فیس بوک ۵۵۰ میلیون دلار غرامت می دهد

فیس بوک اعلام کرده برای تسویه شکایتی مربوط به جمع آوری و ذخیره اطلاعات بیومتریک کاربران ۵۵۰ میلیون دلار به شاکیان این شرکت در ایالت ایلینویز غرامت پرداخت کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، روز گذشته اعلام شد فیس بوک درباره شکایت گروهی مربوط به جمع آوری و ذخیره بی اجازه اطلاعات بیومتریک کاربران در ایالت ایلینوی را خارج دادگاه تسویه کرده است.

براساس این توافق، فیس بوک ۵۵۰ میلیون دلار به کاربران ایلینویزی غرامت پرداخت می‌کند و علاوه بر آن باید هزینه‌های قانونی شاکیان را نیز بپردازد. این شرکت فناوری در بخشی از گزارش مالی سه ماهانه خود این تسویه را فاش کرده است.

این توافق در ایالت ایلینویز آمریکا انجام شده و به این ترتیب گروه‌های حفاظت از حریم شخصی کاربران به پیروزی بزرگی در برابر فیس بوک دست یافتند.

شکایت گروهی مذکور مربوط به سال ۲۰۱۵ میلادی است. سرویس برچسب زنی عکس‌های فیس بوک(Tag Suggestion) که از فناوری شناسایی صورت استفاده می‌کرد، نام افراد در عکس را پیشنهاد کرد.

در این شکایت گروهی ذکر شده فیس بوک اطلاعات مربوط به شناسایی صورت افراد را بدون اجازه آنها جمع آوری و ذخیره کرده است.

این اطلاعات در ویژگی Tag Suggestion فیس بوک استفاده شده‌اند و قوانین حفاظت از اطلاعات بیومتریک ایالت ایلینویز را زیر پا گذاشته است. همچنین این شرکت به کاربران اعلام نکرده اطلاعات برای چه مدتی ذخیره می‌شوند. از سوی دیگر فیس بوک نیز اعلام کرده بود این اتهامات بی پایه و اساس هستند.

 

دیدگاه تان را بنویسید