کارت پرواز چیست و چه کاربردی دارد؟

امروزه کارت پرواز را می‌توان به دو روش حضوری و آنلاین دریافت نمود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، شاید فکر کنید که خرید بلیط هواپیما برای ورود به این وسیله نقلیه کافی است اما در حقیقت این کارت پرواز است که به شما اجازه می‌دهد به هواپیما سوار شوید و اگر این کارت را دریافت نکنید، مجوز ورود به هواپیما را ندارید. به عبارت دیگر کارت پرواز همان مجوز ورود به هواپیما است که می‌بایست با تحویل بار خود و نشان دادن بلیط و مدارک سفرتان آن را از متصدی مربوطه دریافت نمایید. البته این تنها راه دریافت کارت پرواز یا چک این پرواز نیست چرا که برخی از هواپیمایی ها این امکان را ایجاد کرده اند تا مسافران بتوانند کارت پرواز خود را به صورت آنلاین و قبل از ورود به فرودگاه دریافت نمایند. در ادامه مطلب ” کارت پرواز چیست و چه کاربردی دارد؟ ” بیشتر با این هواپیمایی ها و روش های دریافت کارت پرواز آشنا می‌شویم؛ با قاصدک 24 همراه باشید.

مراحل گرفتن کارت پرواز

همانطور که گفتیم امروزه کارت پرواز را می‌توان به دو روش حضوری و آنلاین دریافت نمود. برای دریافت حضوری کارت پرواز خود، تنها کافی است به گیت مربوطه در فرودگاه مراجعه نمایید و پس از تحویل دادن بار خود و نشان دادن بلیط و سایر مدارک سفرتان، کارت پرواز خود را از متصدی مربوطه دریافت نمایید.

برای گرفتن کارت پرواز آنلاین اما روش های متفاوتی جود دارد. برخی از هواپیمایی ها امکانی را برای مسافران خود ایجاد کرده اند که به وسیله آن می‌توانند تا 24 ساعت قبل از پرواز خود به وبسایت این شرکت ها مراجعه نمایند و کارت پرواز خود را به صورت آنلاین دریافت نمایند. شرکت های دیگری نیز وجود دارند که با تعبیه دستگاه های مخصوصی در سالن فرودگاه ها به مسافران امکان می‌دهند تا بدون معطلی و ایستادن در صف های طولانی، کارت پرواز خود را از دستگاه مربوطه دریافت نمایند.

مزایای دریافت کارت پرواز آنلاین

امروزه دیگر همه چیز اینترنتی شده است. به همین جهت مسافران حتی برای رزرو بلیط قطار یا اتوبوس هم در صف نمی‌ایستند و ترجیح می‌دهند آنها را به صورت آنلاین خریداری نمایند. به همین جهت بسیاری از فرودگاه ها و شرکت های هواپیمایی، ساز و کاری را ایجاد کرده اند تا مسافران بتوانند کارت پرواز خود را نیز به صورت آنلاین دریافت نمایند. البته این کار علاوه بر سهولت، مزایایی نیز دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

یکی از اصلی ترین مزیت های دریافت کارت پرواز آنلاین، این است که مسافر در این روش می‌تواند صندلی خود را در هواپیما انتخاب نماید. از این رو شانس بیشتری برای نشستن در جای دلخواه خود را دارد. البته شاید این مورد از نظر برخی از مسافران چندان مهم نباشد اما اگر این افراد مقاله ای با عنوان “ بهترین صندلی های هواپیما متناسب با نیاز مسافران ” را بخوانند حتماً در این خصوص تجدید نظر خواهند کرد. دیگر مزیت این کار، صرفه جویی در زمان و همچنین تهیه یک نسخه کپی از اطلاعات پروازی است که به ایمیل مسافر ارسال می‌گردد و در صورت لزوم مسافر می‌تواند آن را مورد استفاده قرار دهد.

چه اطلاعاتی روی کارت پرواز به ثبت می‌رسد؟

در کارت های پرواز، اطلاعاتی همچون مشخصات مسافر، شماره پرواز، تاریخ و زمان پرواز درج شده است. از این رو این کارت کلیه مشخصات فرد و پرواز انتخابی وی را نمایش می‌دهد. البته این مشخصات کلی است که می‌بایست در کارت پرواز درج شود و برخی از شرکت های هواپیمایی، اطلاعات دیگری نظیر سن، جنسیت، محل و تاریخ تولد و شماره پاسپورت مسافر و همچنین نام مقصد و شرکت هواپیمایی مربوطه را نیز بر روی کارت پرواز درج می‌کنند.

خدمات آنلاین چک این بلیط هواپیما در ایران

همانطور که گفتیم برخی از شرکت های هواپیمایی به مسافران خود این امکان را می‌دهند تا با خرید بلیط این ایرلاین ها از سیستم پذیرش آنلاین هواپیمایی مربوطه استفاده نمایند. به طور مثال کسانی که بلیط هواپیما ماهان را از آدرس https://ghasedak24.com/شرکت-هواپیمایی-ماهان برای پروازهای داخلی و خارجی تهیه کرده باشند، می‌توانند کارت پرواز خود را به صورت آنلاین دریافت نمایند. بدین ترتیب که مسافران ماهان برای پروازهای خروجی از فرودگاه های کرمان، شیراز، اهواز، زاهدان، قشم، ساری، تهران مهرآباد، بندرعباس، مشهد، خرم آباد، ایلام، سیرجان، اصفهان، بجنورد و بم می‌توانند از امکان دریافت کارت پرواز آنلاین استفاده نمایند.

مسافران این ایرلاین در پروازهای خارجی نیز می‌توانند از طریق دستگاه های موجود در فرودگاه امام، کارت پرواز آنلاین خود را به مقاصد مختلف دریافت نمایند. گفتنی است سرویس پذیرش آنلاین این هواپیمایی از 24 ساعت تا ۹۰ دقیقه قبل از زمان پرواز آماده ارائه خدمات به مسافران محترم است.

هواپیمایی ایران ایر نیز از جمله دیگر ایرلاین های داخلی است که این امکان را برای مسافران خود در نظر گرفته است. خریداران بلیط هواپیما ایران ایر در آدرس https://ghasedak24.com/شرکت-هواپیمایی-ایران-ایر می‌توانند از طریق دستگاه های مستقر در ترمینال پروازهای داخلی هما، در فرودگاه های مهرآباد، اصفهان، مشهد و اهواز اقدام به دریافت کارت پرواز آنلاین یا چک این خود نمایند. شایان ذکر است مسافران این هواپیمایی که بار به همراه دارند، باید بعد از گرفتن کارت پرواز از این دستگاه ها، به کانتر پذیرش مسافر مراجعه نموده و بار یا چمدان خود را بدون ایستادن در صف به متصدی مربوطه تحویل داده و رسید آن را دریافت نمایند.

در نهایت گفتنی است مسافران محترم می‌توانند برای خرید بلیط هواپیما ایران ایر، ماهان و همچنین بلیط هواپیمای سایر ایرلاین های کشور به وب سایت قاصدک 24 مراجعه نمایند و مقدمات دریافت کارت پرواز خود را به صورت انلاین مهیا نمایند. همچنین لازم به ذکر است کاربران محترم این مجموعه می‌توانند انواع بلیط اتوبوس و قطار را نیز از قاصدک 24 خریداری نمایند و سفر خود را در این سامانه بیمه نمایند. قاصدک 24 همچنین امکان رزرو هتل در سراسر ایران را نیز برای مشتریان خود فراهم ساخته است و کاربران محترم می‌توانند جهت دسترسی ساده تر به کلیه خدمات این مجموعه از اپلیکیشن خرید بلیط سفر قاصدک 24 استفاده نمایند. گفتنی است نسخه اندروید این نرم افزار هم اکنون از طریق وب سایت کافه بازار قابل دانلود و استفاده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید