ردیابی گوشی گم شده یا سرقتی

اگر گوشی‌تان گم شده یا به سرقت رفته، می‌توانید با استفاده از امکاناتی که اپراتورها دارند یا قابلیت‌های خود گوشی، آن را پیدا کنید. البته این امکان در صورتی فراهم است که گوشی همراه روشن باشد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، این روزها و با افزایش چندبرابری قیمت گوشی‌ها در بازار، خریدن دوباره گوشی آن هم در شرایطی که گم شده یا به سرقت رفته باشد، هزینه‌های بالایی برای کاربران دارد. درصورتی‌که برخی امکانات از طرف اپراتورها و گوشی‌ها وجود دارند که با استفاده از آنها می‌توان گوشی‌های گم شده یا سرقتی را ردیابی کرد.

از طرفی درحالی‌که گوشی‌های دست‌دوم در بازار رایج است، با اجرای رجیستری و لزوم ثبت شماره در تلفن همراه، در صورتی که فردی بخواهد گوشی خود را بفروشد یا به دیگری منتقل کند، باید حتما فرآیند انتقال مالکیت را انجام دهد؛ بنابراین اگرچه بحث سرقت و ردیابی گوشی‌های سرقتی از اهداف اصلی طرح رجیستری نبوده است، اما این پروژه می‌تواند به ردیابی گوشی‌های به سرقت‌رفته کمک کند.

همچنین درصورتی‌که گوشی حاوی سیم‌کارت گم شود یا به سرقت برود، می‌توانید از راهکارهایی که اپراتورهای تلفن همراه در نظر گرفته‌اند استفاده کنید. مشترکان همراه اول برای ردیابی گوشی مفقودشده یا به‌سرقت‌رفته خود می‌توانند شماره سریال گوشی مندرج روی جعبه گوشی را از طریق خطوط دائمی همراه اول، ارسال و سرویس ردیابی گوشی را فعال کنند. مشترکان ایرانسل نیز می‌توانند پس از گذشت پنج روز از مسدود کردن خط، کد #۶۱۰۱* را از یک خط ایرانسلی شماره‌گیری و شماره سریال IMEI گوشی مفقودشده را وارد کند.

دیدگاه تان را بنویسید