معرفی قوی‌ترین لیزر پرتوی آبی دنیا

کمپانی ژاپنی پاناسونیک در شهر اوزاکای این کشور قوی ترین لیزر با پرتوی آبی دنیا را معرفی کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، کمپانی ژاپنی پاناسونیک در شهر اوزاکای این کشور قوی ترین لیزر با پرتوی آبی دنیا را معرفی کرد. ژاپنی ها برای ساخت این لیزر از چندین فناوری و تکنیک پیشرفته استفاده کرده اند که شامل لیزر دیوید مستقیم (DDL) و ترکیب پرتوهای با طول موج مختلف (WBC) می شود. در این فرایند کیفیت پرتو در سطح بالا حفظ شده و در عین حال با افزایش منابع لیزر، قدرت خروجی تا حد چشمگیری افزایش می یابد.

لیزر دیود مستقیم یا DDL که در این پروژه به کار رفته، سیستمی است که در آن یک پرتوی متمرکز به سوی هدفی خاص تابانده می شود. فناوری به کار رفته در این مدل نسبت به لیزرهای حالت جامد و CO2 کارآمدتر است و در عین حال به فضای کمتری نیاز دارد. بازدهی بالاتر انرژی در لیزرهای DDL آنها را به انتخابی ایده آل برای تولید ماشین های برشکاری، جوشکاری و دیگر ابزارهای مبتنی بر لیزر تبدیل کرده است.

 

قوی ترین لیزر

در لیزر پاناسونیک از نوارهای دیودی استفاده شده که در آن چندین فرستنده لیزری از طریق یک چیپ کنترل می شوند. این لیزر در باند طول موج ۴۰۰ تا ۴۵۰ نانومتری توان خروجی ۱۳ وات و کیفیت پرتوی ۱.۵  mm.mrad را به ارمغان می آورد که نسبت به مدل های دیگر بهینه تر است. این دستاورد مدیون یکپارچه سازی بیش از ۱۰۰ فرستنده به گونه ای است که یک پرتوی واحد را تولید می کنند.

هدف کمپانی ژاپنی از توسعه سیستم های رباتیک لیزری توسعه فناوری هایی است که در حوزه میکروساخت (Microfabrication) از آن استفاده می شود. این حوزه با قطعات و محصولاتی در اندازه های مینیاتوری و در حد میکرو متر سر و کار دارد که تولید آنها نیازمند ماشین های با دقت بالا است. محصول جدید پاناسونیک به عنوان قوی ترین لیزر آبی دنیا توانایی کار با مواد مختلفی نظیر مس، طلا و پلاستیک را دارد.

دیدگاه تان را بنویسید