عذرخواهی بنیاد رودکی برای کنسرت جنجالی ارکستر سمفونیک تهران

بنیاد رودکی در اطلاعیه‌ای توضیحاتی را در خصوص اجرای سوم بهمن ماه ارکستر سمفونیک تهران ارایه کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در این اطلاعیه آمده است: «نظر به حواشی و مشکلات رخ داده در اجرای اخیر ارکستر سمفونیک تهران، به اطلاع می رساند آقای شهرداد روحانی در تاریخ ۲۶ دی ماه، رسماً به بنیاد رودکی اعلام می‌کنند که به دلیل بیماری و انجام امور درمانی امکان رهبری ارکستر سمفونیک تهران را در تاریخ سوم و ششم بهمن ماه نداشته و ایشان با اطلاع بنیاد رودکی در مرخصی بودند.

 
از سوی دیگر و به دلیل آن که اجرای ارکستر برنامه ریزی شده و تمرین‌های ارکستر و نیز اطلاع رسانی و بلیت فروشی انجام شده بود، مذاکرات لازم با آقای منوچهر صهبایی انجام شد تا به عنوان رهبر میهمان این اجرا را رهبری کنند و پس از توافق دو طرف، اجرای ارکستر به رهبری ایشان اطلاع رسانی شد.
 
اظهارات آقای صهبایی به عنوان رهبر مهمان در ابتدای برنامه شب گذشته خارج از شرح فعالیت رهبر مهمان، افزون بر آن که زحمات نوازندگان گرانقدر ارکستر، جناب آقای روحانی و حتی خود ایشان را تحت الشعاع قرار داد، آزردگی عمیق مخاطبان ارکستر سمفونیک تهران را نیز موجب شد.
 
بنیاد رودکی لازم می‌داند از مخاطبان حاضر در سالن و کلیه علاقه‌مندان به ارکستر سمفونیک تهران عذرخواهی کند و با بررسی کامل موضوع، اقدامات لازم برای پیشگیری از تکرار آن را اتخاذ کند.»

اظهارات منوچهر صهبایی علیه شهرداد روحانی

منوچهر صهبایی رهبر مهمان ارکستر سمفونیک تهران، روز پنج شنبه (3 بهمن) قبل از شروع کنسرت ضمن انتقاد از عملیات عمرانی «پهنه رودکی» که به گفته او در رفت و آمد مخاطبان تاثیر منفی گذاشته توضیح داد: من به هیچ عنوان قرار نبود که در این کنسرت ارکستر سمفونیک تهران، به عنوان رهبر حضور داشته باشم اما گویا رهبر ارکستر سمفونیک تهران به دلیل مشکلاتی که به وجود آمده بود، دو هفته پیش بدون اینکه با مسئولان بنیاد رودکی صحبتی کرده باشد، از ایران فرار کرده است! بنابراین اگر چیز دیگری همچون دلایل پزشکی و از این دست مسائل نوشته‌اند من قبول ندارم.

بعد از این جملات صهبایی بود که یکی از تماشاگران سالن که با صدایی بلند اعلام کرد: «درست نیست شما پشت سر همکار خود چنین حرفی بزنید که فرار کرده است!» و صهبایی نیز در واکنش به این صحبت‌ها در اظهارنظری عجیب گفت: «مطرب باید بره دنبال جایی که مطربی‌اش رو بکنه!». این دیالوگ موجب شد برخی از مخاطبان دیگر در سالن نیز نسبت به اظهارات این تماشاگر واکنش نشان دهند.

بعد از حدود نیم ساعت شنیده‌ها حکایت از آن داشت به دلیل اوضاع نامساعد جسمی منوچهر صهبایی و تصمیم تعدادی از نوازندگان ارکستر مبنی بر حضور نیافتن روی صحنه، بالاخره تصمیم بر این شده است‌ که نوازندگان روی صحنه حاضر شده و به احترام تماشاگرانی که بلیت این کنسرت را خریداری کرده‌اند با در نظر گرفتن این نکته که منوچهر صهبایی روی صحنه حضور نداشته باشد، قطعاتی را بدون رهبر اجرا کنند.

محمدرضا کریمی کنسرت مایستر ارکستر سمفونیک تهران بعد از استقرار نوازندگان در محل اجرای خود خطاب به تماشاگران گفت: متاسفانه در بخش اول کنسرت بی‌احترامی به آقای شهرداد روحانی شد که ما تصمیم گرفتیم برنامه را در قسمت دوم اجرا نکنیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید