سوء استفاده ویلموتس از ایران یا سادگی تاج؟

هنوز اهالی فوتبال یادشان نرفته تنها یک ماه پس از حضور ویلموتس در تهران تاج و علوی سخنگوی این فدراسیون چطور از معرفت و منش این بزرگ مرد بلژیکی گفتند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ فدراسیون فوتبال در انتخاب سرمربی اشتباه کرد. این اشتباه ممکن است در هر کشوری و برای هر تیمی رخ دهد. منتهی رفتار بعد از اشتباه مهم است. مهدی تاج رئیس مستعفی فدراسیون فوتبال می‌توانست از ابتدا با تاکید روی این مسئله که اشتباه کرده و ممکن است اشتباه برای هرکسی پیش بیاید، فضا را آرام کند اما مصاحبه تند او علیه منتقدان باعث شد تا جو بدتر شود. تاج می‌توانست به جای دفاع از ویلموتس بگوید تصور می‌کردند او مربی خوبی باشد ولی در ایران جواب نداد. حداقل جملاتی شبیه به این بگوید که از صحبت‌هایش تعبیر لج و لجبازی با منتقدان نشود.

او اما در قامت یک طلبکار ایستاد تا امروز همچنان به خاطر این انتخاب و هزینه سنگینی که روی دست ایران گذاشته، مورد انتقاد قرار گیرد. با این حال می‌توان پذیرفت ممکن است هر مدیری در انتخاب مربی اشتباه کند. به طور قطع هدف تاج این بود مربی کارکشته‌ای را بعد از کی‌روش بیاورد ولی حالا هم تجربه بزرگی به دست آورد و هم اینکه فهمید با یک ماه حضور، نمی‌توان درباره یک نفر قضاوت کرد. هنوز اهالی فوتبال یادشان نرفته تنها یک ماه پس از حضور ویلموتس در تهران تاج و علوی سخنگوی این فدراسیون چطور از معرفت و منش این بزرگ مرد بلژیکی گفتند. بزرگ مردی که حالا از نظر بعضی مسئولان فدراسیون در حال سوء استفاده از ایران است.

از نظر آنها ویلموتس امروز می‌خواهد به روشنی از ایران کلاهبرداری کند چون معتقدند حتی به مفاد قرارداد هم احترام نمی‌گذارد و اصلا شبیه به چیزی نیست که علوی ترسیم کرده بود. هنوز یادمان نرفته سخنگوی فدراسیون چطور در رسانه‌ها مدام می‌گفت ویلموتس انسان است، با اخلاق است، منش و جوانمردی سرش می‌شود و حرف پول نمی‌زند. حداقل امروز مسئولان فدراسیون می‌توانند بگویند به خاطر این یک قلم پشیمان هستند و اشتباه کرده‌اند اما علوی دقیقا از روزی که ماجرا حاد شده، سکوت کرده و لام تا کام سخن نمی‌گوید.

فدراسیون درباره جزئیات قرارداد توضیح نمی‌دهد، بنابراین نمی‌‍توان نتیجه گیری کرد که ویلموتس از ایران سوء استفاده می‌کند یا از سادگی مهدی تاج؟ فدراسیونی‌ها تاکید دارند تلاش او برای گرفتن غرامت یک سال مثل پرتاب سنگی در تاریکی است. منتهی کیست که نداند تا به حال در تاریخ فوتبال ایران هزاربار از این سنگ‌ها پرت شده و اتفاقا در تاریکی به هدف خورده. بی‌شک اگر فدراسیون درباره قرارداد شفاف سازی کند می‌تواند فهمید آیا ادعای ویلموتس برای گرفتن غرامت یکساله درست است یا غلط؟ شاید بندهای دیگری در قرارداد باشد که روی آن شک و شبهه به وجود بیاید. 

 

دیدگاه تان را بنویسید