رونمایی از عینک واقعیت مجازی سامسونگ

پاناسونیک در نمایشگاه CES از اولین عینک واقعیت مجازی HDR دنیا رونمایی کرد. این محصول از پنل های میکرو OLED برخوردار بوده و شمایل آن با هدست های واقعیت مجازی دیگر فرق دارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، عینک واقعیت مجازی پاناسونیک، اولین عینک واقعیت مجازیست که از HDR پشتیبانی می کند. علاوه بر این از پنل های میکرو OLED بهره می برد که رزولوشن بسیار بالایی را به ارمغان آورده و خطای دید موسوم به screen-door effect را ندارد که به دلیل فاصله بسیار کم تصویر با چشمان کاربر رخ می دهد.
عینک مورد بحث به خاطر بهره مندی از درایورهای Technics پاناسونیک، صدای غنی و پویا را ارائه می کند. پاناسونیک می گوید در این عینک از تکنولوژی های نوری بخش دوربین این شرکت یعنی Lumix و همچنین فناوری های پردازش سیگنال تلویزیون ها و پخش کننده های بلو-ری استفاده شده است.
کارشناس سایت Verge پس از امتحان کردن این عینک به کوچک بودن پنل های میکرو OLED اشاره کرد که به تصویر مربعی تر و زاویه دید کمتر نسبت به عینک های VR معمولی منجر می شود.
همچنین عینک کمی سنگین توصیف شد که با خم کردن سر، روی بینی حرکت می کرد. البته نمونه نهایی ولی غیر قابل استفاده این عینک هم در نمایشگاه وجود داشت که مشکلات ذکر شده در آن دیده نمی شد.
بعید است پاناسونیک این عینک را به تولید انبوه برساند. تأکید این شرکت بیشتر روی موارد استفاده هدست های واقعیت مجازی (از جمله سفر مجازی و ورزش های VR) است که با ظهور اینترنت 5G فراگیر خواهند شد.

دیدگاه تان را بنویسید