علی اکبر تحویلیان:

با تبلیغ یک پلان جنجالی سر مخاطبمان را شیره نمالیم!

علی اکبر تحویلیان تهیه کننده سریال هایی چون «از یادها رفته»، «دیوار شیشه ای»، «از سرنوشت» و... درمورد دلایل دیده شدن برخی از سریال های تلویزیونی، تاثیر فضای مجازی در جذب مخاطب، اهمیت قصه و بازیگر معروف در مطرح شدن سریال، گفت و گو کرد که در ادامه می خوانید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،‌ علی اکبر تحویلیان با اشاره به دلیل اینکه چرا برخی از سریال‌ها سر و صدا به پا می‌کنند و برخی هیچ مخاطبی جذب نمی‌کنند، گفت: اینکه یک سریال مورد استقبال قرار می‌گیرد به تبلیغات مناسب و قصه و داستان آن برمی‌گردد. اگر قصه یک فیلمنامه با روح و روان مردم ارتباط برقرار کند، مخاطبان آن را دنبال می‌کنند و برای دیدن آن هر شب پای تلویزیون می‌نشینند. از نظر من لازم نیست یک اثر را همه مردم ببینند و استقبال کنند، بلکه محصولات مختلف برای ذائقه‌های متفاوت تولید می شوند و هر اثری مخاطب مخصوص خود را دارد.

او ادامه داد: اینکه در گذشته یک سریالی ساعت 9 شب پخش می‌شد و همه برای دیدن آن در خانه می‌ماندند و به اصطلاح خیابان خلوت کن بود، به دلیل این بود که فضای مجازی و رقبای تلویزیون وجود نداشتند. در گذشته تنوع برای سرگرمی وجود نداشت و مردم مجبور بودند هر سریالی که تلویزیون می‌گذارد را ببینند اما الان پراکندگی رسانه‌ای باعث شده مردم به دلخواه سریال‌های مورد علاقه خود را انتخاب کنند و مقید به اینکه ساعت مشخصی پای تلویزیون بشینند نیستند.

تهیه‌کننده سریال «از یادها رفته» با اشاره به عملکرد شبکه نمایش خانگی بیان داشت: نمی‌توان گفت تلویزیون در رقابت با شبکه نمایش خانگی جا مانده است. رسانه ملی هر شب سه تا چهار سریال پخش می‌کند، طبیعی است که تولید انبوه تاحدودی باعث کاهش کیفیت می‌شود. از طرفی در نمایش خانگی دست نویسنده برای پرداختن به سوژها و دیالوگ نویسی بازتر است و مردم خواه و ناخواه به سمت آن کشیده می شوند.

تحویلیان با اشاره به اهمیت قصه و بازیگران در دیده شدن یک سریال گفت: اگر در سریالی بازیگر چهره وجود داشته باشد اما قصه پرکشش نباشد مردم نصفه نیمه سریال را رها می‌کنند و اگر قصه خیلی خوب باشد و بازیگر معروف در آن نباشد، آن را دنبال می‌کنند اما این سریال انتخاب اول‌شان نمی‌شود. این نشان می‌دهد مردم هم به قصه هم به بازیگر توجه می‌کنند و برای‌شان مهم است.

این تهیه‌کننده با اشاره به تاثیر فضای مجازی در دیده شدن سریال‌ها گفت: چه بخواهیم چه نخواهیم فضای مجازی وجود دارد و اکثر مردم مخاطب آن هستند. اینکه تهیه‌کنندگان و کارگردانان از  آن به چه روش‌هایی استفاده کنند بستگی به سیاست‌هایشان دارد. گاهی اوقات به روش نامعقول حاشیه ایجاد می‌کنند تا سریالشان دیده شود و گاهی اوقات از بستر اخلاق خارج نمی شوند و تبلیغات معقول انجام می دهند. اینکه یک پلان از فیلم یا سریال که جذاب است را در سطح فضای مجازی پخش کنیم چیزی جز شیره مالیدن سر مخاطب نیست. تبلیغات باید در بستر اخلاق و به درستی انجام شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید