توصیه‌هایی برای ثروتمند شدن

هر کسی دوست دارد در زندگی با راز موفقیت آشنا شده و پول دار باشد و برای اینکار معمولا توصیه‌های مفید وجود دارد. اما، چیزی که مهم است عمل کردن به این توصیه‌ها است که معمولا به نوعی دشوار و سخت است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، این اغلب برای افراد زیادی صدق می‌کند که همان کاری برایمان خوب است را دوست نداریم انجام دهیم. این که ما بخواهیم پس انداز کنیم و کمتر پول خرج کنیم و یا نه بهتر است کمتر ولخرجی کنیم کار کسل کننده و سختی است. بسیاری بر این باورند که الان وقتی می‌توانم خوش باشم، چرا خودم را به سختی بکشانم. هیچ تا به حال به این که مثلا 50 سال داشتن کار سخت و مداوم چقدر می‌تواند سخت باشد فکر کرده‌اید. این سوال در ذهنتان مطمئنا وجود دارد که برخی از افراد چگونه بیشتر از بقیه پول دارند. این در حالی است که فردی مثل من همیشه به نوعی هشتم گرو نه است. پاسخ بسیار راحت است. این افراد یا بیشتر و یا بهینه‌تر کار می‌کنند. اینها رازی در ذهن افراد ثروتمند هستند که شما هم قادر خواهید بود یاد گرفته و در ذهن خود داشته باشید.

توصیه‌هایی برای ثروتمند شدن

وقتی با موسسه مک‌آفی “جاش مک‌آفی” یکی از میلیاردران حرف می‌زدم، به من گفت چگونه خواهم توانست کسب و کار میلیاردری داشته باشیم. او واقعا مانند هر ثروتمند دیگری در مورد ذهنیت مولتی‌ میلیاردر بودن صحبت می‌کرد. طراح مد مشهور “کنت کول” برگشت و به من گفت برای داشتن کسب و کار پایدار باید به نکته کلیدی که اعتماد به غریزه و احساس درونی است توجه داشته باشید. همچنین، یکی از بنیان‌گذاران پوشاک لایف ایز گود “برت جیکوبس” به من گفت: باید هر توقع و انتظاراتی که دارم را با مهمترین سهامداران در میان بگذارم.

مدیر اجرایی شرکت سینابن “کت کول” به من گفت: هر راهی را امتحان کرده و در آخر بهترین را انتخاب کنم. در این باره “مارکس لمونیس” یکی از ستاره های تلویزیون دپرافیت نشان داد چگونه با استعدادهایی که دارم به هر جایی برسم. اما، در آخر مدیر ارشد اجرایی شرکت آندر آرمر “کوین پلانک” متقاعدم کرد که فقط روی عرضه بهترین محصولات خود تمرکز داشته باشم، خواهم توانست ادامه دهم و بسیاری از توصیه‌های دوستان ثروتمندی که دارم را برای شما بیان کنم. ولی، بهتر است در مورد چگونه رسیدن به موفقیت‌های بزرگ در کسب و کار بپردازم.

برای پولدار بودن باید از ذهنیت قوی استفاده و توصیه های افراد موفق را رعایت کنید

1. ساختن چیزی بزرگتر از خود

افراد زیادی هستند که تنها می‌خواهند موفقیت برای آنها باشد. این افراد کسانی هستند که می‌خواهند هر جایزه‌ای را داشته باشند و عکس خود را روی جلد تمامی مجله‌ها مشاهده کنند. این افراد کسانی هستند که دوست دارند درآمدشان به میلیون‌ها دلار برسد. این موارد و رسیدن به آنها خوب است و هر کسی دوست دارد داشته باشد. ولی بهتر است انگیزه مهمتر از خود داشته باشید. بهتر است این را بدانید که هدف شما از خودتان بزرگتر است. این ذهنیت می‌تواند برای شما موفقیت‌های بیشتری را جذب کند. مدیری که دلسوز باشد تمرکز خود را روی رشد افراد تیم دارد و همین باعث رشد آنها می‌شود. از سرگرمی‌هایی که من دارم این بوده که به وزنه برداری و پرورش‌اندام می‌پردازم. من دریافتم اگر در ورزش به دیگر افراد نیز کمک کنم در مواقعی که تنها هستم و به ورزش می‌پردازم قوی و بهتر خواهم بود. شما زمانی به دیگران کمک می‌کنید به اندازه کمک به خود وقتتان را می‌گیرد. پس کسی که می‌خواهد ثروتمند شود باید ابتدا چگونه غنی کردن دیگران را در ذهن داشته باشد. به صورت واضح کسی که دوست داشته باشد افراد بدون دستمزد و رسیدن به چیزی برای او کار کنند به جایی نخواهد رسید و اگر هم به پولی دست پیدا کند، مطمئنا نخواهد توانست استفاده تاثیر گذاری را از آن بگیرید. شاید با خود بگویید اینها شعار است. اما، من خود به شخصه این مورد را در افراد مشاهده کرده‌ام.

2. همراه شدن با متخصصان

این را مطمئنا قبول دارید که هر مولتی میلیونری دارای تیم متخصص همراه خودش است. این افراد از متخصصین همراه خود توصیه‌هایی برای بهترین عملکرد را می‌گیرند. درست است که هر فردی برای خود نظری دارد. ولی بهترین کار استفاده و گوش دادن به بهترین نظر است. افراد زیادی هستند که می‌شناسم و مطمئنا شما هم افرادی را در اطراف خود دارید که نظرات اشتباه را گوش می‌دهند و این واقعا در آینده برای آنها ویران کننده خواهد بود و مشکلاتی خواهد داشت. پس، هر چه زودتر متخصص ضعف خود را پیدا کرده و با آنها دوست شوید.

اگر بتوانید به استخدام مدیر اجرایی بپردازید یک مورد عالی برای رسیدن به سطح بالاتر خواهد بود. برای مثال؛ در ورزش شاید دوست شما بگوید که مثلا بارفیکس بزنید. اما،مربی نشان خواهد داد که این مورد چگونه شما را قوی خواهد کرد و همین باعث ترغیب شما خواهد شد. به دنبال فردی باشید که با نیازهایتان جور باشد. چنانچه مربی اجرایی شما دستمزد تا 20 درصد درآمد سال شما را می‌خواهد اشکالی ندارد و با توصیه‌هایش پرداخت آسان می‌شود.

برای پولدار شدن بهتری است از متخصصین قوی برای بهترین تصمیم کمک بگیرید

3. ساخت سیستمی که با قدرت عمل می‌کند

هر میلیاردری به تنهای قادر به انجام کارها نمی‌باشد. این افراد دارای سیستم‌هایی هستند که باعث تبدیل کردن به نقطه اتکا استعداد و توانایی‌هایشان می‌شود. این را فراموش نکنید تا همیشه راه بهتر و سریعی را برای انجام کارها داشته باشید. چنانچه جهت رسیدن به موفقیت سیستمی داشته باشید، به بهترین نتیجه دست پیدا می‌کنید. این مورد را هم فراموش نکنید که سیستم نباید برای کسی دیگری به جز خودتان باشد. من دارای عادات و سیستم‌هایی هستم که جهت داشتن عملکرد کارآمد از آنها استفاده می‌کنم. در گذشته طرز فکر من این بود که باید برای موفقیت سر ساعت مشخصی بیدار شوم. اما، بعدها متوجه شدم که بهترین اوج بهره‌وری من از ساعت 10 شب تا 4 صبح است. من دیر به رختخواب می‌روم و این کاملا درست است. ولی، می‌دانم که این مزیت خوبی هم دارد. اینکه همه صبح ساعت 6 یا 7 بیدار شوند برای همه ایده‌آل نیست و نمی‌توانید نتیجه خوبی داشته باشد. باید بتوانید سیستم خاص خود را داشته باشید.

4. خبره شدن در بازاریابی و فروش

بازاریابی یعنی اینکه شما بتوانید محصول خود را معرفی و به فروش برسانید. یعنی افراد را برای خرید متقاعد کنید. اگر بازاریابی خوبی داشته باشید به شما کمک خواهد کرد تا اعتبار خوبی داشته باشید و با فروش زمانی مردم به شهرت شما اعتماد پیدا می‌کنند. ستون فقرات کسب و کار شما بازاریابی است و استخوان مهره آن فروش است. چنانچه مایل باشید کسب و کار شما دارای پشتوانه محکمی باشد، باید این مهارت کلیدی را به بهترین شکل داشته باشید. افراد میلیاردر متخصص بازاریابی و فروش هستند. آنها با مهارت‌هایی که دارند خواهند توانست به بهترین و بالاترین نقطه‌ای که می‌خواهند برسند تا از زندگی لذت ببرند. در دنیای امروزه شما دو انتخاب بیشتر ندارید یا باید بفروشید و یا نه باید بخرید. بهترین کار این است که از نیاز بازار اطلاع داشته باشید و بعد راهی را برای تامین این نیازها داشته باشید. یعنی به صورت کلی باید محصولی برای فروش داشته باشید و قصه‌ای را تعریف کنید تا مردم آن را بخرند (بازاریابی)

برای داشتن کسب و کاری قوی و اینکه به ثروت دست پیدا کنید باید مهارت کلیدی بازاریابی و فروش را بدانید

5. تصمیمات سریع گرفتن

هر فردی در طول روز انواع تصمیمات مختلف را می‌گیرد. ولی افراد ثروتمند و میلیاردر تصمیم خود را سریع می‌گیرند و این تنها به یک دلیل است یعنی خود را خوب می‌شناسند. بیشتر ما اینکه چگونه تصمیم بگیریم را نمی‌دانیم. در عوض به دنبال افرادی هستیم تا به جای ما تصمیم بگیرند. همین باعث می‌شود تا 10 درصد مردم دنیا کارآفرین و 90 درصد مابقی را به کار بگیرند. اگر بتوانید تصمیم سریعی داشته باشید کمک خواهد کرد تا ثروتمند باشید. همین چند روز قبل کسی به من گفت که قادر نیست در رویدادی خاص شرکت کند، چون که نمی‌دانست چه می‌خواهد. یعنی به صورت واقعی می‌توان گفت این فرد برای اینکه خلاص شود در عوض تصمیم‌گیری بهانه تراشی می‌کرد. اما اگر میلیاردر بود به جای بهانه تراشی تصمیم می‌گرفت.

6. مدیریت کردن اولویت‌ها

مطمئنا معنی اولویت‌بندی را می‌دانید. یعنی کارهای مهم را اول انجام دادن. هر فردی در طول روز کارهای زیادی را برای انجام دادن دارد. ولی، در نظر داشته باشید که باید ابتدا آنهایی را انجام دهید که از همه مهمتر هستند و بیشترین سود را برای شما دارند. باید این را یاد بگیرید کارهایی که وقت، انرژی و یا پول شما را هدر می‌دهند و ارزش کمی دارند به دیگران واگذار کنید و یا نه کلا کنار بگذارید. وقت محدود است.

آیا می‌دانید چه اولویت بندی‌هایی برای سال آینده داشته باشید؟ جهت انجامشان چه برنامه‌ای دارید؟ هدف‌هایی که دارید را تا حد امکان بزرگ انتخاب کنید. افراد زیادی هستند که هدف‌های کوچکی دارند . ولی، بهتر است بدانید داشتن درآمد کم و کوچک برای افراد میلیاردر اصلا جذاب نیست. بهتر است هدف خود را بالا ببرید تا ارزش کار خود را چند برابر کنید. هر هدفی داشته باشید مطمئنا ذهنتان راهی برای رسیدن به آن پیدا خواهد کرد.

مدیریت کردن اولویت‌ها و انجام دادن کارهای مهم در داشتن توانایی بالا و بهترین فرصت برای پولدار شدن بسیار موثر است

7. کار کردن بدون خستگی

می‌توان گفت تا 98 درصد افراد روزهای تعطیل، آخر هفته و شب‌های خود را به استراحت کردن می‌پردازند و این واقعا احمقانه است. درست است که به استراحت نیاز دارید و این هم نیاز است ولی باید آن را تولید هم بکنید. پس، از این به بعد وقتی می‌بینید کسی به کمک نیاز دارد وقت خود را با خود خواهی تلف نکنید. خوشحالی شما با کارهایی که انجام می‌دهید ایجاد می‌شود. یکی از بازیکنان مشهور NBA به من گفت که روزی را بدون 1000 بار پرتاب در داخل سبد سپری نمی‌کنم. او منظورش این بود که تمام زندگیش بسکتبال است. این تحمل را ندارد که بازیهای پلی آف را از دست دهد. اگر این چنین نباشد احساس شکست خواهد داشت. این یعنی دلیل قهرمان بودن برای او. شما هم برای میلیاردر شدن باید به اهداف خود بچسپید.

8. خدمت به دیگران

چیزی که واقعا متفاوت است و به نوعی شگفت‌انگیز است این بوده که افراد میلیاردر برای پول کار و تلاش نمی‌کنند. چون اگر این چنین هدفی برای پول داشتند، وقتی به چند میلیون اول دست پیدا می‌کردند دست کشیده و ادامه نمی‌دادند. این افراد برای مردم کار می‌کنند و بر این آگاهند که انسان از پول مهمتر است. در زمانی که به دیگر افراد خدمت کنید خود شما هم سود خواهید برد. این قانونی جهانی است که خودکار اعمال می‌شود. خود من قبلا به افرادی که بدون دستمزد کار می‌کردند می‌خندیدم. ولی، جالب است بدانید خود من هم الان این کار را انجام می‌دهم. وقتی از خواب بیدار می‌شوم فقط یک سوال از خود می‌پرسم و آن هم چیزی نیست جز اینکه ” چگونه خواهم توانست به افراد بیشتری سود برسانم ؟” بنابراین، در آخر روز تعداد زیادی از چک‌ها را روی میز خود می‌بینم که برای نقد شدن به امضای من احتیاج دارد. این چک‌ها نتیجه خدمات من است.

برای پولدار شدن باید این عادت را در خود تقویت کنید و این ذهنیت را داشته باشید که برای خدمت به مردم تلاش می‌کنید نه پول

9. به دنبال پیشرفت مستمر بودن

تنها راهی که برای تغییر دنیا باید انجام دهید این بوده که دانش فراوانی جمع کرده و داشته باشید و تغییرات جدی ایجاد کنید. پس بهتر است به خواندن کتاب روی آورید و انواع راه و ایده‌ها را از افرادی با تفکر مختلف یاد بگیرید تا به صورت عملی به کار ببرید. افراد ثروتمند زیادی دوست من هستند و آنها روزانه حداقل تا دو ساعت را به مطالعه می‌پردازند. بهتر است این را هم بدانید که آنها مطلب عمومی را مطالعه نمی‌کنند و برعکس به سراغ کتاب آموزشی رفته و آنها را زیر و رو می‌کنند. با شروع کار خود در هر روز بپرسید که چگونه قادر به پیشرفت هستید؟ اگر برای پیشرفت به مهارتی خاص نیاز دارید بهتر است زودتر به یادگیری آن بپردازید.

افراد زیادی هستند که برای موفقیت تنها به یادگیری مهارت کوچکی نیاز دارند. اگر قصد میلیونر شدن دارید باید بسیار جدی به توسعه مهارت فردی خود بپردازید. این چنین خواهید توانست روزانه تغییراتی در زندگی شخصی و حرفه‌ای داشته باشید.

10. دیدن بازخوردها

همراه دوستم جک کنفیلد از نویسنده‌ها و کارآفرینان مشهور آمریکایی بودم که به من گفت که فراموش نشدنی است و دوست دارم شما هم بدانید. ما در کنفرانسی روی صحنه بودیم و همانطور که مدام من را به کنار می‌کشید، بسیار جدی گفت: نویسنده‌های پر فروش و تازه کار یک تفاوت با هم دارند و آن هم بازخورد است. یعنی راز این دوست من در چند دهه اخیر برای فروش زیاد کتاب همین بود. چنانچه شما هم مایل به داشتن کسب و کاری موفق هستید باید به بازخورد گرفتن از دیگران بپردازید. بهتر است از هر جایی که ممکن است بازخورد دریافت کنید. می‌توانید از همسر، فرزند، دوست، همسایه، و … بازخورد دریافت کنید. بهتر است هر زمان بازخوردی دریافت کردید به عملی کردن تغییرات بپردازید.

 

دیدگاه تان را بنویسید