انواع شلف های دیواری + کاربرد آن ها

استفاده از شلف ها در چیدمان منزل میتواند فضاهای فوق العاده جذابی را در محیط خانه فراهم آورد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، استفاده از انواع شلف در دکوراسیون منزل عملا نشان دهنده مثال بارزی از یک تیر و چند نشان زدن است. وجود شلف در فضای خانه شما علاوه بر این که می تواند زیبایی فضا را فراهم آورد می تواند مزایای دیگری را نیز در بر بگیرد، چیزهایی مثل افزایش سطوح چیدمان منزل به خصوص برای خانه های کوچک، طبقه بندی کردن وسایل، تفکیک شدن فضاها و...

حدیث حقیقت

در این میان انتخاب مدل شلف برای بسیاری از افراد تبدیل به یک چالش می شود، تا جایی که اصلا نمی دانند چه نوع و مدل شلف دیواری مناسب منزل آنها و یا به طور مشخص، مناسب کدام بخش های خانه است. در این مطلب همراه ما باشید تا با مرور بسیاری از تصاویر، ایده هایی از مدل شلف دیواری را در ذهن شما ایجاد کنیم تا بتوانید با خیال راحت مدل شلف دیواری خود را با توجه به شرایط و فضای خانه تان انتخاب نمایید.

تجهیزات آشپزخانه و حمام فیکا

 

مدل های شلف آشپزخانه

طبیعتا یکی از اصلی ترین فضاهایی که نیازمند وجود شلف است به دکوراسیون آشپزخانه باز می گردد. در بسیاری از مواقع شما می توانید به خصوص در دکوراسیون آشپزخانه کوچک خود به جای بخش هایی از کابینت به سراغ شلف دیواری بروید. این کار هم می تواند به انسجام فضا در آشپزخانه کمک کند و هم آن که در نگاه کلی، فضای آشپزخانه شما را از شلوغی های یک کابینت خلاص کرده است.

امیر صادقی

اما مدل های شلف آشپزخانه می توانند از این حالت متفاوت تر هم باشند. در بسیاری از مواقع علاوه بر تمامی عناصر موجود در آشپزخانه شما ترجیح می دهید که از قفسه و یا شلفی به عنوان فضایی برای قرارگیری وسایل تزئینی تان استفاده نمایید.

سینا عزیزی

در چنین حالتی ابعاد شلف شما اهمیت چندانی ندارد و می تواند حتی به کوچک ترین شلف ها نیز رضایت داد. این نوع از شلف ها انتخاب ایده آلی هستند تا به عنوان شلف آشپزخانه مدرن برایتان ایفای نقش کنند.

سینا عزیزی

مدل های شلف آشپزخانه انواع متفاوت تری نیز دارند. شما می توانید مانند این تصویر از شلف خود به عنوان فضای قرارگیری بسیاری از ظروف استفاده نمایید. این کار باعث می شود که فضای داخل کابینت های شما تا حدودی آزادتر شود. توصیه ای که داریم آن است که برای داخل این مدل از شلف ها به سراغ ظروفی بروید که ترکیب کلی آنها زیبایی بصری فضای آشپزخانه شما را زیر سوال نمی برد!

امیر صادقی

 

شلف دکوری دیواری

استفاده از شلف دکوری دیواری در دکوراسیون منزل طیف بسیار گسترده ای دارد. علاوه بر دکوراسیون آشپزخانه که به آن اشاره کردیم شما می توانید از شلف دیواری خود برای تمامی فضاهای خانه نیز استفاده نمایید. برای مثال همان طور که در این تصویر مشاهده می کنید انتخاب چنین مدل از شلف دیواری می تواند در فضای دکوراسیون نشیمن شما غوغا کند.

امیر صادقی

بهتر است که بسته به فضای خالی ای که در دیوار مورد نظر خود دارید اندازه و طول شلف را تعیین کنید. همان طور که در این تصویر شاهد هستید اندازه دیوار خالی در این خانه به اندازه ای بود که بتوان برای آن شلف بلندی در نظر گرفت.

عارفه فضلی

شما حتی می توانید شلف دیواری خود را به دکوراسیون اتاق خوابتان نیز راه دهید. همان طور که در این تصویر می بینید این زوج خلاق تصمیم گرفته اند که به جای تهیه یک میز آرایش به سراغ شلف هایی متفاوت و متنوع بروند و وسایل خود را درون آنها قرار دهند. قطعا نتیجه اش نیز بسیار کاربردی و زیبا شده است. در چنین شرایطی توصیه ما این است که شلف های چند تکه ای خود را مثل این تصویر به هم هماهنگ و ست تهیه کنید تا یکپارچگی بصری فضای خانه تان از بین نرود.

استودیو پر

اگر در خانه تان فضای زیادی ندارید و نمی توانید به دنبال یک شلف بزرگ و ایده آل باشید می توانید کمی هوشمندانه عمل کنید. به سراغ گوشه های بدون استفاده دیوارها بروید و برای آنها به دنبال شلف هایی جمع و جور، اما کاربردی باشید. همان طور که در این تصویر مشاهده می کنید صاحب این خانه با در نظر گرفتن گوشه ای از دیوار کنار آشپزخانه فضای ایده آلی را برای قرارگیری شلف ها پیدا کرده و در نتیجه توانسته استفاده کاربردی بسیاری از این بخش از دیوار داشته باشد.

گروه معماری سعید صدرالدینی

شلف های شما می تواند با توجه به تنوع سلیقه و البته امکان فضای خانه شما حتی متنوع و متفاوت تر از چیزی که فکر می کنید نیز عمل کند. برای مثال با توجه به این تصویر خواهید دید که مدل شلف دیواری موجود در این خانه به نوبه خود به عنوان یک نقطه کانونی عمل کرده و تمامی حواس و دقت شما را به خود معطوف می کند. این دقیقا نتیجه یک انتخاب درست و هوشمندانه است.

معین صالحی

انواع شلف گلدان

یکی از استفاده های رایج و البته درستی که در رابطه با انواع شلف ها صورت می گیرد ایجاد فضایی مناسب برای قرارگیری گیاهان و گلدان هاست. برای این کار هم راه حل های متفاوتی وجود دارد. شما می توانید به سراغ انواع شلف دیواری برای گلدان های خود بروید و با هر اندازه و ابعادی که می خواهید آن را تهیه نمایید. همان طور که در این تصویر مشاهده می کنید این شلف ها با وجود ابعاد کمی که دارند و فضای محدودی که اشغال کرده اند انتخاب خوبی برای قرارگیری گلدان هایی با همین ابعاد هستند.

امیر صادقی

اما علاوه بر شلف های دیواری گلدان شما می توانید به سراغ مدل شلف ایستاده و یا همان استند نیز بروید و گلدان ها و گیاهان خود را درون آنها چیدمان نمایید. این نوع از شلف ها نیز انتخاب خوبی برای قرارگیری گلدان ها به شمار می روند، اما به این شرط که فضای کافی برای قرارگیری آنها را داشته باشید.

معین صالحی

مدل ویترین دیواری منزل

یکی از اصلی ترین عناصری که غالبا در دکوراسیون خانه های ایرانی شاهد هستیم وجود ویترین است. مدل ویترین دیواری منزل نیز می تواند تا حدودی به عنوان یک شلف دیواری عمل کند، اما با ظاهری لوکس تر و پر زرق و برق تر. همان طور که در این تصویر مشاهده می کنید نمونه ای از مدل ویترین دیواری منزل در دکوراسیون آشپزخانه این خانه دیده می شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید