توصیه هایی برای داشتن سفری دلچسب

خارج شدن از چارچوب برنامه های روتین می تواند باعث شود به راحتی دچار پرخوری و کم تحرکی شوید. اما چه برای کار سفر می کنید چه برای تفریح، نباید به قیمت غفلت از ورزش کردن منجر شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، برای یک گشت و گذار عالی رهسپار جاده‌ها هستید؟ خارج شدن از چارچوب برنامه های روتین می تواند باعث شود به راحتی دچار پرخوری و کم تحرکی شوید. اما چه برای کار سفر می کنید چه برای تفریح، نباید به قیمت غفلت از ورزش کردن منجر شود.

با کاربست رویکرد درست، تناسب اندام و ورزش را می توانید در برنامه ی سفرتان بگنجانید. در واقع، این کار حتی می تواند باعث بهره وری بیشتر شما از سفر بشود. از توصیه های متخصصان که برای تان فراهم آورده ایم استفاده کنید تا سفر درست و خوبی داشته باشید.

برای هر گشت و گذار زیرکانه برنامه ریزی کنید

۱. سرگرمی‌های فعال و پویا کشف کنید

هیچ کس هرگز نگفته است دراز کشیدن روی ساحل تنها راه آرامش است. وقتی یک مقصد مسافرت و تعطیلات انتخاب می‌کنید، به دنبال مکانی باشید که بتوانید به کوه پیمایی بروید، زیپ‌لاین انجام بدهید یا حتی بانجی جامپینگ – هرچیزی که سر حال‌تان بیاورد.

۲. در جایی بمانید که بتوان در آن قدم زد و پیاده روی کرد

وقتی به هتل‌ها یا اقامتگاه‌های تفریحی نگاه می‌کنید، زمانی را برای جستجوی آنلاین اماکن اطراف صرف کنید. ببینید آیا پیاده رو ، لاین دوچرخه سواری، حمل و نقل عمومی یا تسهیلات اینچنینی برای استفاده کردن وجود دارد تا می‌توانید از پیاده روی لذت ببرید.

یک محله‌ی شیک که جاذبه‌هایی برای پیاده روی دارد ممکن است کمی برای‌تان پرهزینه‌تر تمام شود. اما یادتان باشد اگر بجای پول تاکسی یا پارکینگ دادن پیاده روی کنید پول بیشتری پس انداز خواهید کرد.

در فرودگاه

۱. لباس راحت و مناسب فعالیت

کفش یا لباس نا مناسی و غیر راحت نپوشید – سعی کنید تعادل را در پوشش رعایت کنید. کفش‌های ورزشی بپوشید و کوله‌ی کوچکی که بتوانید به راحتی حرکت کنید و آزادانه قدم بردارید.

۲. به وسایل ورزشی فرودگاه سری بزنید

این کار برای کش آوردن اعضای بدن‌تان در بین پروازها عالی است، تعداد فزاینده‌ای از فرودگاه‌ها اکنون برای مسافت‌های طولانی درون خود اتاق‌های مخصوص یوگا تعبیه کرده‌اند. در بعضی‌ها حتی زمین گلف هم وجود دارد.

اگر واقعا وقت برای هدر دادن دارید، ارزشش را دارد به دنبال گزینه‌هایی برای یک تمرین باشگاهی کامل و تمام عیار باشید. در چند فرودگاه ابزار و سایل باشگاه طراحی و کار گذاشته شده است و بعضی از هتل‌های فرودگاه‌ها در ازای شهریه‌ای اندک امکانات ورزشی خوبی در اختیارتان قرار می‌دهند. به صورت آنلاین «باشگاه‌های فرودگاه‌ها» را جستجو کنید تا پیشنهاد فعلی و درجه یک را پیدا کنید.

در مقصد

۱. فراتر از باشگاه هتل فکر کنید

بله، می‌توان تمرین‌های ورزشی معمول‌تان را در باشگاه مرکزی یک هتل انجام دهید. اما واقعا فکرش را بکنید! اگر یک دوچرخه اجاره کنید و اطراف شهر گشتی بزنید می‌تواند راه بهتری باشد که به واسطه‌ی آن با اماکن جدید هم آشنا می‌شوید.

۲. از امکانات موجود بهره ببرید

درست مثل فرودگاه‌ها، بعضی هتل‌های زنجیره‌ای نیز اکنون امکانات مختص تمرینات فیتنس و بدنسازی فراهم می‌آورند. بسته به مکان اقامت‌تان، می‌توانید یک دوچرخه‌ی ثابت داشته باشید، دستگاه پرس سینه قرض بگیرید یا به یک گروه دو تفریحی در اطراف شهر بپیوندید.

۳. زمانی را برای تحرک برنامه‌ریزی کنید

به جای فاصله گرفتن از تعطیلات و محل تفریح‌تان برای آنکه به ورزش کردن بپردازید، ورزش را بخشی از برنامه‌ی تفریحاتی خود بکنید. دست کم هر روز یک فعالیت را برنامه ریزی کنید که باعث می‌شود سر حال و سر پا بمانید. پیاده روی در ساحل مثلا؟ بله، خیلی هم عالی!

۴. آیا سرتان به کار کردن گرم است؟

کارآمدی‌تان را به بشترین حد ممکن برسانید. اگر روزتان پر است از جلسات، به دنبال موقعیت‌ها و فرصت‌هایی برای تحرک باشید. مثلا ته اتاق بایستید که بتوانید همزمان با شنیدن حرف دیگران حرکت‌هایی هم داشته باشید. به جای آسانسور از پله‌ها استفاده کنید. بخشی از زمان ناهار‌تان را به قدم زدن اختصاص بدهید. همه‌ی این‌ها، هم در خانه و هم در سفر، به کارایی‌تان می‌افزایند.

دیدگاه تان را بنویسید