قیمت‎گذاری تجهیزات پزشکی چه مبنایی دارد؟

مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو، از اجرای طرح قیمت گذاری تجهیزات و ملزومات پزشکی بر اساس کیفیت به منظور حمایت و ارتقای تولیدات داخلی خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، حسین صفوی، با بیان اینکه قیمت گذاری تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی توسط وزارت بهداشت انجام می شود، گفت: ما رتبه بندی یا طبقه بندی تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی را در دستور کار داریم.

وی افزود: در حال حاضر قیمت تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی ثابت است، در واقع بر اساس نوع محصول یک قیمت ثابت تعیین می شود در حالی که کیفیت تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی تفاوت دارد اما قیمت ثابت برای نوع محصول تعیین می شود.

صفوی ادامه داد: به عنوان مثال در روی یک ایمپلنت ارتوپدی یک قیمت تعیین می کنیم در حالی که کیفیت ایمپلنت ها با یکدیگر متفاوت است و برای ارتقا کیفیت و تشویق تولیدکنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی باید محصولات را طبقه بندی و بر اساس کیفیت قیمت گذاری کنیم.

مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو، گفت: رتبه بندی تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی در اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو به تنهایی ممکن نیست و باید از ظرفیت بالای انجمن های تجهیزات پزشکی در این زمینه استفاده کنیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید