افتتاح سالن های جدید پردیس سینمایی «ملت»

حسین انتظامی: ۲۲ شهر فاقد سالن امسال سینمادار می شوند/ توسعه زیرساخت های فرهنگی، کمک به امنیت آفرینی برای کشور است

مراسم رونمایی و افتتاح سالن های جدید پردیس سینمایی «ملت» که در ایام جشنواره سی و هشتم فیلم فجر میزبان اهالی رسانه، خبرنگاران و هنرمندان خواهد بود، ۷ بهمن ماه (امروز) با حضور حسین‌ انتظامی رئیس سازمان سینمایی، پیروز حناچی شهردار تهران و عوامل اجرایی جشنواره فیلم فجر برگزار شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی در این مراسم، سخنان خود را با یادی از شهید سردار قاسم سلیمانی و سقوط هواپیما آغاز کرد و سپس درباره کمک های شهرداری تهران به فرهنگ و هنر کشور گفت: توجه مدیران شهری و شهردار تهران و شورای شهر، سازمانهای شهرداری در توسعه زیرساخت‌ها و تولید و مشارکت در رویدادها کار ارزشمندی است که باید از آن تشکر کنیم. این نشان می‌دهد مدیریت شهری از یک سازمان خدماتی یه یک نهاد فرهنگی اجتماعی تبدیل شده است.

وی در ادامه صحبت‌های خود با توجه به دسترسی آزاد به اطلاعات آماری را ارایه کرد و افزود: ما هرچقدر زیرساخت های فرهنگی را توسعه دهیم به امنیت آفرینی برای کشور کمک می‌کنیم، بر همین اساس در پایان سال ۹۷، ۳۲۸ سینما، ۵۸۱ سالن سینمایی در کشور و ۱۵۰هزار صندلی داشتیم و تا پایان سال ۹۸ با توجه به پیش بینی ها، ۳۵۳ سینما، ۶۵۴ سالن سینما یعنی ۱۲ و نیم درصد افزایش و ۱۶۱۷۰۲ صندلی که یعنی ۸ درصد افزایش خواهیم داشت. در نهایت اگر ما در سیاست گذاری‌ها هرچقدر به توسعه زیرساخت‌های سینمایی توجه کنیم و محتوای خوب و قابل توجه عرضه شود به فرهنگ‌سازی کمک کرده‌ایم. توسعه زیرساخت‌های فرهنگی، کمک به امنیت‌آفرینی برای کشور است.

 

انتظامی در پایان گفت: در بیش از هزار شهر زیرساخت سینمایی نداریم. باید آهنگ پیشرفت سرعت پیدا کند اما امسال ۲۲ سالن در ۲۲ شهر فاقد سالن سینمایی اضافه خواهد شد. هرچقدر ما بتوانیم فرهنگ با خانواده به سینما رفتن را ترویج و توسعه دهیم به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک خواهیم کرد.

پس از سخنرانی پیروز حناچی شهردار تهران، حجت‌الاسلام امروری رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ محمد معتمدی (هنرمند موسیقی) قطعات موسیقی اجرا کرد.

دیدگاه تان را بنویسید