به‌زودی استفاده از ایموجی در پلاک خودروها به یک استاندارد تبدیل می‌شود

به تازگی در ایالت ورمونت آمریکا لایحه‌ای تقدیم مجلس شده است که در صورت تصویب، مجوز استفاده از ایموجی‌ در پلاک خودرو را به شهروندان اعطا می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در این لایحه ۶ ایموجی به مجموعه کاراکترهای مجاز برای استفاده در پلاک خودرو اضافه شده‌اند.

لایحه جدید توسط ربکا وایت، نماینده دموکرات به مجلس نمایندگان ایالت ورمونت ارائه شده است که در صورت تصویب، این ایالت را به نخستین ایالتی در آمریکا تبدیل می‌کند که در پلاک خودروهایش از ایموجی استفاده می‌شود. البته هنوز مشخص نشده است که این ۶ ایموجی مورد بحث کدام شکلک‌ها هستند.

طبق آنچه Emojipedia ذکر می‌کند، در حال حاضر بیش از ۳۰۰۰ ایموجی ثبت شده وجود دارند که محبوب‌ترین ایموجی‌ها در بین آن‌ها خنده شدید همراه با اشک، قلب قرمز  و چشم‌های قلبی  هستند.

ظاهرا ایالت ورمونت در آینده‌ای نزدیک امکان استفاده از همه ایموجی‌ها در پلاک خودرو را تصویب نخواهد کرد، اما لایحه مذکور مشخصا اشاره می‌کند:

هر نوع ایموجی می‌تواند در کنار ۱۰ عدد مشخصی که توسط کمیسیون وسایل نقلیه موتوری تعیین شده‌اند یا ارقام و حروفی که توسط مالک رسمی وسیله نقلیه انتخاب شده‌اند، به رسمیت شناخته شود.

طبق قانون این ایالت، پلاک خودرو‌ها نباید با حرف Z آغاز شود و یا بیش از دو عدد را در خود جای دهد. همچنین از کاراکترها و نشان‌هایی مانند نقطه، خط تیره و موارد مشابه نیز نمی‌توان استفاده کرد. اما اگر لایحه مورد بحث تصویب شود، ممکن است این قوانین نیز دستخوش تغییراتی شوند.

ایموجی در پلاک خودرو

البته باید ذکر کنیم که ایالت ورمونت اولین مکانی در دنیا نخواهد بود که به رانندگان اجازه می‌دهد از پلاک‌های جدید و عجیب استفاده کنند. در حال حاضر استفاده از ایموجی در پلاک خودرو در کویینزلند استرالیا برای رانندگان مجاز است. وب‌سایت پلاک‌های شخصی سازی شده کویینزلند اعلام کرده است که با مجاز شدن استفاده از ایموجی‌ها در کنار سه حرف و دو عدد، اکنون رانندگان می‌توانند بخشی از شخصیت خود را هم در پلاک خودروهای‌شان نمایش دهند. این ۵ ایموجی شامل خنده بلند، چشمک زدن، عینک آفتابی، چشم‌های قلبی و لبخند هستند.

دیدگاه تان را بنویسید