آلودگی هوا چه تاثیری بر پوست دارد؟

سرما و خشکی هوا باعث خشکی پوست می‌شود و خشکی پوست نیز زمینه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای خارش و اگزمای پوستی فراهم می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، امیرهوشنگ احسانی، متخصص پوست، درباره «محافظت‌های از پوست در هوای آلوده و در روزهای سرد»، اظهار داشت: معمولا کسانی که زمینه اگزما دارند در فصل سرد سال به خاطر خشکی هوا بدتر می‌شوند و این بیماری تشدید می‌شود.

این متخصص پوست تاکید کرد: توصیه می‌شود کسانی که زمینه خشکی پوست و اگزما دارند مراقبت و دقت بیشتری از پوست خود داشته باشند؛ضمن اینکه مصرف مایعات، میوه و سبزیجات به بهتر شدن وضعیت پوست آنها بسیار کمک می‌کند.

احسانی در مورد تاثیر آلودگی هوا بر پوست، با بیان اینکه باید در فصول سرد سال از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: آلودگی هوا یکی از فاکتورهای ایجاد اگزماست و مطمئنا کسانی که زمینه اگزما دارند با آلودگی هوا این زمینه قطعا بدتر خواهد شد و پوست آنها آسیب‌پذیرتر می‌شود.

وی با بیان اینکه استفاده از دستکش بسیار کمک‌کننده است، افزود: استفاده از کرم‌هایی که سطح پوست را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بپوشاند موثر بوده و اگر زمینه خشکی وجود دارد، کرم‌های چرب‌کننده و مرطوب‌کننده بسیار تاثیرگذار است.

این متخصص پوست با اشاره به راهکار حفاظت از پوست در مواجهه با آلودگی هوا، ابراز داشت: مقداری از جذب آلودگی هوا از راه پوست است؛ در نتیجه شستشوی مکرر صورت و نواحی که در تماس با آلودگی هستند باعث کمتر شدن آلوده‌کننده‌ها و ذرات ریز در سطح پوست می‌شود.

احسانی در پاسخ به این پرسش که «آیا آلودگی هوا باعث ریزش مو می‌شود؟»، افزود: آلودگی هوا به صورت غیرمستقیم باعث ریزش مو شده و ریزش آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بیشتر می‌کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید