صحبت کردن از مدال المپیک، خیلی سخت است

کولاکوویچ: شادی مردم، بزرگ‌ترین دستاورد ما از سهمیه المپیک بود

سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: مردم ایران از ما مدال المپیک ۲۰۲۰ می‌خواهند ولی صحبت کردن از مدال المپیک، خیلی سخت است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، ایگور کولاکوویچ از روز یکشنبه 17 بهمن 1395، هدایت تیم ملی ایران را بر عهده گرفت و در این مدت به عناوین قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی مدال برنز جام بزرگ قهرمانان در ژاپن رسید. شاگردان این مربی اهل مونته نگرو با پیروزی 3 بر صفر مقابل چین، جواز حضور در المپیک 2020 را کسب کردند و حالا در انتظار ویزای ژاپن هستند.

کولاکوویچ که چهارمین حضور خود در المپیک را تجربه خواهد کرد، اظهار داشت: تیم ملی والیبال ایران برای دومین بار در تاریخ به المپیک راه پیدا کرده است و از این جهت که من هم جزیی از این تیم هستم، اهمیت زیادی برایم دارد. کسب سهمیه المپیک در شرایط آسانی برای ما به دست نیامد چون مصدومان زیادی داشتیم و برخی بازیکنان هم با سرماخوردگی وارد چین شدند. خوشبختانه در حالی که شرایط مقابل کره جنوبی، می‌توانست خیلی بدتر شود ولی نتیجه به سود ما رقم خورد. کسب سهمیه المپیک را به مردم ایران که همیشه حامی ما بوده‌اند، تبریک می‌گویم. حس خوبی که از پیام‌های محبت آمیز مردم دریافت کردیم، بزرگ‌ترین دستاورد ما از سهمیه المپیک بود.

سرمربی تیم ملی ایران ادامه داد: چین، سرمایه‌گذاری زیادی برای میزبانی مسابقات انتخابی المپیک کرده و پرداخت نیم میلیون دلار برای گرفتن میزبانی این مسابقات از جمله آن بود که رقم بزرگی به حساب می‌آید. آنها شانس کسب سهمیه المپیک در ماه آگوست را نیز از دست داده بودند و آرژانتین از تورنمنتی که در شهر نینگبو برگزار شد به المپیک رسید. ما نیز از روز نخست تحت فشار بودیم چون همه مردم ایران از ما توقع داشتند که برنده شویم و سهمیه المپیک بگیریم. بازی کردن تحت فشار، کار ساده‌ای نیست. ما در مقابل کره به مشکل برخوردیم و  تیم میزبان را 2 بار شکست دادیم. ما در فینال اما عالی بازی کردیم و خیلی منظم و پر انرژی بودیم. البته چینی‌ها هم کمک بزرگی به ما کردند و زودتر از چیزی که انتظار داشتیم، تسلیم شدند.

کولاکوویچ تصریح کرد: رقابت‌هایی به سختی جهنم در انتظار ما در توکیو است. بهترین تیم‌های والیبال جهان به جز تونس و ونزوئلا در المپیک حاضر هستند. همه تیم‌ها و همه بازیکنان باانگیزه زیاد به توکیو می‌آیند. هیجان المپیک در یک چهارم نهایی و نیمه نهایی چند برابر خواهد بود و برای من بسیار لذت بخش است که با دستیاران حرفه‌ای خودم در المپیک هستیم.

وی در مورد احتمال کسب مدال توسط ایران در المپیک گفت: تیم ایران در بین سایر تیم‌های جهان، جایگاه مناسبی دارد ولی این تصویری واقعی از والیبال ایران نیست. برای مثال صربستان و فرانسه که در رنکینگ، پایین‌تر از ایران هستند، در واقع ضعیف‌تر از تیم ما نیستند. مردم ایران از ما مدال المپیک می‌خواهند ولی صحبت کردن از مدال المپیک، خیلی سخت است. ما باید پس از دوران آماده سازی و تمرین، بازیکنان آماده خود را بررسی کنیم و ببینیم در چه شرایط ذهنی و جسمی هستند. پس از این می‌توانیم در موارد خاص صحبت کنیم. ما با جدیت تمرین می‌‌کنیم و تمام تلاش خود را برای کسب بهتری نتیجه به  کار خواهیم گرفت.

 

دیدگاه تان را بنویسید