دولت سنگاپور خواستار اصلاح خبر دروغ فیس بوک شد

دولت سنگاپور روز گذشته به فیس بوک دستور داد تا اصلاحیه ای در مورد پست ارسالی دروغین یکی از کاربران این شبکه اجتماعی منتشر کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، دولت سنگاپور به تازگی قانونی موسوم به اخبار جعلی را به تصویب رسانده که بر اساس آن شبکه های اجتماعی ملزم به اصلاح سریع خبرهای دروغینی هستند که توسط کاربران سنگاپوری در آنها منتشر می شود.

خبر یادشده در مورد شناسایی و دستگیری یک افشاگر سیاسی در سنگاپور بود که در مورد انتخابات این کشور اطلاعاتی را منتشر کرده است. دولت سنگاپور خبر یادشده را دروغین دانست و در تاریخ ۲۳ نوامبر به فیس بوک دستور داد اطلاعات منتشر شده در این زمینه توسط یکی از کاربران این شبکه اجتماعی را تصحیح کند.

مطلب یادشده توسط الکس تان منتشر شده که وبلاگی به نام استیتس تایمز ریویو را اداره می کند. وی شهروند استرالیا بوده و در سنگاپور زندگی نمی کند. تان درخواست دولت سنگاپور را رد کرده و از همین رو دولت سنگاپور از تحقیق در مورد عملکرد وی خبر داده است.

فیس بوک هم در واکنش اعلام کرده در حال بررسی درخواست دولت سنگاپور برای تغییر محتوای پست این فرد است، اما از ارائه توضیحات بیشتر در این زمینه خودداری کرده است. در حال حاضر تان محتوای پست خود را تغییر نداده و تنها تکذیبیه دولت را به انتهای آن اضافه کرده است.

دولت سنگاپور همچنین از توئیتر ولینکد – این هم که تان در آنها حساب کاربری دارد، خواسته مطلب ارسالی وی را طبق خواست دولت اصلاح کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید