ و اوج رسانی ورزشکاران، ملاحظات تمرینی در ورزش های پارالمپیکی و موضوع تعامل فدراسیون های ورزشی و بدنسازی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست علاوه بر دکتر حمید آقا علی نژاد، اساتید فعال در حوزه بدنسازی و کاربرد آن (دکتر حمید رجبی، دکتر مرتضی بهرامی نژاد، دکتر بهمن میرزایی، دکتر محمد فشی و دکتر رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال) در محورهای در نظر گرفته شده به سخنرانی پرداختند.

در پایان نشست دکتر آقا علی نژاد اشاره کردند: موفقیت در ورزش اتفاقی نیست! اگر ورزش قهرمانی به دنبال کسب موفقیت های بین المللی است ضرورت دارد تا مربیان بدنسازی با دانش روز بدنسازی و بهینه سازی عملکرد ورزشکاران آشنا شوند.

از سوی دیگر با توجه به پتانسیل بسیار بالای مربیان بدنسازی داخلی ضرورت دارد تعامل مناسبی بین فدراسیون های ورزشی و مربیان بدنساز علمی صورت گیرد تا با بهره گیری از این مربیان شاهد موفقیت های روز افزون در حوزه ورزش قهرمانی باشیم.

شایان ذکر است دومین روز از همایش آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک از صبح امروز و با برگزاری سه نشست: مدیریت ورزشی در جنبش المپیک و پارالمپیک، تاریخ شفاهی ورزش ایران و پزشکی ورزش قهرمانی در حال پیگیری است.

13

دیدگاه تان را بنویسید