تا چه زمانی قرار است داوری‌ها به ضرر پیکان باشد؟!

مربی پیکان: نه از داوری گله می‌کنیم نه دنبال ضدفوتبال هستیم

غلامحسین حسنوی، مربی تیم فوتبال پیکان تأکید کرد، تیمش نه به دنبال گلایه از داوری است و نه فقط کسب نتیجه و ضدفوتبال.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، غلامحسین حسنوی پس از شکست یک بر صفر تیمش در خانه شهر خودروی مشهد ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: با ناراحتی تمام به نشست خبری آمدم، چون فرکی که اسطوره اخلاق است از بازی اخراج شده. فرکی اگر به زمین رفت به خاطر این بود که فکر کرد داور سوتش به علامت گل و پایان بازی را با هم به صدا درآورده است.

وی در ادامه افزود: متأسفانه داوری در این بازی اصلاً عادلانه نبود. به طور مثال در نیمه اول به ماهان رحمانی بازیکن ما به خاطر توقف ضدحمله حریف کارت زرد داد، اما دو بار چنینی صحنه‌ای در نیمه دوم در سمت دروازه حریف اتفاق افتاد، اما هیچ‌کدام از سوی داور خطایی که باید کارت می‌داد، تشخیص داده نشد. تا چه زمانی قرار است داوری‌ها به ضرر پیکان باشد؟! در بازی با سپاهان در جام حذفی گل آفساید دریافت کردیم و بازیکن حریف هم با تأیید کارشناسان باید در نیمه اول اخراج می‌شد، اما واکنشی از سوی کمیته داوران ندیدیم. جالب اینکه بعد از آن برای بازی لیگ به اصفهان رفتیم و باز هم داور اشتباهات فاحشی به سود سپاهان و به ضرر ما داشت.

مربی تیم فوتبال پیکان خاطر نشان کرد: فرکی آدمی نیست که مدام به داوری اعتراض کند و حتی به بازیکنان هم می‌گوید به این مسائل کاری نداشته باشید و فوتبال‌تان را بازی کنید، اما حق‌خوری هم حدی دارد! ببینید کار به کجا رسیده که دیگر فرکی هم طاقتش تمام شده است. ما از خورشیدی فقط خواستیم عدالت را رعایت کند. تیم ما در ثانیه‌های پایانی وقت اضافه نیمه اول قصد ضدحمله داشت که سوت پایان بازی به صدا درآمد، اما در پایان بازی وقتی 16 ثانیه از دو دقیقه وقت اضافه‌ای که اعلام شده بود، گذشت تیم شهر خودرو به گل رسید. این اسمش تبعیض نیست؟! آقای فرکی به همین مسئله اعتراض داشت. سرمربی ما واقعاً تصور کرد داور سوت گل و پایان بازی را با هم به صدا درآورده است و به خاطر همین دلیل وارد زمین شد.

حسنوی یادآور شد: پیکان از جمله تیم‌هایی است که تماشاگر ندارد و سرمربی‌اش هم محجوب است. اگر ما هم تماشاگرانی داشتیم که به داور بد و بیراه می‌گفتند و سرمربی‌مان هم مدام به داور اعتراض می‌کرد شاید آن وقت این‌طور علیه ما این همه اشتباهات داوری رخ نمی‌داد. واقعاً فرکی تحت فشار است که آن حرکت را انجام داد. برای فغانی شدن باید شجاعت داشت و در هر شرایطی با عدالت سوت زد. او داوری بود که در هر جوی و در هر ورزشگاهی بدون اینکه توجه کند تیم حریف کجای جدول قرار دارد و اسمش چیست با عدالت سوت می‌زد. البته نمی‌خواهم برای خورشیدی سو‌ءتفاهم پیش بیاید.

وی با تمجید از عملکرد فرکی در فوتبال ایران تصریح کرد: خیلی از فوتبالیست‌هایی که الان در لیگ هستند در جوانی با فرکی کار کرده و از نظر اخلاقی و فنی چیزهای زیادی از او یاد گرفتند. همان تیم نفت که منحل شد اکثر جوانانش توسط فرکی به فوتبال ایران معرفی شده و الان جزو بهترین‌ها هستند. الان هم او در مدتی که در پیکان بوده جوانان خوبی را به فوتبال ایران معرفی کرده است و حقش نیست چنین رفتاری از سوی خورشیدی با او صورت بگیرد. واقعاً از داور مسابقه گله داریم که  این‌چنین با سرمربی بااخلاق فوتبال‌مان رفتار کرد. به‌هرحال ما دوست نداریم تیمی باشیم که فقط دنبال ضدفوتبال و نتیجه باشد و مدام هم از داوری‌ها گلایه کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید