سوپ اسفناج و خامه؛ غذای دلپذیر و مفید زمستانی+ طرز تهیه

با فرا رسیدن روزهای سردتر، تمام دستورالعمل‌های غذایی که به آدم گرمی می‌بخشند، از گوشه‌ی گنجه‌ها خارج می‌شوند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، با این‌که شاید ظاهر سوپ اسفناج با خامه آن‌چنان جذاب به نظر نرسد، این سوپ گرم و لذیذ برای زمان‌هایی که هوا به شدت سرد می‌شود و دل‌تان می‌خواهد در یک گوشه‌ی گرم با یک غذای دلپذیر گرم شود، بسیار مناسب است. این سوپ حاوی اسفناج تازه و مواد کم سدیم است و گزینه‌ی سالم و لذیذی برای ناهار یا شام به شمار می‌رود. با ما همراه باشید تا طرز تهیه سوپ اسفناج با خامه که بسیار لذیذ و مقوی است را یاد بگیرید.

مواد مورد نیاز

الف. ۵ قاشق غذاخوری کره‌ی بدون نمک

ب. ۱ عدد پیاز متوسط، پوست کنده شده و خرد شده (حدود ۱ فنجان)

پ. یک‌چهارم فنجان به علاوه‌ی ۱ قاشق غذاخوری آرد گندم

ت. ۴ فنجان آب مرغ خانگی کم سدیم

ث. ۹۰۰ گرم اسفناج تازه

ج. نمک درشت

چ. نصف فنجان خامه‌ی سنگین (در صورت تمایل)

ح. ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون فرا بکر

خ. یک‌سوم فنجان نان فرانسوی خرد شده به صورت مکعب‌های کوچک

طرز تهیه سوپ اسفناج با خامه

الف. کره را داخل یک ماهیتابه‌ی متوسط روی حرارت آب کنید. پیاز را داخل آن بریزید و هم بزنید تا شفاف شود – حدود ۵ دقیقه. سپس، آرد را اضافه کنید و به مدت ۱ دقیقه دائما مواد را به هم بزنید (رنگ آرد نباید عوض شود).

ب. آب مرغ را اضافه کنید؛ مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید و اجازه دهید مایع به جوش بیاید. شعله را کم کنید و ۱۰ دقیقه دست نگه دارید؛ هر از گاهی مواد را به هم بزنید تا آرد خام به خوبی بپزد و مایع غلیظ شود (تا وقتی که بافت آن شبیه خامه‌ی سنگین شود).

پ. اسفناج‌ها را خوب بشویید و انتهای ضخیم آن را جدا کنید؛ سپس داخل یک قابلمه‌ی بزرگ آب بریزید و بگذارید به جوش بیاید. در کنار آن، یک ظرف بزرگ دیگر قرار دهید تا داخل آن آب و یخ بریزید. مقدار مناسبی نمک داخل آب جوش بریزید و تمام اسفناج‌ها را داخل آب جوش قرار دهید. حدود ۳۰ ثانیه صبر کنید تا اسفناج نرم شود و به رنگ سبز روشن در بیاید، سپس آن را با قاشق بزرگ یا توری از آب جوش در بیاورید و فورا داخل ظرف حاوی آب و یخ بگذارید تا به سرعت سرد شود – اسفناج را داخل ظرف بچرخانید تا سریع‌تر سرد شود. برای خارج کردن آب اضافه از اسفناج، آن را به آرامی به دست‌های‌تان بچلانید.

ت. اسفناج و آب مرغ غلیظ شده را داخل یک دستگاه مخلوط‌کن بریزید و آن را به پوره‌ای نرم تبدیل کنید. (این کار را می‌توانید با گوشت‌کوب برقی، دستگاه‌ غذاساز یا سایر وسایل نیز انجام دهید). سوپ را از یک صافی تمیز عبور دهید و داخل یک قابلمه بریزید – با استفاده از یک کفگیر موادی را که از صافی عبور نکرده‌اند، به خوبی فشار دهید تا حداکثر مایع از آن‌ها جدا شوند.

ث. قابلمه را روی شعله‌ی کم بگذارید و خامه را به آن اضافه کنید (در صورت نیاز، می‌توانید سوپ را با افزودن آب مرغ یا آب رقیق‌تر کنید).

ج. یک ماهیتابه‌ی کوچک را روی شعله‌ی متوسط قرار دهید و داخل آن روغن بریزید. نان‌های مکعبی را به روغن اضافه کنید؛ اجازه دهید نان‌های ترد و طلایی شوند.

 

دیدگاه تان را بنویسید